نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبدری, رحیمfa_IR
dc.contributor.authorواحدی, شهرامfa_IR
dc.contributor.authorکلیائی, لیلاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:12:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:12:11Z
dc.date.available1399-07-09T05:12:11Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:12:11Z
dc.date.issued2015-03-21en_US
dc.date.issued1394-01-01fa_IR
dc.date.submitted2015-12-02en_US
dc.date.submitted1394-09-11fa_IR
dc.identifier.citationبدری, رحیم, واحدی, شهرام, کلیائی, لیلا. (1394). پیش بینی اضطراب ریاضی بر اساس متغیر های جهت گیری هدف پیشرفت دانش آموزان و تاکید های جهت گیری هدف معلمان و والدین. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی, 12(21), 21-42. doi: 10.22111/jeps.2015.2153fa_IR
dc.identifier.issn2228-6683
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22111/jeps.2015.2153
dc.identifier.urihttps://jeps.usb.ac.ir/article_2153.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/277128
dc.description.abstractدف از پژوهش حاضر، پیش بینی اضطراب ریاضی در دانش آموزان پایه سوم رشته تجربی بر اساس جهت گیری هدف دانش آموزان و تاکید های جهت گیری هدف معلمان، والدین بود . بدین منظور تعداد 228 نفر دانش آموز ( 145 دختر و 83 پسر ) به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. جامعه آماری شامل همه دانش آموزاان پایه سوم تجربی ناحیه یک شهر تبریز بود. ابزار پژوهش شامل مقیاس اضطراب ریاضی کازلسکیس، پرسشنامه هدف پیشرفت تصوری معلمان و والدین فرایدل و پرسشنامه جهت گیری هدف پیشرفت الیوت و مک گریگور بود. روش پژوهش همبستگی بود و داده ها با استفاده از تحلیل رگرسیون در نرم افزارSPSS و تحلیل مسیر در نرم افزارAMOS تحلیل شدند. نتایج، نشان داد که جهت گیری هدف تبحرگرایی دانش آموزان، می تواند میزان اضطراب ریاضی آنها را به صورت منفی پیش بینی کند.به علاوه نتایج دیگر پژوهش نشان داد بین تأکیدهای جهت گیری هدف تبحرگرایی والدین و جهت گیری هدف تبحرگرایی دانش آموزان رابطه مثبت معنی داری وجود دارد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه سیستان و بلوچستانfa_IR
dc.publisherUniversity of Sistan and Baluchestanen_US
dc.relation.ispartofمجله مطالعات روانشناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Psychology Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22111/jeps.2015.2153
dc.subjectاضطراب ریاضیfa_IR
dc.subjectتاکیدهای جهت گیری هدف معلمانfa_IR
dc.subjectتاکیدهای جهت گیری هدف والدینfa_IR
dc.subjectجهت گیری هدف دانش آموزانfa_IR
dc.titleپیش بینی اضطراب ریاضی بر اساس متغیر های جهت گیری هدف پیشرفت دانش آموزان و تاکید های جهت گیری هدف معلمان و والدینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روانشناسی دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روانشناسی دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناس ارشد دانشگاه تبریزfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue21
dc.citation.spage21
dc.citation.epage42


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد