نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبشارت, مناfa_IR
dc.contributor.authorپژوهان فر, مهدیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:58:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:58:42Z
dc.date.available1399-07-09T04:58:42Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:58:42Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2015-12-27en_US
dc.date.submitted1394-10-06fa_IR
dc.identifier.citationبشارت, منا, پژوهان فر, مهدیه. (1396). بررسی و تحلیل عوامل مؤثر بر رضایتمندی گردشگران از منطقه بنای گنبد قابوس در استان گلستان. فصلنامه علوم و تکنولوژی محیط زیست, 19(5), 393-404. doi: 10.22034/jest.2017.11343fa_IR
dc.identifier.issn1563-4809
dc.identifier.issn2008-3513
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/jest.2017.11343
dc.identifier.urihttp://jest.srbiau.ac.ir/article_11343.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/272565
dc.description.abstract<strong>چکیده</strong><br /> <strong>زمینه و هدف:</strong> صنعت گردشگری به لحاظ درآمدزایی و تأثیر در رشد اقتصادی کشورها در حال تبدیل‌شدن به صنعت اول در جهان است؛ یکی از عوامل رقابتی، رضایت‌مندی گردشگران است که به‌عنوان بهترین شاخص برای تضمین رشد سودهای آتی به‌حساب می‌آید. ازاین‌رو، هدف از این تحقیق بررسی عوامل تأثیرگذار بر رضایت‌مندی گردشگران می‌باشد.<br /> <strong>روش بررسی:</strong> پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی محسوب می‌گردد. جامعه آماری این پژوهش گردشگران مراجعه‌کننده به بنای گنبد قابوس در ایام نوروز سال 1394 می‌باشند. با برآورد انجام‌شده، در روز 3000 گردشگر از این بنا در این ایام بازدید می‌کردند، تعداد 340 گردشگر به‌عنوان نمونه آماری از طریق جدول مورگان انتخاب شدند و جهت انتخاب نمونه مناسب از روش تصادفی ساده استفاده‌شده است. روش جمع‌آوری داده‌ها نیز میدانی و کتابخانه‌ای و ابزار آن پرسشنامه است.<br /> <strong>یافته‌ها:</strong> آزمون همبستگی نشان می‌دهد که بین ادراکات، انتظارات و نوستالژی با رضایتمندی گردشگران ارتباط معنی‌داری وجود دارد. همچنین از میان متغیرهای بررسی‌شده متغیرهای ادراکات (265/0=β) و نوستالژی (145/0=β) در پیش‌‌بینی رضایت‌مندی گردشگران مؤثر بوده‌اند و متغیر انتظارات نقش معنی‌داری ایفا نکرده است.<br /> <strong>بحث و نتیجه‌گیری: </strong>از این‌رو با توجه به نتایج به‌دست‌آمده پیشنهاد می‌شود مسئولین توجه بیشتری به انتظارات گردشگران و ارتقاء سطح نوستالژی و ادراکات آنان داشته باشد و در راستای آن بتوانند با ارائه استراتژی‌های مدون در جذب و نگهداشت بهینه گردشگران و افزایش سطح رضایتمندی آنان باعث ترقی و پیشرفت گنبدکاووس شوند.fa_IR
dc.format.extent972
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.publisherIslamic Azad University - Science and Research Branchen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم و تکنولوژی محیط زیستfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Environmental Science and Technologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/jest.2017.11343
dc.subjectگردشگریfa_IR
dc.subjectرضایت‌مندیfa_IR
dc.subjectانتظاراتfa_IR
dc.subjectادراکاتfa_IR
dc.subjectنوستالژیfa_IR
dc.titleبررسی و تحلیل عوامل مؤثر بر رضایتمندی گردشگران از منطقه بنای گنبد قابوس در استان گلستانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد معماری،گروه معماری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، گرگان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه معماری، دانشکده فنی و مهندسی گرگان، دانشگاه گلستان، گرگان، ایران.fa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue5
dc.citation.spage393
dc.citation.epage404


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد