نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخدابخشی کولایی, آناهیتاfa_IR
dc.contributor.authorشاهی, عبدالستارfa_IR
dc.contributor.authorنویدیان, علیfa_IR
dc.contributor.authorمصلی نژاد, لیلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:41:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:41:46Z
dc.date.available1399-07-09T04:41:46Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:41:46Z
dc.date.issued2015-04-21en_US
dc.date.issued1394-02-01fa_IR
dc.date.submitted2015-05-06en_US
dc.date.submitted1394-02-16fa_IR
dc.identifier.citationخدابخشی کولایی, آناهیتا, شاهی, عبدالستار, نویدیان, علی, مصلی نژاد, لیلی. (1394). اثربخشی آموزش برنامه ی والدگری مثبت به مادران کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی در کاهش مشکلات برونی سازی شده ی کودک. مجله اصول بهداشت روانی, 17(3), 135-141. doi: 10.22038/jfmh.2015.4312fa_IR
dc.identifier.issn1028-6918
dc.identifier.issn1684-4300
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22038/jfmh.2015.4312
dc.identifier.urihttp://jfmh.mums.ac.ir/article_4312.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/266742
dc.description.abstractمقدمه پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش گروهی برنامه‌ی والدگری مثبت بر کاهش مشکلات برونی‌سازی شده‌ی کودکان دارای اختلال بیش‌فعالی همراه با نقص توجه در خانواده‌های ترکمن انجام شد. <br/>روش‌ کار: در این کارآزمایی بالینی در سال 1392، 22 نفر از مادران دارای کودک بیش فعال/نقص توجه در شهرستان کلاله از استان گلستان و به طور تصادفی به دو گروه آموزش والدگری مثبت در هشت جلسه (10 نفر) و گروه  شاهد (12 نفر) تقسیم شدند. داده‌ها توسط پرسش‌نامه‌ی چک‌لیست رفتاری کودکان که توسط والدین گزارش داده می‌شد، جمع‌آوری و با نرم‌افزار SPSS نسخه‌ی 18 و آزمون‌های تحلیل کوواریانس، تی مستقل و مجذور خی، تحلیل شدند. <br/>یافته‌ ها: در گروه آزمون، کودکان کاهش معنی‌داری (004/0<em>P</em><) را در مشکلات برونی‌سازی شده نسبت به گروه شاهد نشان دادند. برنامه‌ی والدگری مثبت، توانست اندازه اثر متوسطی را ایجاد کند. <br/>نتیجه‌ گیری: با توجه به این که به نظر می‌رسد آموزش برنامه‌ی والدگری مثبت به مادران در کاهش مشکلات برونی‌سازی شده کودکان موثر است، اجرای این برنامه‌ی آموزشی در کنار درمان دارویی در کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال بیش‌فعالی همراه با نقص توجه توصیه می‌شود.fa_IR
dc.format.extent267
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.publisherMashhad University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofمجله اصول بهداشت روانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Fundamentals of Mental Healthen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22038/jfmh.2015.4312
dc.subjectاختلال بیش فعالی-نقص توجهfa_IR
dc.subjectبرونی سازیfa_IR
dc.subjectوالدگری مثبتfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش برنامه ی والدگری مثبت به مادران کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی در کاهش مشکلات برونی سازی شده ی کودکfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روان شناسی مشاوره، عضو هیات علمی دانشگاه خاتم، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مشاوره، دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار مرکز تحقیقات سلامت بارداری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زاهدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه بهداشت روان، دانشگاه علوم پزشکی جهرم، جهرم، ایرانfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue3
dc.citation.spage135
dc.citation.epage141
nlai.contributor.orcid0000-0001-9466-3013


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد