| dc.contributor.author | مظاهری, دکتر عبدالرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:45:51Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:45:51Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:45:51Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:45:51Z | |
| dc.date.issued | 2006-09-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1385-07-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | مظاهری, دکتر عبدالرضا. (1385). رحمت از دیدگاه ابن عربی. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 57(3) | fa_IR |
| dc.identifier.uri | https://jflh.ut.ac.ir/article_25199.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/268186 | |
| dc.description.abstract | رحمت بر دو نوع است : رحمت عام ( رحمت امتنان ) که همه موجودات را از آن حیث که وجود دارند فرا می گیرد ؛ چه خیر باشد چه شر و چه ، چه طاعت باشند و چه معصیت .
رحمت خاص ( رحمت وجوب) که خداوند بر خود واجب نموده و بر کاینات بر طبق اعیان ثابته شان و بر انسان ، علاوه بر آن بر طبق اعمالش عطا می کند. قلب انسان کامل هر چند که با رحمت ایجاد شده ولی چون همه اسما و صفات الهی را در خود متجلی می سازد ، فراگیرتر از رحمت است و رحمت بر غضب ، پیشی دارد و نهایتا شامل اهل جهنم نیز خواهد شد ، به این دلایل ؛ اولا : غضب ، عارضی ارواح است نه ذاتی و عارشی از بین خواهد رفت و ثانیا : برای وفای به و عید ، مرجحی جز معصیت نیست که آن هم توسط خداوند ، طبق آیات " نتجاوز عن سیئاتهم " و " ... ان الله یغفر الذنوب جمیعا " بخشیده خواهد شد . پس باطل عذاب ، رحمت است ؛ چنانچه عذاب قوم یونس ، رحمت را بر آنان برگرداند . | fa_IR |
| dc.format.extent | 574 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشکده ادبیات و علوم انسانی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | the Faculty of Literatures & Humanities | en_US |
| dc.title | رحمت از دیدگاه ابن عربی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.citation.volume | 57 | |
| dc.citation.issue | 3 | |