نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسلطانی فرد, هادیfa_IR
dc.contributor.authorرعنایی, مجتبیfa_IR
dc.contributor.authorقدرتی, شفیعهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:06:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:06:53Z
dc.date.available1399-07-09T05:06:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:06:53Z
dc.date.issued2018-11-22en_US
dc.date.issued1397-09-01fa_IR
dc.date.submitted2017-05-01en_US
dc.date.submitted1396-02-11fa_IR
dc.identifier.citationسلطانی فرد, هادی, رعنایی, مجتبی, قدرتی, شفیعه. (1397). ارزیابی تجربه کیفیت منظر مراکز آموزش عالی از نگاه دانشجویان. نمونه موردی: دانشگاه فردوسی مشهد. محیط شناسی, 44(3), 533-547. doi: 10.22059/jes.2019.232394.1007431fa_IR
dc.identifier.issn1025-8620
dc.identifier.issn2345-6922
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jes.2019.232394.1007431
dc.identifier.urihttps://jes.ut.ac.ir/article_69580.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/275337
dc.description.abstractمحیط های دانشگاهی به مثابه یک اکوسیستم از عناصر مختلف انسانی و اکولوژیکی تشکیل شده اند.ارزیابی این عناصر در قالب محیط و منظر می تواند در برنامه ریزی محیطی فضای دانشگاهی موثر باشد.تحقیق حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی با استفاده از ابزار پرسشنامه انجام شده است.جامعه آماری در این تحقیق شامل تمامی دانشجویان دختر و پسر ساکن در خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد است که با استفاده از جدول مورگان برابر با 328 نفر انتخاب شد.در فرآیند تحلیل داده ها از تحلیل عاملی جهت بدست آوردن اثر هر متغیر و زیربخش‌های آن بر ارزیابی کیفیت استفاده شد.برای بدست آوردن رابطه بین گویه‌ها از آزمون همبستگی استفاده گردید و برای تشخیص وجود رابطه میان متغیر جنیست و ابعاد مختلف کیفیت، از آزمون تفاوت میانگین استفاده شد.نتایج نشان می دهد که زنان نسبت به مردان رضایت کمتری از کیفیت منظر دارند. همچنین بالاترین مقدار ضریب همبستگی با متغیر کیفیت، مربوط به بعد بصری- ادراکی به میزان (0.93) است. با توجه به یافته های تحقیق، کیفیت منظر دانشگاه فردوسی به ارزش های بصری- ادراکی وابسته است.این ویژگی ها شامل فرم، بافت، رنگ و سایر عوامل زیبایی شناسی می باشند که می توانند در ارتقاء تجربه کیفیت منظر مورد استفاده قرار گیرند.fa_IR
dc.format.extent726
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofمحیط شناسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Environmental Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jes.2019.232394.1007431
dc.subjectارزیابیfa_IR
dc.subjectکیفیتfa_IR
dc.subjectمحیط و منظرfa_IR
dc.subjectبرنامه ریزیfa_IR
dc.subjectدانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.subjectبرنامه ریزی و طراحی منظرfa_IR
dc.titleارزیابی تجربه کیفیت منظر مراکز آموزش عالی از نگاه دانشجویان. نمونه موردی: دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواریfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیت علمی دانشگاه حکیم سبزواریfa_IR
dc.citation.volume44
dc.citation.issue3
dc.citation.spage533
dc.citation.epage547


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد