نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی, حمید موحدfa_IR
dc.contributor.authorایروانی, هوشنگfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:09:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:09:51Z
dc.date.available1399-07-09T04:09:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:09:51Z
dc.date.issued2002-06-22en_US
dc.date.issued1381-04-01fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی, حمید موحد, ایروانی, هوشنگ. (1381). الگوی استفاده از اینترنت توسط دانشجویان دانشکده های کشاورزی ایران. مجله علوم کشاورزی ایران, 33(4)fa_IR
dc.identifier.urihttps://jijas.ut.ac.ir/article_10894.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/255838
dc.description.abstractاینترنت یکی از مهمترین ابزارهای دسترسی به اطلاعات در عصر اطلاعات به شمار می رود این فناوری با گسترش سریع خود توانسته است علاوه بر کاربردهای شخصی در بعد آموزشی و پژوهشی نیز تحول ایجاد نماید و موجبات ارتقاء سطح دانش و توانایی دانشجویان و دانشگاهیان را از طریق دستیابی سریع و ارزان با اطلاعات و منابع علمی فراهم آورد در حال حضار از اینترنت به شکل های مختلف (پست الکترونیک تبادل مقاله های علمی صفحه های خانگی درسی اتصال به پایگاه های وب آ موزش الکترونیکی و ... ) در محیط های علمی ودانشگاه استفاده می شود هدف این تحقیق عبارت است از تعیین الگوی استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده های کشاورزی از شبکه اینترنت در ایران طرح این تحقیق از نوع مطالعات همبستگی (Correlational Research) است که برای گرد آوری اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه استفاده شده است جامعه آ ماری تحقیق شامل 305 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری شاغل به تحصیل در سال تحصیلی 80- 79 در چهار دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس تهران شیراز و صنعتی اصفهان می باشد که حداقل 2 نیمسال تحصیلی را گذرانده اند ابزار تحقیق از لحاظ روایی ظاهری و محتوایی بر اساس نظر 20 نفر از متخصصان تنظیم و برای تعیین اعتبار پرسشنامه نیز از روش آزمون مقدماتی (Pilot Study) استفاده شد که آلفای کرونباخ محاسبه شده (0/98 تا 0/77) مبین اعتبار مناسب آن برای گرد آوری داده ها بود برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده است تحلیل داده ها با استفاده ازبرنامه نرم افزاری spss نسخه 10 انجام شد یافته های تحقیق نشان می دهد که میزان استفاده دانشجویان از شبکه اینترنت با میزان مهارت استفاده از رایانه مقطع تحصیلی دانشکده محل تحصیل ساعات استفاده از رایانه تعداد آثار علمی وضعیت شغلی در سطح 0/1 در صد و با میزان تسلط به زبان انگلیسی رشته تحصیلی د رسطح 1 در صد و با میازن فعالیت پژوهشی محل تولد و داشتن رایانه شخصی در سطح 5 در صد رابطه دارد افزون بر این تحلیل رگرسیون نشان داد که با مدل آ ماری بدست آمده می توان از طریق متغیرهای مستقل حدود 53 در صد تغییرات متغیر وابسته را تبیین نمود.fa_IR
dc.format.extent505
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپرديس کشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم کشاورزی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Agriculture Scienceen_US
dc.subjectآموزش الکترونیکیfa_IR
dc.subjectاینترنتfa_IR
dc.subjectپست الکترونیک شبکهfa_IR
dc.subjectجهان گسترfa_IR
dc.subjectموتورهای کاوشfa_IR
dc.titleالگوی استفاده از اینترنت توسط دانشجویان دانشکده های کشاورزی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume33
dc.citation.issue4


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد