نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکهنوجی, مرضیهfa_IR
dc.contributor.authorرشیدی نژاد, حدیثfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:42:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:42:21Z
dc.date.available1399-07-09T04:42:21Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:42:21Z
dc.date.issued2017-06-22en_US
dc.date.issued1396-04-01fa_IR
dc.date.submitted2017-06-06en_US
dc.date.submitted1396-03-16fa_IR
dc.identifier.citationکهنوجی, مرضیه, رشیدی نژاد, حدیث. (1396). تاثیر آموزش مهارت‌های زندگی بر سلامت روان فرزندان شبه‌خانواده‌ی بهزیستی. مجله اصول بهداشت روانی, 19(4), 295-299. doi: 10.22038/jfmh.2017.8850fa_IR
dc.identifier.issn1028-6918
dc.identifier.issn1684-4300
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22038/jfmh.2017.8850
dc.identifier.urihttp://jfmh.mums.ac.ir/article_8850.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/266923
dc.description.abstract<strong>مقدمه:</strong> آموزش مهارت­های زندگی موجب ارتقای توانایی­های روانی-اجتماعی می­گردد و فرد را برای برخورد موثر با کشمکش­ها و موقعیت­های زندگی یاری می­بخشند. هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی تاثیر آموزش مهارت­های زندگی بر سلامت روان دختران 18-14 ساله شبه­خانواده­ی بهزیستی شهر کرمان بود.<br /><strong>روش­کار:</strong> جامعه­ی آماری این پژوهش بالینی شامل تمام دختران 18-14 ساله­ی مراکز شبه­خانواده­ی بهزیستی شهر کرمان در سال تحصیلی 95-1394 شامل 45 نفر بود. از آن جا که برای انجام تحقیق نیاز به حضور مستمر فرزندان در تمام جلسات آموزشی بود و فقط 30 نفر، شرایط حضور مستمر در کلیه جلسات را داشتند تمام آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. گروه آزمون در 10 جلسه 90 دقیقه­ای تحت آموزش مهارت­های زندگی قرار گرفتند. برای جمع­آوری اطلاعات از پرسش­نامه­ی سلامت روان گلدبرگ و هیلر (GHQ-28) استفاده شده است. تحلیل داده­ها از آزمون تی نمونه­های زوجی و از آزمون کلموگروف-اسمیرنوف برای بررسی فرض نرمال بودن اختلاف نمره­های پیش­آزمون و پس­آزمون سلامت روان قبل از انجام آزمون تی زوجی استفاده شد.<br /><strong>یافته­ها:</strong> آموزش مهارت­های زندگی بر سلامت روان دختران مراکز شبه­خانواده تاثیر معنی­دار داشته است. علاوه بر تاثیر آموزش مهارت­های زندگی بر روی سلامت روان، این آموزش بیشترین تاثیر مثبت را روی متغیر علایم اضطرابی و اختلال خواب و کمترین تاثیر مثبت را روی متغیر علایم جسمانی در سطح معنی­داری 05/0><em>P</em> داشته است.<br /><strong>نتیجه­گیری:</strong> با توجه به نتایج به نظر می­رسد آموزش مهارت­های زندگی بر سلامت روان در دختران 18-14 ساله شبه­خانواده­ی بهزیستی شهر کرمان موثر می­باشد.fa_IR
dc.format.extent155
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.publisherMashhad University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofمجله اصول بهداشت روانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Fundamentals of Mental Healthen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22038/jfmh.2017.8850
dc.subjectبهزیستیfa_IR
dc.subjectسلامت روانfa_IR
dc.subjectمهارت‌های زندگیfa_IR
dc.titleتاثیر آموزش مهارت‌های زندگی بر سلامت روان فرزندان شبه‌خانواده‌ی بهزیستیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه ولی‌عصر (عج)، رفسنجان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مشاوره، دانش‌آموخته‌ی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue4
dc.citation.spage295
dc.citation.epage299


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد