نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدرهمی, ولیfa_IR
dc.contributor.authorاعلمی یان هرندی, فرینازfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:39:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:39:52Z
dc.date.available1399-07-09T04:39:52Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:39:52Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-03-05en_US
dc.date.submitted1397-12-14fa_IR
dc.identifier.citationدرهمی, ولی, اعلمی یان هرندی, فریناز. (1397). مروری بر روش های یادگیری تقویتی فازی با معماری نقاد-تنها. سیستم های فازی و کاربردها, 1(2), 11-34.fa_IR
dc.identifier.urihttp://jfsa.fuzzy.ir/article_86075.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/266094
dc.description.abstractاین مقاله به مرور روش های یادگیری تقویتی فازی با معماری نقاد-تنها م یپردازد .<br /> یادگیری تقویتی فازی از ترکیب سیستم های فازی به عنوان تقری بزننده ی جامع و روش یادگیری<br /> تقویتی حاصل شده است. یادگیری تقویتی یک روش یادگیری قوی است که تنها با استفاده<br /> از سیگنال عددی پاداش یا جریمه پارامترهای سیستم را به صورت برخط تنظیم می نماید. در<br /> معماری نقاد-تنها یک سیستم فازی مدل سوگنو مرتبه ی صفر برای تقریب تابع ارزش- عمل<br /> استفاده می شود و عمل نهایی بر اساس مقدار ارزش عمل های نامزد در تالی هر قاعده ی فازی<br /> و یادگیری (FQL) به دست می آید. در این مقاله دو روش پایه به نام های یادگیری کیو فازی<br /> برای تنظیم ارزش عمل های نامزد قواعد بیان می شود. در این دو روش (FSL) سارسای فازی<br /> به ترتیب از تعمیم روش های یادگیری کیو استاندارد و یادگیری سارسای استاندارد بهره برده شده<br /> وجود تحلیل های مثبت ریاضی درخصوصهمگرایی است FQL بر FSL است. مهمترین برتری<br /> و گسترش هایی از FSL و FQL وجود دارد. روش های FQL در حالی که مثال هایی از واگرایی در<br /> آنها در مسائل کنترلی زیادی همچون حرکت ربات، حرکت بازوی ربات، حرکت قایق، مسیریابی<br /> در شبکه های کامپیوتری، و کنترل نیروگاه بادی استفاده شده و کارآیی خود را نشان داده اند.fa_IR
dc.format.extent8019
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن سیستم های فازی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofسیستم های فازی و کاربردهاfa_IR
dc.subjectسیستم فازیfa_IR
dc.subjectمدل سوگنوِfa_IR
dc.subjectقاعده ی فازیfa_IR
dc.subjectیادگیری تقویتیfa_IR
dc.subjectمعماری نقاد-تنهاfa_IR
dc.titleمروری بر روش های یادگیری تقویتی فازی با معماری نقاد-تنهاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeدعوت شدهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه یزد، گروه مهندسی کامپیوترfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه یزد، گروه مهندسی کامپیوترfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue2
dc.citation.spage11
dc.citation.epage34


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد