نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمعدن دار آرانی, عباسfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:41:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:41:35Z
dc.date.available1399-07-09T04:41:35Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:41:35Z
dc.date.issued2008-06-21en_US
dc.date.issued1387-04-01fa_IR
dc.date.submitted2007-10-06en_US
dc.date.submitted1386-07-14fa_IR
dc.identifier.citationمعدن دار آرانی, عباس. (1387). بررسی آفرینندگی در دانش آموزان دختر بر اساس ارزیابی اثربخشی روش های بارش مغزی و اکتشافی هدایت شده. مجله اصول بهداشت روانی, 10(38), 133-140. doi: 10.22038/jfmh.2008.1767fa_IR
dc.identifier.issn1028-6918
dc.identifier.issn1684-4300
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22038/jfmh.2008.1767
dc.identifier.urihttp://jfmh.mums.ac.ir/article_1767.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/266685
dc.description.abstract<span style="font-size: 8pt;">اگرچه نظرات متفاوتی توسط روان شناسان در خصوص مفهوم و ماهیت آفرینندگی بیان شده است، ولی وجه مشترک این نظرات آن است که آفرینندگی را می توان آموزش داد. دو روش معروف در پرورش استعداد آفرینندگی کودکان، روش بارش مغزی و روش اکتشافی هدایت شده هستند که کمتر مورد عنایت پژوهشگران ایرانی قرار گرفته اند. هدف از مطالعه حاضر بررسی افزایش آفرینندگی دانش آموزان دختر برحسب ارزیابی و مقایسه اثربخشی دو روش بارش مغزی و اکتشافی هدایت شده با یکدیگر است. </span> <span style="font-size: 8pt;"><span style="font-weight: bold; font-size: 8pt;">روش کار: </span>برای جمع آوری اطلاعات تحقیق در خصوص درجه آفرینندگی دختران، 72 دانش آموز پایه دوم دوره راهنمایی تحصیلی از بین سه مدرسه و از طریق روش نمونه گیری تصادفی ساده در شهر رشت انتخاب گردیدند. در هر یک از سه گروه کنترل ، بارش مغزی و اکتشافی هدایت شده، 24 دانش آموز شرکت و به منظور جمع آوری داده ها در پیش آزمون و پس آزمون، آزمون آفرینندگی تصویری فرم ب تورنس استفاده گردید. </span> <span style="font-size: 8pt;"><span style="font-weight: bold; font-size: 8pt;">نتایج : </span>نتایج نشان دادکه آموزش آفرینندگی به روش بارش مغزی در مورد جزء بسط در سطح (001/0 =<span style="font-size: 8pt; font-style: italic;">P</span>) مورد تایید قرار می گیرد ولی در مورد سایر اجزا، تفاوت مشهودی بین دو روش بارش مغزی و اکتشافی هدایت شده مشاهده نشد. </span> <span style="font-size: 8pt;"><span style="font-weight: bold; font-size: 8pt;">بحث :</span> با توجه به نتایج حاصل به نظر می رسد که کار آمدتر بودن روش بارش مغزی به دلیل ماهیت این روش باشد، در صورتی که پژوهشگران انتظار داشتند روش اکتشافی هدایت شده به دلیل دریافت هدایت و راهنمایی بیشتر دانش آموزان کارآمدتر از روش بارش مغزی باشد. </span>fa_IR
dc.format.extent205
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.publisherMashhad University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofمجله اصول بهداشت روانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Fundamentals of Mental Healthen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22038/jfmh.2008.1767
dc.subjectآفرینندگیfa_IR
dc.subjectروش بارش مغزیfa_IR
dc.subjectروش اکتشافی هدایت شدهfa_IR
dc.titleبررسی آفرینندگی در دانش آموزان دختر بر اساس ارزیابی اثربخشی روش های بارش مغزی و اکتشافی هدایت شدهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه لرستانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue38
dc.citation.spage133
dc.citation.epage140


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد