نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکاشانی جو, خشایارfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی, حامدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:58:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:58:32Z
dc.date.available1399-07-09T04:58:32Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:58:32Z
dc.date.issued2020-03-20en_US
dc.date.issued1399-01-01fa_IR
dc.date.submitted2017-12-10en_US
dc.date.submitted1396-09-19fa_IR
dc.identifier.citationکاشانی جو, خشایار, محمدی, حامد. (1399). ارزیابی تاثیر ایجاد پیاده‌راه بر حجم ترافیک سواره معابر پیرامونی (نمونه موردی: محدوده پیاده‌راه 15 خرداد شهر تهران). فصلنامه علوم و تکنولوژی محیط زیست, 22(1), 123-135. doi: 10.22034/jest.2020.32552.4047fa_IR
dc.identifier.issn1563-4809
dc.identifier.issn2008-3513
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/jest.2020.32552.4047
dc.identifier.urihttp://jest.srbiau.ac.ir/article_16155.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/272515
dc.description.abstract<strong>زمینه و هدف:</strong> پیاده‌راه‌ها یکی از مهم‌ترین فضاهای شهری معاصر محسوب ‌می‌شوند که باتوجه به قدمت نه چندان طولانی در کشورمان، هنوز ابعاد ناشناخته‌ای از آنها باقی مانده است. این پژوهش درصدد کشف ارتباط بین مسدود شدن خیابان بر سواره با تغییر در حجم تردد خودرو‌ها در معابر پیرامونی در طول زمان است. <strong>روش بررسی:</strong> این پژوهش کاربردی، با گردآوری اطلاعات نظری از طریق مطالعات اسنادی_کتابخانه‌ای و جمع‌آوری داده‌های میدانی    از روش مشاهده و مصاحبه صورت گرفته است و تحقیقی توصیفی- تحلیلی به شمار می‌رود. نمونه مطالعاتی این پژوهش، محدوده  خیابان 15خرداد تهران است. با بررسی میزان اختلاف حجم تردد سواره در سالهای 2011، 2014 و 2016 در نرم افزار SPSS  و طبق آزمون واریانس یک‌طرفه، تفاوت معنی‌داری در میانگین حجم تردد خودرو‌های معابر مورد مطالعه مشاهده گردید که فرضیه افزایش حجم ترافیک سواره در معابر پیرامون خیابان 15 خرداد پس از تبدیل به پیاده‌راه را رد ‌می‌نماید. <strong>یافته‌ها:</strong> محاسبات عددی نشان ‌می‌دهد که پس از ایجاد پیاده‌راه 15خرداد، هم‌سو با نمونه‌های مشابه جهانی، طی یک دوره 3 ساله  7/15 درصد و در دوره‌ای 5 ساله 7/20 درصد حجم تردد سواره در محورهای پیرامونی آن ناپدید شده است که ناشی از تغییر مسیر و زمان سفر شهروندان و استفاده از سفرهای چندحالتی کسبه است. <strong>بحث و نتیجه‌گیری:</strong> از این‌رو، به نظر می‌رسد تغییر نگرشی در میان مسوولین شهری در خصوص انتقال اثرات ترافیکی ایجاد پیاده‌راه بر محدوده‌های پیرامونی آن الزامی است.fa_IR
dc.format.extent826
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.publisherIslamic Azad University - Science and Research Branchen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم و تکنولوژی محیط زیستfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Environmental Science and Technologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/jest.2020.32552.4047
dc.subjectپیاده مداریfa_IR
dc.subjectپیاده‌راهfa_IR
dc.subjectتبخیر ترافیکfa_IR
dc.subjectآزمون واریانس یک‌طرفهfa_IR
dc.subjectخیابان 15خردادfa_IR
dc.titleارزیابی تاثیر ایجاد پیاده‌راه بر حجم ترافیک سواره معابر پیرامونی (نمونه موردی: محدوده پیاده‌راه 15 خرداد شهر تهران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری شهرسازی، استادیار و عضو هیأت علمی گروه معماری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شهر قدس، تهران، ایران*(مسؤول مکاتبات).fa_IR
dc.contributor.department- کارشناسی ارشد شهرسازی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume22
dc.citation.issue1
dc.citation.spage123
dc.citation.epage135


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد