| dc.contributor.author | معدن دار آرانی, عباس | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:41:35Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:41:35Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T04:41:35Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T04:41:35Z |  | 
| dc.date.issued | 2008-06-21 | en_US | 
| dc.date.issued | 1387-04-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2007-10-06 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1386-07-14 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | معدن دار آرانی, عباس. (1387). بررسی آفرینندگی در دانش آموزان دختر بر اساس ارزیابی اثربخشی روش های بارش مغزی و اکتشافی هدایت شده. مجله اصول بهداشت روانی, 10(38), 133-140. doi: 10.22038/jfmh.2008.1767 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 1028-6918 |  | 
| dc.identifier.issn | 1684-4300 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22038/jfmh.2008.1767 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jfmh.mums.ac.ir/article_1767.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/266685 |  | 
| dc.description.abstract | <span style="font-size: 8pt;">اگرچه نظرات متفاوتی توسط روان شناسان در خصوص مفهوم و ماهیت آفرینندگی بیان شده است، ولی وجه مشترک این نظرات آن است که آفرینندگی را می توان آموزش داد. دو روش معروف در پرورش استعداد آفرینندگی کودکان، روش بارش مغزی و روش اکتشافی هدایت شده هستند که کمتر مورد عنایت پژوهشگران ایرانی قرار گرفته اند. هدف از مطالعه حاضر بررسی افزایش آفرینندگی دانش آموزان دختر برحسب ارزیابی و مقایسه اثربخشی دو روش بارش مغزی و اکتشافی هدایت شده با یکدیگر است. </span>
<span style="font-size: 8pt;"><span style="font-weight: bold; font-size: 8pt;">روش کار: </span>برای جمع آوری اطلاعات تحقیق در خصوص درجه آفرینندگی دختران، 72 دانش آموز پایه دوم دوره راهنمایی تحصیلی از بین سه مدرسه و از طریق روش نمونه گیری تصادفی ساده در شهر رشت انتخاب گردیدند. در هر یک از سه گروه کنترل ، بارش مغزی و اکتشافی هدایت شده، 24 دانش آموز شرکت و به منظور جمع آوری داده ها در پیش آزمون و پس آزمون، آزمون آفرینندگی تصویری فرم ب تورنس استفاده گردید. </span>
<span style="font-size: 8pt;"><span style="font-weight: bold; font-size: 8pt;">نتایج : </span>نتایج نشان دادکه آموزش آفرینندگی به روش بارش مغزی در مورد جزء بسط در سطح (001/0 =<span style="font-size: 8pt; font-style: italic;">P</span>) مورد تایید قرار می گیرد ولی در مورد سایر اجزا، تفاوت مشهودی بین دو روش بارش مغزی و اکتشافی هدایت شده مشاهده نشد. </span>
<span style="font-size: 8pt;"><span style="font-weight: bold; font-size: 8pt;">بحث :</span> با توجه به نتایج حاصل به نظر می رسد که کار آمدتر بودن روش بارش مغزی به دلیل ماهیت این روش باشد، در صورتی که پژوهشگران انتظار داشتند روش اکتشافی هدایت شده به دلیل دریافت هدایت و راهنمایی بیشتر دانش آموزان کارآمدتر از روش بارش مغزی باشد. </span> | fa_IR | 
| dc.format.extent | 205 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی مشهد | fa_IR | 
| dc.publisher | Mashhad University of Medical Sciences | en_US | 
| dc.relation.ispartof | مجله اصول بهداشت روانی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Fundamentals of Mental Health | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22038/jfmh.2008.1767 |  | 
| dc.subject | آفرینندگی | fa_IR | 
| dc.subject | روش بارش مغزی | fa_IR | 
| dc.subject | روش اکتشافی هدایت شده | fa_IR | 
| dc.title | بررسی آفرینندگی در دانش آموزان دختر بر اساس ارزیابی اثربخشی روش های بارش مغزی و اکتشافی هدایت شده | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه لرستان | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 10 |  | 
| dc.citation.issue | 38 |  | 
| dc.citation.spage | 133 |  | 
| dc.citation.epage | 140 |  |