نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمظاهری, دکتر عبدالرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:45:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:45:51Z
dc.date.available1399-07-09T04:45:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:45:51Z
dc.date.issued2006-09-23en_US
dc.date.issued1385-07-01fa_IR
dc.identifier.citationمظاهری, دکتر عبدالرضا. (1385). رحمت از دیدگاه ابن عربی. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 57(3)fa_IR
dc.identifier.urihttps://jflh.ut.ac.ir/article_25199.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/268186
dc.description.abstractرحمت بر دو نوع است : رحمت عام ( رحمت امتنان ) که همه موجودات را از آن حیث که وجود دارند فرا می گیرد ؛ چه خیر باشد چه شر و چه ، چه طاعت باشند و چه معصیت . رحمت خاص ( رحمت وجوب) که خداوند بر خود واجب نموده و بر کاینات بر طبق اعیان ثابته شان و بر انسان ، علاوه بر آن بر طبق اعمالش عطا می کند. قلب انسان کامل هر چند که با رحمت ایجاد شده ولی چون همه اسما و صفات الهی را در خود متجلی می سازد ، فراگیرتر از رحمت است و رحمت بر غضب ، پیشی دارد و نهایتا شامل اهل جهنم نیز خواهد شد ، به این دلایل ؛ اولا : غضب ، عارضی ارواح است نه ذاتی و عارشی از بین خواهد رفت و ثانیا : برای وفای به و عید ، مرجحی جز معصیت نیست که آن هم توسط خداوند ، طبق آیات " نتجاوز عن سیئاتهم " و " ... ان الله یغفر الذنوب جمیعا " بخشیده خواهد شد . پس باطل عذاب ، رحمت است ؛ چنانچه عذاب قوم یونس ، رحمت را بر آنان برگرداند .fa_IR
dc.format.extent574
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده ادبیات و علوم انسانیfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود)fa_IR
dc.relation.ispartofthe Faculty of Literatures & Humanitiesen_US
dc.titleرحمت از دیدگاه ابن عربیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume57
dc.citation.issue3


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد