نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهدوی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorامیرتیموری, محمدحسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:15:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:15:01Z
dc.date.available1399-07-09T05:15:01Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:15:01Z
dc.date.issued2011-08-23en_US
dc.date.issued1390-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-11-23en_US
dc.date.submitted1395-09-03fa_IR
dc.identifier.citationمهدوی, محمدرضا, امیرتیموری, محمدحسن. (1390). بررسی تأثیر استفاده از الگوی طراحی آموزشی مریل (نظریه نمایش اجزاء) بر میزان یادگیری و یادداری در درس زیست شناسی سال اول دبیرستان. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 7(20), 17-32. doi: 10.22054/jep.2011.6032fa_IR
dc.identifier.issn2538-3183
dc.identifier.issn2538-3191
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jep.2011.6032
dc.identifier.urihttp://jep.atu.ac.ir/article_6032.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278131
dc.description.abstractتکنولوژی آموزشی با بکارگیری پایه های نظری روان شناسی یادگیری و روان شناسی تربیتی، از روش های موجود در حوزه طراحی آموزشی استفاده می کند و در این بین وظیفه طراحان آموزشی نسبت به گذشته دست خوش تغییراتی شده است. هدف: از اجرای این پژوهش «بررسی تأثیر استفاده از الگوی طراحی آموزش مریل بر میزان یادگیری و یادداری در درس زیست شناسی سال اول دبیرستان» بود. روش: جامعه آماری این پژوهش تمامی دانش آموزان پسر سال اول دبیرستان شهر محلات بودند و به منظور ایجاد نمونه از روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای، با در نظر گرفتن کلاس به عنوان واحد نمونه گیری استفاده شد. تعداد حجم نمونه 57 نفر بود که دو کلاس 29 و 28 نفره حضور داشتند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش کنترل برای هر دو گروه در شرایط یکسان اجرا شد. یافته ها: این تحقیق نشان داد که: 1- میزان یادگیری دانش آموزانی که از طریق الگوی طراحی آموزشی مریل آموزش دیده اند نسبت به دانش آموزانی که به صورت سنتی آموزش دیده اند بیشتر است.2- میزان یاد داری دانش آموزانی که از طریق الگوی طراحی آموزشی مریل آموزش دیده اند نسبت به دانش آموزانی که به صورت سنتی آموزش دیده اند بیشتر است.fa_IR
dc.format.extent220
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه روان شناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jep.2011.6032
dc.subjectطراحی آموزشیfa_IR
dc.subjectالگوی طراحی آموزشی مریلfa_IR
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.subjectیاد داریfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر استفاده از الگوی طراحی آموزشی مریل (نظریه نمایش اجزاء) بر میزان یادگیری و یادداری در درس زیست شناسی سال اول دبیرستانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دانشگاه علامهfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه علامهfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue20
dc.citation.spage17
dc.citation.epage32


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد