نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپورحیدر, رحیمهfa_IR
dc.contributor.authorسامری, مریمfa_IR
dc.contributor.authorحسنی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorمرتضی‌نژاد, نیلوفرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:06:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:06:30Z
dc.date.available1399-07-09T04:06:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:06:30Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2019-07-30en_US
dc.date.submitted1398-05-08fa_IR
dc.identifier.citationپورحیدر, رحیمه, سامری, مریم, حسنی, محمد, مرتضی‌نژاد, نیلوفر. (1398). روابط ساختاری اعتماد سازمانی، اخلاق حرفه‌ای و ساختار سازمانی با اثربخشی مدرسه با نقش میانجی ارزشیابی عملکرد معلمان. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 12(47), 93-116. doi: 10.30495/jinev.2019.670505fa_IR
dc.identifier.issn2345-6299
dc.identifier.issn2476-5627
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30495/jinev.2019.670505
dc.identifier.urihttp://jinev.iaut.ac.ir/article_670505.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254668
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر تعیین روابط ساختاری اعتماد سازمانی، اخلاق حرفه‌ای و ساختار سازمانی با اثر بخشی مدرسه با نقش میانجی ارزشیابی عملکرد معلمان می‌باشد. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ جمع‌آوری اطلاعات، همبستگی از نوع مدل معادلات ساختاری می‌باشد. جامعه آماری شامل کلیه معلمان مدارس متوسطه دوره دوم نظری شهر ارومیه در سال تحصیلی 98-1397 می‌باشد که از بین آنها به روش تصادفی طبقه‌ای نسبی و با بهره‌گیری از جدول کرجسی مورگان، 306 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته ارزشیابی عملکرد معلمان، پرسشنامه استاندارد ساختار سازمانی، اخلاق حرفه‌ای، اعتماد و پرسشنامه تلخیص شده اثر بخشی مدرسه می‌باشد. روایی ابزارها با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و پایایی ابزارها باروش آلفای کرونباخ مورد بررسی و تأیید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار  SPSS22و AMOS 22 استفاده شد. ضرایب استاندارد مسیرهای ساختار به اثربخشی 47/0=β  و اعتماد به اثربخشی 35/0=β و اخلاق حرفه‌ای به اثربخشی 08/0=β و ارزشیابی عملکرد به اثربخشی 16/0=β  معنی‌دار می‌باشد. همچنین نتایج آزمون بوت استراپ نشان داد مسیرهای غیرمستقیم ساختار و اعتماد و اخلاق حرفه‌ای به اثر بخشی از طریق ارزشیابی عملکرد معنی‌دار می‌باشد. با توجه به نتایج، ارزشیابی عملکرد می‌تواند رابطه بین ساختار و اعتماد و اخلاق حرفه‌ای با اثر بخشی را تحت تأثیر قرار دهد.fa_IR
dc.format.extent848
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.publisherTbriz Branch, Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofنشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)fa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Instruction and Evaluationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30495/jinev.2019.670505
dc.subjectاثربخشی مدرسهfa_IR
dc.subjectاعتمادfa_IR
dc.subjectساختارfa_IR
dc.subjectاخلاق حرفه‌ایfa_IR
dc.subjectارزشیابی عملکردfa_IR
dc.titleروابط ساختاری اعتماد سازمانی، اخلاق حرفه‌ای و ساختار سازمانی با اثربخشی مدرسه با نقش میانجی ارزشیابی عملکرد معلمانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترا گروه علوم تربیتی، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی واحد ارومیه دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه علوم تربیتی (مدیریت آموزشی)، دانشگاه ارومیه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue47
dc.citation.spage93
dc.citation.epage116


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد