نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرشیدزاده, عبدالهfa_IR
dc.contributor.authorفتحی اذر, اسکندرfa_IR
dc.contributor.authorهاشمی, تورجfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:12:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:12:00Z
dc.date.available1399-07-09T05:12:00Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:12:00Z
dc.date.issued2011-06-22en_US
dc.date.issued1390-04-01fa_IR
dc.date.submitted2011-06-20en_US
dc.date.submitted1390-03-30fa_IR
dc.identifier.citationرشیدزاده, عبداله, فتحی اذر, اسکندر, هاشمی, تورج. (1390). بررسی تأثیر آموزش ابراز وجود بر مؤلفه های مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع پیش دانشگاهی. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی, 8(13), 57-72. doi: 10.22111/jeps.2012.709fa_IR
dc.identifier.issn2228-6683
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22111/jeps.2012.709
dc.identifier.urihttps://jeps.usb.ac.ir/article_709.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/277071
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش ابراز وجود بر مؤلفه های مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع پیش دانشگاهی بود. در این تحقیق که از نوع نیمه آزمایشی بود، تعداد 50 دانش آموز به صورت نمونه در دسترس از یکی از مدارس شهرستان ورزقان انتخاب شد و در دوگروه آزمایشی و کنترل (هرگروه 25 نفر) جایگزین شدند. برای اندازه¬گیری مهارت های اجتماعی از پرسشنامه مهارت های اجتماعی ماتسون (1983) استفاده شد. و برای تحلیل داده ها از روش تحلیل کوواریانس یک راهه استفاده شد. تحلیل نتایج نشان داد که آموزش ابراز وجود، تأثیر مثبت و معنی دار بر مؤلفه های مهارت های اجتماعی دانش آموزان دارد. این یافته ها، به طور تلویحی حاکی از آن است که کاربرد آموزش ابراز وجود در محیط های آموزشگاهی تأثیر بسزایی در ارتقاء مهارت های اجتماعی و زندگی دانش آموزان دارد (001/0P<).fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه سیستان و بلوچستانfa_IR
dc.publisherUniversity of Sistan and Baluchestanen_US
dc.relation.ispartofمجله مطالعات روانشناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Psychology Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22111/jeps.2012.709
dc.subjectآموزش ابراز وجودfa_IR
dc.subjectمهارت های اجتماعیfa_IR
dc.subjectابراز وجودfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر آموزش ابراز وجود بر مؤلفه های مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع پیش دانشگاهیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue13
dc.citation.spage57
dc.citation.epage72


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد