| dc.contributor.author | عظیمی, پرهام | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسینی, شمس الدین | fa_IR |
| dc.contributor.author | زندیه, مصطفی | fa_IR |
| dc.contributor.author | شریفی, مانی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:07:56Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:07:56Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:07:56Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:07:56Z | |
| dc.date.issued | 2020-06-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-10-30 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-08-08 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | عظیمی, پرهام, حسینی, شمس الدین, زندیه, مصطفی, شریفی, مانی. (1399). ارائه یک مدل برنامه ریزی ریاضی برای مسئله چیدمان تسهیلات پویا با در نظر گرفتن وسایل حمل کننده. مطالعات مدیریت صنعتی, 18(57), 43-99. doi: 10.22054/jims.2019.26435.1906 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-8029 | |
| dc.identifier.issn | 2476-602X | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/jims.2019.26435.1906 | |
| dc.identifier.uri | http://jims.atu.ac.ir/article_11228.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/255170 | |
| dc.description.abstract | هدف مسئله چیدمان تسهیلات پویا، یافتن بهترین چیدمان برای تسهیلات در یک افق زمانی با تعدادی دوره زمانی مشخص است به گونه ای که مجموع هزینه های حمل مواد و جابجایی تسهیلات حداقل گردد. این نوشتار به توسعه یک مدل دو هدفه می پردازد و سعی دارد تا به طور همزمان هزینه انتقال مواد بین تسهیلات و هزینه جابجایی تسهیلات و نیز زمان مورد نیاز برای حمل مواد را کمینه کند. با توجه به احتمالی بودن مشخصات کارکردی حمل کننده ها، مانند زمان انجام عملیات حمل و وجود خرابی، محاسبه زمان مورد نیاز برای حمل مواد با استفاده از روابط تحلیلی امکان پذیر نمی باشد؛ بنابراین این نوشتار از رویکرد شبیه سازی و شبکه های عصبی مصنوعی استفاده می کند. در این رویکرد ابتدا سناریوهای زیادی از ترکیب سطوح مختلف متغیرها ایجاد می شود که هر سناریو نشان دهنده مکان تسهیلات و چگونگی انجام عملیات های حمل در هر دوره است. سپس هر یک از این سناریوها از طریق شبیه سازی کامپیوتری اجرا و نتایج حاصل از شبیه سازی به عنوان متغیر پاسخ در نظر گرفته می شود. در نهایت با استفاده از متغییرهای ورودی و پاسخ، یک شبکه عصبی مصنوعی تربیت می شوند تا بتواند زمان انجام عملیات های حمل را به خوبی براورد کرد. با توجه به که این مساله در درجه پیچیدگی سخت قرار می گیرد، این نوشتار استفاده یک الگوریتم فراابتکاری جدید را برای بهینه سازی مسئله پیشنهاد می دهد و کارایی الگوریتم پیشنهادی را با الگوریتم های موجود در ادبیات مقایسه می کند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1387 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.publisher | Allameh Tabataba'i University | en_US |
| dc.relation.ispartof | مطالعات مدیریت صنعتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Industrial Management Studies | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/jims.2019.26435.1906 | |
| dc.subject | مساله چیدمان تسهیلات پویا | fa_IR |
| dc.subject | شبیه سازی | fa_IR |
| dc.subject | شبکه های عصبی مصنوعی | fa_IR |
| dc.subject | الگوریتم های فراابتکاری چند هدفه | fa_IR |
| dc.title | ارائه یک مدل برنامه ریزی ریاضی برای مسئله چیدمان تسهیلات پویا با در نظر گرفتن وسایل حمل کننده | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی تمام وقت دانشکده مهندسی صنایع و مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی صنایع و مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه شهید بهشتی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی صنایع و مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین | fa_IR |
| dc.citation.volume | 18 | |
| dc.citation.issue | 57 | |
| dc.citation.spage | 43 | |
| dc.citation.epage | 99 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0003-1209-9514 | |