نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآثارتمر, محمدfa_IR
dc.contributor.authorمقتدر منصوری, البرزfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:27:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:27:09Z
dc.date.available1399-07-09T04:27:09Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:27:09Z
dc.date.issued2019-10-23en_US
dc.date.issued1398-08-01fa_IR
dc.date.submitted2019-10-21en_US
dc.date.submitted1398-07-29fa_IR
dc.identifier.citationآثارتمر, محمد, مقتدر منصوری, البرز. (1398). بررسی نقش مولفه‌های مسئولیت اجتماعی بر سلامت سازمانی (مطالعه موردی کارکنان شبکه بهداشت و درمان ارومیه). مدیریت بهداشت و درمان, 10(3), 7-20.fa_IR
dc.identifier.issn2476-3012
dc.identifier.issn2476-3020
dc.identifier.urihttp://jhm.srbiau.ac.ir/article_15026.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/261767
dc.description.abstract<strong>مقدمه:</strong> بهداشت و درمان به عنوان اساس و زیربنای توسعه نظام سلامت هر جامعه است، که امروزه در اغلب کشورها به عنوان مهم‌ترین بخش مورد توجه می‌باشد. از آنجایی که بخش قابل توجهی از فعالیت‌های بهداشت و درمان در اجتماع و بین مردم صورت می‌گیرد شبکه بهداشت و درمان به عنوان یک نظام اجتماعی حساس و مهم، از جایگاه خاصی برخوردار هستند بنابراین پژوهش حاضر به بررسی نقش مولفه‌های مسئولیت اجتماعی بر سلامت سازمانی در شبکه بهداشت و درمان ارومیه انجام شده است.<br /> <strong>روش پژوهش:</strong> پژوهش حاضر بر اساس هدف یک تحقیق کاربردی و بر اساس گردآوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش، کلیه کارکنان شبکه بهداشت و درمان ارومیه می‌باشد که با استفاده از جدول مورگان 338 نفر تعیین گردید. ابزارهای گردآوری داده ها شامل پرسشنامه سلامت سازمانی هوی و مسکل (2008) و پرسشنامه مسؤلیت‌پذیری اجتماعی کارول(1991) بود. پایایی و روائی ابزارهای گردآوری با آزمون های مربوط مورد تایید قرار گرفت.جهت تجزیه و تحلیل داده‌ ها از نرم‌افزار SPSS و از مدل‌سازی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی با نرم افزار Smart Pls<sub>2</sub>استفاده شد.<br /> <strong>یافته‌ها: </strong>نتایج نشان داد ضریب همبستگی در مدل رگرسیونی برای متغیرها برابر   و این بدین معنی است که سلامت سازمانی قادر استR= %56 از تغییرات مسئولیت اجتماعی را بیان کند. هم‌چنین ضریب مسیر بین سلامت سازمانی و مسئولیت اجتماعی برابر با (ß= 0/86  ) که مورد قبول است و در نهایت در سنجش مناسب بودن و برازش ابزار مورد استفاده (Gof=0/52) حاصل گردید.<br /> <strong>نتیجه‌گیری:</strong>مدیران می‌توانند با استفاده درست از مولفه‌های سلامت سازمانی موجب بروز و تقویت مسئولیت اجتماعی در بین کارکنان شوند و به تبع آن موفقیت سازمان را تضمین نمایند. در مجموع می‌توان گفت که سلامت سازمانی یکی از عوامل اصلی تعیین‌کننده میزان مسئولیت‌پذیری اجتماعی کارکنان است.<br /> <strong>کلیدواژه‌ها: </strong>سلامت سازمانی، مسئولیت پذیری اجتماعی، کارکنان شبکه بهداشت و درمان.fa_IR
dc.format.extent400
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت بهداشت و درمانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of healthcare managementen_US
dc.subjectسلامت سازمانیfa_IR
dc.subjectمسئولیت پذیری اجتماعیfa_IR
dc.subjectکارکنان شبکه بهداشت و درمانfa_IR
dc.titleبررسی نقش مولفه‌های مسئولیت اجتماعی بر سلامت سازمانی (مطالعه موردی کارکنان شبکه بهداشت و درمان ارومیه)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روابط بین‌الملل، پژوهشکده مطالعات راهبردی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری رشته مدیریت دولتی، واحد بناب، دانشگاه آزاد اسلامی، بناب، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue3
dc.citation.spage7
dc.citation.epage20


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد