نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorستاری, بهزادfa_IR
dc.contributor.authorپور شهریار, حسینfa_IR
dc.contributor.authorشکری, امیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:14:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:14:54Z
dc.date.available1399-07-09T05:14:54Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:14:54Z
dc.date.issued2016-06-21en_US
dc.date.issued1395-04-01fa_IR
dc.date.submitted2016-11-02en_US
dc.date.submitted1395-08-12fa_IR
dc.identifier.citationستاری, بهزاد, پور شهریار, حسین, شکری, امید. (1395). تحلیل عاملی تائیدی و همسانی درونی مقیاس‌های هیجان مرتبط با کلاس درس (CRES). فصلنامه روان شناسی تربیتی, 12(40), 129-150. doi: 10.22054/jep.2016.5556fa_IR
dc.identifier.issn2538-3183
dc.identifier.issn2538-3191
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jep.2016.5556
dc.identifier.urihttp://jep.atu.ac.ir/article_5556.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278089
dc.description.abstractدر نظریه کنترل- ارزش، هیجان­های پیشرفت به­عنوان هیجان­هایی که با فعالیت­ها و پیامدهای پیشرفت پیوند خورده­اند تعریف می­شوند. تأثیر هیجان­های پیشرفت بر جوانب مختلف زندگی و پیشرفت تحصیلی در پژوهش­های متعددی به اثبات رسیده است. بااین‌حال تمرکز صرف بر هیجان اضطراب و عدم توجه به این دسته از هیجان­ها در نظام آموزشی و فقدان ابزار مناسب جهت سنجش آن­ها در ایران از مهم‌ترین مسائل این حوزه است. جامعه آماری شامل همه دانشجویان مقطع لیسانس دانشگاه شهید بهشتی در سال تحصیلی 94-93 به تعداد 9421 و نمونه آماری 221 نفر دانشجوی رشته­های مختلف تحصیلی است که با استفاده از روش «نمونه­گیری تصادفی» گزینش و با روش «توسعه­ای پیمایشی» مورد مطالعه قرارگرفتند. پژوهش حاضر به بررسی شاخص­های روان­سنجی ازجمله روایی، اعتبار و همسانی درونی «مقیاس­های هیجان مرتبط با کلاس» پرداخته است. در این پژوهش سؤالات پرسش­نامه «مقیاس­های هیجان مرتبط با کلاس درس» (CRES) باهدف رواسازی آن برای مطالعه هیجان­های پیشرفت جامعه دانشجویان ایران مورد تجزیه ‌و تحلیل قرار گرفتند. بر اساس نتایج تحلیل عاملی تائیدی بیشتر شاخص­های مقیاس­های مذکور ازجمله CFI، GFI، AGFI از مقدار مطلوبی برخوردارند و ضرایب مسیر تمامی مقیاس­های آن­ها معنی­دار می‌باشند. همبستگی بین هیجان­های مختلف کلاسی و همسانی درونی مقیاس­ها معنی­دار برآورد گردید. با توجه به برازش مدل، از مقیاس­های مذکور می‌توان جهت بررسی هیجان­های کلاسی دانشجویان ایرانی استفاده کرد.fa_IR
dc.format.extent530
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه روان شناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jep.2016.5556
dc.subjectپرسش‌نامه هیجان‌های پیشرفت (AEQ)fa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.subjectمقیاس‌های هیجان مرتبط با کلاسfa_IR
dc.subjectهیجان‌های کلاسیfa_IR
dc.titleتحلیل عاملی تائیدی و همسانی درونی مقیاس‌های هیجان مرتبط با کلاس درس (CRES)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار روانشناسی دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار روانشناسی دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue40
dc.citation.spage129
dc.citation.epage150


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد