| dc.contributor.author | عزیزی, دکتر محمد مهدی | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:19:10Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:19:10Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T04:19:10Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T04:19:10Z |  | 
| dc.date.issued | 1998-03-21 | en_US | 
| dc.date.issued | 1377-01-01 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | عزیزی, دکتر محمد مهدی. (1377). آموزش شهرسازی در کشورهای مشترک المنافع کمتر توسعه یافته: ارزیابی. هنرهای زیبا, 3(0) | fa_IR | 
| dc.identifier.uri | https://jhz.ut.ac.ir/article_13682.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/259045 |  | 
| dc.description.abstract | Qadeer , Mohammad A.(1993) "Planning Education in Less – Developed Countries of the Commonwealth :an Assessment", Habital international , vol. 17 , no . 1 , pp. 69 – 84.                             
رشد و تحولات عظیم جمعیتی ، اقتصادی و اجتماعی در جوامع رو به رشد و ضرورت هدایت و کنترل ساختار فضایی شهر، روستا و منطقه منجر به تأسیس دوره های شهرسازی به عنوان شاخه مستقلی از علوم و دانش های نوین شده است. در قالب فرایند چنین برنامه ای ، ضروری است ارزیابی لازم از میزان نیل به اهداف و نیز شناخت نقاط قوت و ضعف به عمل آید. نظر به نوبودن رشته شهرسازی در ایران و نیز فقدان تحقیقات در زمینه ارزیابی نتایج حاصل از تأسیس رشته، مفید دانسته شد تا از تجربه سایر کشورها بهره گرفته شود. مقاله حاضر از جمله معدود تحقیقات انجام شده در زمینه ارزیابی آموزش شهرسازی در تعدادی از کشورها می باشد که ضمن معرفی روش های آموزشی ، مقاطع و گرایش ها ، بازدهی دوره ها را ارزیابی نموده و مسائل موجود در زمینه کمبودها را نیزتجزیه و تحلیل می کند. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 713 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | هنرهای زیبا | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Honar-ha-ye Ziba | en_US | 
| dc.title | آموزش شهرسازی در کشورهای مشترک المنافع کمتر توسعه یافته: ارزیابی | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.citation.volume | 3 |  | 
| dc.citation.issue | 0 |  |