نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسین پور, محمدfa_IR
dc.contributor.authorسخاوت‌جو, محمدصادقfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:55:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:55:51Z
dc.date.available1399-07-09T04:55:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:55:51Z
dc.date.issued2010-06-22en_US
dc.date.issued1389-04-01fa_IR
dc.date.submitted2008-07-10en_US
dc.date.submitted1387-04-20fa_IR
dc.identifier.citationحسین پور, محمد, سخاوت‌جو, محمدصادق. (1389). بررسی برنامه‌های درسی رشته آموزش و پرورش ابتدایی ازدیدگاه استادان علوم تربیتی به منظور ارتقای سطح آگاهی‌های زیست محیطی دانش آموختگان این رشته. فصلنامه علوم و تکنولوژی محیط زیست, 12(2), 115-122.fa_IR
dc.identifier.issn1563-4809
dc.identifier.issn2008-3513
dc.identifier.urihttp://jest.srbiau.ac.ir/article_135.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/271635
dc.description.abstract<em>هدف این پژوهش، بررسی برنامه‌های درسی رشته آموزش و پرورش ابتدایی در آموزش عالی ایران از دیدگاه استادان علوم تربیتی و ارایه راهکارهایی به منظور افزایش سطح آگاهی‌های زیست محیطی و نیل به سوی توسعه پایدار است. </em> <br /><em>تحقیق از نوع کاربردی و روش زمینه یابی است. جامعه آماری شامل 500 نفر از استادان علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور است که پس از تعیین حجم نمونه تعداد یکصد نفر با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب و پرسشنامه (83 گویه) محقق ساخته روی آن ها اجرا گردید. تجزیه و تحلیل داده‌ها در دو سطح آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار) و آمار استنباطی (آزمون </em><em>z</em><em>) انجام شده است. </em> <br /><em>نتایج این بررسی نشان می‌دهد برنامه‌های درسی فعلی با وضعیت مطلوب فاصله زیاد داشته و نیاز به بازنگری جدی دارد. همچنین در شرایط موجود سطح آگاهی و اطلاعات دانش‌آموختگان رشته آموزش و پرورش ابتدایی در رابطه با محیط زیست در حداقل قرار دارد. این در حالی است که مفاهیمی نظیر حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن و آموزش شیوه‌های درست مصرف کردن منابع طبیعی نظیر آب، کاغذ و سایر موارد با منشاء طبیعی در سنین کودکی و در مقطع ابتدایی بسیار نتیجه بخش و اثرگذاری بیشتری خواهد داشت و موجب پرورش نسل آتی بر مبنای اصول توسعه پایدار می‌شود. </em>fa_IR
dc.format.extent123
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.publisherIslamic Azad University - Science and Research Branchen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم و تکنولوژی محیط زیستfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Environmental Science and Technologyen_US
dc.subjectآموزش و پرورش ابتداییfa_IR
dc.subjectبرنامه درسیfa_IR
dc.subjectمحیط زیستfa_IR
dc.subjectتوسعه پایدارfa_IR
dc.subjectآموزش عالیfa_IR
dc.titleبررسی برنامه‌های درسی رشته آموزش و پرورش ابتدایی ازدیدگاه استادان علوم تربیتی به منظور ارتقای سطح آگاهی‌های زیست محیطی دانش آموختگان این رشتهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue2
dc.citation.spage115
dc.citation.epage122


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد