نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصفرزاده, حسینfa_IR
dc.contributor.authorابراهیمی سرو علیا, محمدحسنfa_IR
dc.contributor.authorکریمی یزدی, عبدالرسولfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:08:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:08:21Z
dc.date.available1399-07-09T04:08:21Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:08:21Z
dc.date.issued2013-12-22en_US
dc.date.issued1392-10-01fa_IR
dc.date.submitted2013-01-09en_US
dc.date.submitted1391-10-20fa_IR
dc.identifier.citationصفرزاده, حسین, ابراهیمی سرو علیا, محمدحسن, کریمی یزدی, عبدالرسول. (1392). بررسی علل افزایش مطالبات سررسید گذشته و معوق مشتریان حقیقی بانک ملت شعب تهران. دانش سرمایه‌گذاری, 2(8), 137-156.fa_IR
dc.identifier.issn2322-5777
dc.identifier.urihttp://jik.srbiau.ac.ir/article_7537.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/255320
dc.description.abstractاز آنجا که وجود مطالبات معوق باعث کاهش منابع،بلوکه شدن منابع بانک نزد بانک مرکزی،کاهش نقدینگی،کاهش سوداوری،کاهش سرعت گردش پول و در نتیجه کاهش قدرت رقابتی بانک خواهد شد، معضل مطالبات معوق اهمیت بسزایی دارد و مطالبات معوق به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر سودآوری تاثیرگذار است و سودآوری بانک مستقیما بازار سهام بانک را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به لحاظ اهمیت موضوع مذکور این پژوهش جهت شناسایی علل افزایش مطالبات معوق انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق کلیه شعب شهر تهران و حجم نمونه 250 نفر از مدیران و کارشناسان و کارکنان اعتباری بانک ملت شعب تهران می باشد. علل افزایش مطالبات معوق در سه گروه اطلاعات کمی،اطلاعات کیفی و عملکرد مدیران و کارکنان طبقه بندی شده است واز طریق آزمون t یا z تک نمونه ای داده ها از طریق نرم افزار های آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و در نهایت با به کارگیری آزمون فریدمن علل طبقه بندی گردید. نتیجه این تحقیق حاکی از این است که اطلاعات کیفی مشتری،عملکرد مدیران و کارکنان،اطلاعات کمی مشتری به ترتیب در افزایش مطالبات معوق تاثیرگذار است به عبارت دیگر اطلاعات کیفی مشتری دارای بیشترین و اطلاعات کمی مشتری کمترین تاثیر در بروز مطالبات معوق دارند. و در بین متغیرهای فرعی نوع و میزان وثیقه(متغیر کیفی) دارای بالاترین و بخشنامه ها و سیاست های اعتباری (متغیر عملکرد مدیران و کارکنان) دارای کمترین اهمیت هستند. لذا ضرورت توجه کارکنان به اطلاعات کیفی مشتری اهمیت بسزایی دارد.fa_IR
dc.format.extent300
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مهندسی مالی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofدانش سرمایه‌گذاریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Investment Knowledgeen_US
dc.subjectمطالبات جاریfa_IR
dc.subjectمطالبات سررسید گذشتهfa_IR
dc.subjectمصالبات معوقfa_IR
dc.subjectمطالبات مشکوک الوصولfa_IR
dc.subjectمطالبات سوخت شدهfa_IR
dc.subjectوثیقهfa_IR
dc.subjectسررسیدfa_IR
dc.subjectمنابعfa_IR
dc.subjectمصارفfa_IR
dc.titleبررسی علل افزایش مطالبات سررسید گذشته و معوق مشتریان حقیقی بانک ملت شعب تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد رشته مدیریت مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue8
dc.citation.spage137
dc.citation.epage156


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد