| dc.contributor.author | سیدی, فاطمه | fa_IR |
| dc.contributor.author | بدری, رحیم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:05:45Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:05:45Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:05:45Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:05:45Z | |
| dc.date.issued | 2015-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2014-12-07 | en_US |
| dc.date.submitted | 1393-09-16 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | سیدی, فاطمه, بدری, رحیم. (1394). اثر آموزش خودنظارتی توجه برعملکرد حل مسئله ریاضی دانشآموزان پسر ابتدایی دچار ناتوانی ریاضی. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 8(29), 9-20. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-6299 | |
| dc.identifier.issn | 2476-5627 | |
| dc.identifier.uri | http://jinev.iaut.ac.ir/article_518195.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254418 | |
| dc.description.abstract | <span lang="AR-SA" dir="RTL">پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر آموزش خودنظارتی توجه بر عملکرد ریاضی دانشآموزان با ناتوانی حساب انجام گرفت</span><span>.</span><span lang="AR-SA" dir="RTL"> طرح آزمایشی پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل استفاده شد. آزمودنیهای پژوهش شامل 50 دانش</span><span lang="AR-SA"><span dir="RTL">آموز پایه پنجم ابتدایی با ناتوانی ریاضی بودند که با روش نمونهگیری هدفدار از بین دانشآموزان مرکز شهرستان خوی انتخاب شدند. آزمودنیها در دو گروه آزمایش و کنترل انتساب شدند. از آزمونهای تشخیصی ناتوانی یادگیری ریاضی(کی مت)، حل مسئله ریاضی و هوش ریون کودکان برای جمعآوری اطلاعات استفاده شده است. نتایج بدست آمده با استفاده از روش تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها نشان داد دانشآموزان دارای ناتوانی حساب گروه آموزشی خودنظارتی در مقایسه با گروه کنترل نمرات بالاتری را در پسآزمون حل مسئله کلامی ریاضی و محاسبات عددی کسب کردند.</span></span> | fa_IR |
| dc.format.extent | 148 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | fa_IR |
| dc.publisher | Tbriz Branch, Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Instruction and Evaluation | en_US |
| dc.subject | ناتوانی حساب | fa_IR |
| dc.subject | حل مسئله ریاضی و خودنظارتی توجه | fa_IR |
| dc.subject | عملکرد ریاضی | fa_IR |
| dc.title | اثر آموزش خودنظارتی توجه برعملکرد حل مسئله ریاضی دانشآموزان پسر ابتدایی دچار ناتوانی ریاضی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانش آموخته کارشناسی ارشد گروه روانشناسی عمومی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه تبریز | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 29 | |
| dc.citation.spage | 9 | |
| dc.citation.epage | 20 | |