نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorباقری نژاد, جعفرfa_IR
dc.contributor.authorشریفی, فروغfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:07:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:07:22Z
dc.date.available1399-07-09T04:07:22Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:07:22Z
dc.date.issued2011-09-23en_US
dc.date.issued1390-07-01fa_IR
dc.date.submitted2010-01-04en_US
dc.date.submitted1388-10-14fa_IR
dc.identifier.citationباقری نژاد, جعفر, شریفی, فروغ. (1390). مدل پذیرش خدمات دولت الکترونیک در صنایع کوچک و متوسط ایران. مطالعات مدیریت صنعتی, 9(22), 105-134.fa_IR
dc.identifier.issn2251-8029
dc.identifier.issn2476-602X
dc.identifier.urihttp://jims.atu.ac.ir/article_4514.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254981
dc.description.abstractاستفاده از خدمات دولت الکترونیک منابع بسیاری از جمله کسب مزیت رقابتی، کاهش هزینه های تولید، کاهش زمان انتظار، کسب و تسهیم اطلاعات را برای بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط به وجود می آورد. اما همچنان استفاده از خدمات الکترونیک در صنایع کوچک و متوسط کمتر از میزان مورد انتظار است. هدف مقاله ی حاضر شناسایی عواملی است که بر پذیرش خدمات الکترونیکی توسط بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط موثرند. از این رو این عوامل شناسایی و از ادبیات موضوع استخراج شدند. سپس یک مدل مفهومی با استفاده از چارچوب فن آوری، سازمان و محیط، که مشتمل بر 8 عامل اصلی است مطرح شد. مدل مذکور در یک مطالعه ی میدانی با نمونه ی آماری 98 صنعت کوچک و متوسط به آزمون گذاشته شد. تجزیه و تحلیل داده ها رابطه ی معنی داری بین عوامل منافع مستقیم، منافع غیر مستقیم، پیچیدگی،  حمایت مدیریت ارشد، تخصص فن آوری اطلاعات، فشار دولت را با متغیر وابسته ی پذیرش خدمات الکترونیک اثات کرد. رابطه ی معنی داری بین عوامل فشار صنعت و سازگاری با متغیر ملاک اثبات نشد. تمامی عوامل فوق رابطه ی مثبت با متغیر ملاک دارند اما عامل پیچیدگی رابطه ی منفی با متغیر ملاک پذیرش خدمات الکترونیک دارد. این تحلیل با استفاده از نرم افزار لیزرل و مدل سازی معادلات ساختاری انجام شد.fa_IR
dc.format.extent5059
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba'i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات مدیریت صنعتیfa_IR
dc.relation.ispartofIndustrial Management Studiesen_US
dc.subjectپذیرش فن آوری اطلاعاتfa_IR
dc.subjectبنگاه های اقتصادی کوچک و متوسطfa_IR
dc.subjectخدمات دولت الکترونیکیfa_IR
dc.subjectتئوری اشاعه ی نوآوری هاfa_IR
dc.titleمدل پذیرش خدمات دولت الکترونیک در صنایع کوچک و متوسط ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه الزهرا تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی دانشگاه الزهرا تهرانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue22
dc.citation.spage105
dc.citation.epage134


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد