نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعظیمی, پرهامfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, شمس الدینfa_IR
dc.contributor.authorزندیه, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorشریفی, مانیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:07:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:07:56Z
dc.date.available1399-07-09T04:07:56Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:07:56Z
dc.date.issued2020-06-21en_US
dc.date.issued1399-04-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-30en_US
dc.date.submitted1396-08-08fa_IR
dc.identifier.citationعظیمی, پرهام, حسینی, شمس الدین, زندیه, مصطفی, شریفی, مانی. (1399). ارائه یک مدل برنامه ریزی ریاضی برای مسئله چیدمان تسهیلات پویا با در نظر گرفتن وسایل حمل کننده. مطالعات مدیریت صنعتی, 18(57), 43-99. doi: 10.22054/jims.2019.26435.1906fa_IR
dc.identifier.issn2251-8029
dc.identifier.issn2476-602X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jims.2019.26435.1906
dc.identifier.urihttp://jims.atu.ac.ir/article_11228.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/255170
dc.description.abstractهدف مسئله چیدمان تسهیلات پویا، یافتن بهترین چیدمان برای تسهیلات در یک افق زمانی با تعدادی دوره زمانی مشخص است به گونه ای که مجموع هزینه های حمل مواد و جابجایی تسهیلات حداقل گردد. این نوشتار به توسعه یک مدل دو هدفه می پردازد و سعی دارد تا به طور همزمان هزینه انتقال مواد بین تسهیلات و هزینه جابجایی تسهیلات و نیز زمان مورد نیاز برای حمل مواد را کمینه کند. با توجه به احتمالی بودن مشخصات کارکردی حمل کننده ها، مانند زمان انجام عملیات حمل و وجود خرابی، محاسبه زمان مورد نیاز برای حمل مواد با استفاده از روابط تحلیلی امکان پذیر نمی باشد؛ بنابراین این نوشتار از رویکرد شبیه سازی و شبکه های عصبی مصنوعی استفاده می کند. در این رویکرد ابتدا سناریوهای زیادی از ترکیب سطوح مختلف متغیرها ایجاد می شود که هر سناریو نشان دهنده مکان تسهیلات و چگونگی انجام عملیات های حمل در هر دوره است. سپس هر یک از این سناریوها از طریق شبیه سازی کامپیوتری اجرا و نتایج حاصل از شبیه سازی به عنوان متغیر پاسخ در نظر گرفته می شود. در نهایت با استفاده از متغییرهای ورودی و پاسخ، یک شبکه عصبی مصنوعی تربیت می شوند تا بتواند زمان انجام عملیات های حمل را به خوبی براورد کرد. با توجه به که این مساله در درجه پیچیدگی سخت قرار می گیرد، این نوشتار استفاده یک الگوریتم فراابتکاری جدید را برای بهینه سازی مسئله پیشنهاد می دهد و کارایی الگوریتم پیشنهادی را با الگوریتم های موجود در ادبیات مقایسه می کند.fa_IR
dc.format.extent1387
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba'i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات مدیریت صنعتیfa_IR
dc.relation.ispartofIndustrial Management Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jims.2019.26435.1906
dc.subjectمساله چیدمان تسهیلات پویاfa_IR
dc.subjectشبیه سازیfa_IR
dc.subjectشبکه های عصبی مصنوعیfa_IR
dc.subjectالگوریتم های فراابتکاری چند هدفهfa_IR
dc.titleارائه یک مدل برنامه ریزی ریاضی برای مسئله چیدمان تسهیلات پویا با در نظر گرفتن وسایل حمل کنندهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی تمام وقت دانشکده مهندسی صنایع و مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی صنایع و مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی صنایع و مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوینfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue57
dc.citation.spage43
dc.citation.epage99
nlai.contributor.orcid0000-0003-1209-9514


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد