| dc.contributor.author | رشیدزاده, عبداله | fa_IR |
| dc.contributor.author | فتحی اذر, اسکندر | fa_IR |
| dc.contributor.author | هاشمی, تورج | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:12:00Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:12:00Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:12:00Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:12:00Z | |
| dc.date.issued | 2011-06-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1390-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2011-06-20 | en_US |
| dc.date.submitted | 1390-03-30 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رشیدزاده, عبداله, فتحی اذر, اسکندر, هاشمی, تورج. (1390). بررسی تأثیر آموزش ابراز وجود بر مؤلفه های مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع پیش دانشگاهی. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی, 8(13), 57-72. doi: 10.22111/jeps.2012.709 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-6683 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22111/jeps.2012.709 | |
| dc.identifier.uri | https://jeps.usb.ac.ir/article_709.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/277071 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش ابراز وجود بر مؤلفه های مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع پیش دانشگاهی بود. در این تحقیق که از نوع نیمه آزمایشی بود، تعداد 50 دانش آموز به صورت نمونه در دسترس از یکی از مدارس شهرستان ورزقان انتخاب شد و در دوگروه آزمایشی و کنترل (هرگروه 25 نفر) جایگزین شدند. برای اندازه¬گیری مهارت های اجتماعی از پرسشنامه مهارت های اجتماعی ماتسون (1983) استفاده شد. و برای تحلیل داده ها از روش تحلیل کوواریانس یک راهه استفاده شد. تحلیل نتایج نشان داد که آموزش ابراز وجود، تأثیر مثبت و معنی دار بر مؤلفه های مهارت های اجتماعی دانش آموزان دارد. این یافته ها، به طور تلویحی حاکی از آن است که کاربرد آموزش ابراز وجود در محیط های آموزشگاهی تأثیر بسزایی در ارتقاء مهارت های اجتماعی و زندگی دانش آموزان دارد (001/0P<). | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه سیستان و بلوچستان | fa_IR |
| dc.publisher | University of Sistan and Baluchestan | en_US |
| dc.relation.ispartof | مجله مطالعات روانشناسی تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Educational Psychology Studies | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22111/jeps.2012.709 | |
| dc.subject | آموزش ابراز وجود | fa_IR |
| dc.subject | مهارت های اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | ابراز وجود | fa_IR |
| dc.title | بررسی تأثیر آموزش ابراز وجود بر مؤلفه های مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع پیش دانشگاهی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 13 | |
| dc.citation.spage | 57 | |
| dc.citation.epage | 72 | |