نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتات, مریمfa_IR
dc.contributor.authorامیری, شعلهfa_IR
dc.contributor.authorشفتی, عباسfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:11:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:11:46Z
dc.date.available1399-07-09T05:11:46Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:11:46Z
dc.date.issued2010-02-20en_US
dc.date.issued1388-12-01fa_IR
dc.date.submitted2009-05-27en_US
dc.date.submitted1388-03-06fa_IR
dc.identifier.citationتات, مریم, امیری, شعله, شفتی, عباس. (1388). مقایسه سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانش¬آموزان مدارس مقطع متوسطه دخترانه اصفهان: دارای آزمون ورودی - بدون آزمون ورودی. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی, 6(10), 57-74. doi: 10.22111/jeps.2010.732fa_IR
dc.identifier.issn2228-6683
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22111/jeps.2010.732
dc.identifier.urihttps://jeps.usb.ac.ir/article_732.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/276998
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف مقایسه سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستانهای دخترانه دارای آزمون ورودی و بدون آزمون ورودی طراحی و اجرا گردید. نمونه آماری شامل240 دانش آموز دختر (120 نفر از مدارس دارای آزمون ورودی و 120 نفر از مدارس بدون آزمون ورودی) مقطع متوسطه (پایه های اول، دوم و سوم) بودند که به شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار گرداوری داده ها، پرسشنامه سلامت عمومی (28-GHQ) و معدل پایان نیمسال تحصیلی دانش آموزان بود. یافته ها نشان داد که میزان علائم «اضطراب و بیخوابی» دانش آموزان مدارس دارای آزمون ورودی، به طور معنی داری بیش از دانش آموزان مدارس بدون آزمون ورودی بود. علاوه بر این، میزان علائم «افسردگی» دانش آموزان پایه اول مدارس بدون آزمون ورودی، به طور معنی داری کمتر از دانش آموزان پایه اول مدارس دارای آزمون بود. نتایج پژوهش نشان داد که عملکرد تحصیلی دانش¬آموزان مدارس دارای آزمون ورودی، بالاتر از دانش¬آموزان مدارس عادی بود (05/0>P). همچنین تفاوت معنی داری بین سلامت روانی دانش آموزان پایه اول مدارس دارای آزمون ورودی و مدارس بدون آزمون وجود داشت و بین سایر پایه ها تفاوت معنی داری وجود نداشت.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه سیستان و بلوچستانfa_IR
dc.publisherUniversity of Sistan and Baluchestanen_US
dc.relation.ispartofمجله مطالعات روانشناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Psychology Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22111/jeps.2010.732
dc.subjectسلامت روانیfa_IR
dc.subjectعملکرد تحصیلیfa_IR
dc.subjectدانش آموزانfa_IR
dc.subjectمدارس دارای آزمون ورودیfa_IR
dc.titleمقایسه سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانش¬آموزان مدارس مقطع متوسطه دخترانه اصفهان: دارای آزمون ورودی - بدون آزمون ورودیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue10
dc.citation.spage57
dc.citation.epage74


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد