| dc.contributor.author | پورحیدر, رحیمه | fa_IR |
| dc.contributor.author | سامری, مریم | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسنی, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | مرتضینژاد, نیلوفر | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:06:30Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:06:30Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:06:30Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:06:30Z | |
| dc.date.issued | 2019-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-07-30 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-05-08 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | پورحیدر, رحیمه, سامری, مریم, حسنی, محمد, مرتضینژاد, نیلوفر. (1398). روابط ساختاری اعتماد سازمانی، اخلاق حرفهای و ساختار سازمانی با اثربخشی مدرسه با نقش میانجی ارزشیابی عملکرد معلمان. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 12(47), 93-116. doi: 10.30495/jinev.2019.670505 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-6299 | |
| dc.identifier.issn | 2476-5627 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.30495/jinev.2019.670505 | |
| dc.identifier.uri | http://jinev.iaut.ac.ir/article_670505.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254668 | |
| dc.description.abstract | هدف از پژوهش حاضر تعیین روابط ساختاری اعتماد سازمانی، اخلاق حرفهای و ساختار سازمانی با اثر بخشی مدرسه با نقش میانجی ارزشیابی عملکرد معلمان میباشد. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ جمعآوری اطلاعات، همبستگی از نوع مدل معادلات ساختاری میباشد. جامعه آماری شامل کلیه معلمان مدارس متوسطه دوره دوم نظری شهر ارومیه در سال تحصیلی 98-1397 میباشد که از بین آنها به روش تصادفی طبقهای نسبی و با بهرهگیری از جدول کرجسی مورگان، 306 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته ارزشیابی عملکرد معلمان، پرسشنامه استاندارد ساختار سازمانی، اخلاق حرفهای، اعتماد و پرسشنامه تلخیص شده اثر بخشی مدرسه میباشد. روایی ابزارها با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و پایایی ابزارها باروش آلفای کرونباخ مورد بررسی و تأیید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار SPSS22و AMOS 22 استفاده شد. ضرایب استاندارد مسیرهای ساختار به اثربخشی 47/0=β و اعتماد به اثربخشی 35/0=β و اخلاق حرفهای به اثربخشی 08/0=β و ارزشیابی عملکرد به اثربخشی 16/0=β معنیدار میباشد. همچنین نتایج آزمون بوت استراپ نشان داد مسیرهای غیرمستقیم ساختار و اعتماد و اخلاق حرفهای به اثر بخشی از طریق ارزشیابی عملکرد معنیدار میباشد. با توجه به نتایج، ارزشیابی عملکرد میتواند رابطه بین ساختار و اعتماد و اخلاق حرفهای با اثر بخشی را تحت تأثیر قرار دهد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 848 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | fa_IR |
| dc.publisher | Tbriz Branch, Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Instruction and Evaluation | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.30495/jinev.2019.670505 | |
| dc.subject | اثربخشی مدرسه | fa_IR |
| dc.subject | اعتماد | fa_IR |
| dc.subject | ساختار | fa_IR |
| dc.subject | اخلاق حرفهای | fa_IR |
| dc.subject | ارزشیابی عملکرد | fa_IR |
| dc.title | روابط ساختاری اعتماد سازمانی، اخلاق حرفهای و ساختار سازمانی با اثربخشی مدرسه با نقش میانجی ارزشیابی عملکرد معلمان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکترا گروه علوم تربیتی، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه علوم تربیتی واحد ارومیه دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد گروه علوم تربیتی (مدیریت آموزشی)، دانشگاه ارومیه، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه علوم تربیتی، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 12 | |
| dc.citation.issue | 47 | |
| dc.citation.spage | 93 | |
| dc.citation.epage | 116 | |