| dc.contributor.author | بدری گرگی, رحیم | fa_IR |
| dc.contributor.author | شفیعی سورک, سینا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:12:22Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:12:22Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:12:22Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:12:22Z | |
| dc.date.issued | 2018-06-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-07-01 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-04-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | بدری گرگی, رحیم, شفیعی سورک, سینا. (1397). رابطۀ یادگیری خودنظمده و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اشکذر. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی, 15(30), 81-106. doi: 10.22111/jeps.2018.4006 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-6683 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22111/jeps.2018.4006 | |
| dc.identifier.uri | https://jeps.usb.ac.ir/article_4006.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/277191 | |
| dc.description.abstract | <strong>افزایش فرسودگی در فراگیران و مشکلات تحصیلی و سلامتی مرتبط با آن، فرسودگی تحصیلی را به موضوعی درخورِ پژوهش تبدیل کرده است. در همین راستا هدف از انجام این مطالعۀ توصیفی، بررسی رابطۀ میان یادگیری خودنظمده و فرسودگی تحصیلی بود. روش پژوهشِ مطالعۀ حاضر از نوع همبستگی است و نمونۀ تحقیق 290 نفر از دانشجویان دورههای کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر را شامل میشود که با روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند. دادهها با پرسشنامههای راهبردهای انگیزشی برای یادگیری پینتریچ و دیگروت (1990) و فرسودگی تحصیلی برسو و همکاران (2007) جمعآوری و با روشهای آماری همبستگی ساده و رگرسیون گامبهگام تحلیل شد. نتایج مطالعه، توانایی خودکارآمدی در پیشبینی مؤلفههای بیعلاقگی تحصیلی و ناکارآمدی تحصیلی بهگونهای منفی، توانایی عناصر ارزشگذاریدرونی و خودتنظیمی در پیشبینی هر سه مؤلفۀ فرسودگی تحصیلی بهگونهای منفی و توانایی اضطراب امتحان در پیشبینی مؤلفههای خستگی تحصیلی و بیعلاقگی تحصیلی بهگونهای مثبت را نشان داد. این نتایج آموزش مهارتهای خودنظمدهی را برای جلوگیری از رشد فرسودگی در دانشجویان پیشنهاد میکند.</strong><br /><strong> </strong> | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه سیستان و بلوچستان | fa_IR |
| dc.publisher | University of Sistan and Baluchestan | en_US |
| dc.relation.ispartof | مجله مطالعات روانشناسی تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Educational Psychology Studies | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22111/jeps.2018.4006 | |
| dc.subject | یادگیری خودنظمده | fa_IR |
| dc.subject | فرسودگی تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | راهبرهای انگیزشی | fa_IR |
| dc.subject | دانشجویان | fa_IR |
| dc.title | رابطۀ یادگیری خودنظمده و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اشکذر | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | استاد گروه علوم تربیتی، دانشگاه تبریز | fa_IR |
| dc.contributor.department | مدرس گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان یزد | fa_IR |
| dc.citation.volume | 15 | |
| dc.citation.issue | 30 | |
| dc.citation.spage | 81 | |
| dc.citation.epage | 106 | |