نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکلاهی, پریساfa_IR
dc.contributor.authorابراهیمی, فرشیدfa_IR
dc.contributor.authorشفیعی امیری, مجیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:50:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:50:47Z
dc.date.available1399-07-09T04:50:47Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:50:47Z
dc.date.issued2015-08-23en_US
dc.date.issued1394-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-11-15en_US
dc.date.submitted1395-08-25fa_IR
dc.identifier.citationکلاهی, پریسا, ابراهیمی, فرشید, شفیعی امیری, مجید. (1394). تاثیر آموزش گروه درمانی شناختی – رفتاری بر رفتارهای تکانشی سندرم قبل از قاعدگی دانشجویان دختر دانشگاه تهران. فصلنامه نسیم تندرستی, 4(1), 56-61.fa_IR
dc.identifier.issn2322-245X
dc.identifier.issn2345-6191
dc.identifier.urihttp://jfh.iausari.ac.ir/article_651630.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/269856
dc.description.abstract<strong><em>زمینه و هدف</em></strong><em>:</em> <em>نشانه های سندرم پیش از قاعدگی به صورت تحریک پذیری و آمادگی برای بیماری های جسمی ظاهر می شود که به طور جدی در سبک زندگی و ارتباطات اجتماعی زنان اختلال ایجاد می کند. لذا </em><em>مطالعۀ حاضر با هدف</em><em> تاثیر آموزش گروه درمانی شناختی- رفتاری بر روی رفتارهای تکانشی سندرم قبل از قاعدگی دانشجویان دختر  دانشگاه تهران می باشد.</em> <strong><em>روش بررسی:</em></strong><em> این پژوهش از نوع آزمایشی پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل است. جامعۀ تحقیق، شاملِ500 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه تهران در سال 94-93 می باشند. تعداد 160 نفر از دانشجویان جدول شناسۀ ماهانه سندرم قبل از قاعدگی، پرسشنامه رفتارهای تکانشی صفت- حالت اسپیلبرگر را تکمیل کردند. دانشجویانی که علائم سندرم قبل از قاعدگی را دارا بودند و نمره رفتارهای تکانشی بالای 65 را داشتند، انتخاب گردیدند.. در نهایت 20 نفر، گروه نمونه را تشکیل دادند که از طریق تخصیص تصادفی در دو گروه آزمایش (10 نفر) و کنترل (10 نفر) قرار گرفتند. گروه آزمایش در طی 9 جلسۀ 90 دقیقه ای (هفته ای 2 بار) به شیوۀ شناختی </em><em>–</em><em> رفتاری به صورت درمان آموزش دیدند. </em> <strong><em>یافته ها:</em></strong><em> تحلیل کوواریانس نشان داد که میانگین نمرات رفتارهای تکانشی دانشجویان در دو گروه آزمایش و کنترل بعد از مداخله، در مقایسه با قبل از آن، تفاوت معنی داری نداشته است(</em><em>05/0</em><em>></em><em>p</em><em>).</em> <strong><em>نتیجه گیری:</em></strong><em> یافته های پژوهش حاضر نشان می دهد که آموزش درمان شناختی- رفتاری بر کاهش رفتارهای تکانشی سندرم قبل از قاعدگی موثر است. </em>fa_IR
dc.format.extent255
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریfa_IR
dc.publisherIslamic Azad University, Sari Branchen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه نسیم تندرستیfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal of Health Breezeen_US
dc.subjectگروه درمانی شناختی- رفتاریfa_IR
dc.subjectسندرم قبل از قاعدگیfa_IR
dc.subjectرفتارهای تکانشیfa_IR
dc.titleتاثیر آموزش گروه درمانی شناختی – رفتاری بر رفتارهای تکانشی سندرم قبل از قاعدگی دانشجویان دختر دانشگاه تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشی اصیلfa_IR
dc.contributor.department1. کارشناسی ارشد روانشناسی ، دانشکده روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه،ارومیه، ایران. *(نویسنده مسؤول) Email:Parisa_kolahi@gmail.comfa_IR
dc.contributor.department2. گروه روانشناسی، دانشکده روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه،کرمانشاه، ایران.fa_IR
dc.contributor.department3. گروه روانشناسی، دانشکده روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، رودهن، ایران.fa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue1
dc.citation.spage56
dc.citation.epage61


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد