نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبدری گرگی, رحیمfa_IR
dc.contributor.authorشفیعی سورک, سیناfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:12:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:12:22Z
dc.date.available1399-07-09T05:12:22Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:12:22Z
dc.date.issued2018-06-22en_US
dc.date.issued1397-04-01fa_IR
dc.date.submitted2018-07-01en_US
dc.date.submitted1397-04-10fa_IR
dc.identifier.citationبدری گرگی, رحیم, شفیعی سورک, سینا. (1397). رابطۀ یادگیری خودنظم‌‌‌ده و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اشکذر. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی, 15(30), 81-106. doi: 10.22111/jeps.2018.4006fa_IR
dc.identifier.issn2228-6683
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22111/jeps.2018.4006
dc.identifier.urihttps://jeps.usb.ac.ir/article_4006.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/277191
dc.description.abstract<strong>افزایش فرسودگی در فراگیران و مشکلات تحصیلی و سلامتی مرتبط با آن، فرسودگی تحصیلی را به موضوعی درخورِ پژوهش تبدیل کرده است. در همین راستا هدف از انجام این مطالعۀ توصیفی، بررسی رابطۀ میان یادگیری خودنظم‌‌ده و فرسودگی تحصیلی بود. روش پژوهشِ مطالعۀ حاضر از نوع همبستگی است و نمونۀ تحقیق 290 نفر از دانشجویان دوره‌‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر را شامل می‌‌شود که با روش نمونه‌‌گیری خوشه‌‌ای انتخاب شدند. داده‌‌ها با پرسش‌‌نامه‌‌های راهبردهای انگیزشی برای یادگیری پینتریچ و دی‌‌گروت (1990) و فرسودگی تحصیلی برسو و همکاران (2007) جمع‌‌آوری و با روش‌‌های آماری همبستگی ساده و رگرسیون گام‌به‌گام تحلیل شد. نتایج مطالعه، توانایی خودکارآمدی در پیش‌‌بینی مؤلفه‌‌های بی‌‌علاقگی تحصیلی و ناکارآمدی تحصیلی به‌گونه‌‌ای منفی، توانایی عناصر ارزش‌‌گذاریدرونی و خودتنظیمی در پیش‌‌بینی هر سه مؤلفۀ فرسودگی تحصیلی به‌گونه‌‌ای منفی و توانایی اضطراب امتحان در پیش‌‌بینی مؤلفه‌‌های خستگی تحصیلی و بی‌‌علاقگی تحصیلی به‌گونه‌‌ای مثبت را نشان داد. این نتایج آموزش مهارت‌‌های خودنظم‌‌دهی را برای جلوگیری از رشد فرسودگی در دانشجویان پیشنهاد می‌‌‌‌‌کند.</strong><br /><strong> </strong>fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه سیستان و بلوچستانfa_IR
dc.publisherUniversity of Sistan and Baluchestanen_US
dc.relation.ispartofمجله مطالعات روانشناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Psychology Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22111/jeps.2018.4006
dc.subjectیادگیری خودنظم‌‌‌‌دهfa_IR
dc.subjectفرسودگی تحصیلیfa_IR
dc.subjectراهبرهای انگیزشیfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.titleرابطۀ یادگیری خودنظم‌‌‌ده و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اشکذرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستاد گروه علوم تربیتی، دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentمدرس گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان یزدfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue30
dc.citation.spage81
dc.citation.epage106


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد