| dc.contributor.author | ملکی آوارسین, صادق | fa_IR |
| dc.contributor.author | رنجبری, علیرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:05:43Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:05:43Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:05:43Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:05:43Z | |
| dc.date.issued | 2009-02-19 | en_US |
| dc.date.issued | 1387-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-04-18 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-01-30 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ملکی آوارسین, صادق, رنجبری, علیرضا. (1387). ارزیابی عملکرد سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بر مبنای مدل تعالی سازمانی ( (EFQM درسال 1386. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 1(4), 157-185. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-6299 | |
| dc.identifier.issn | 2476-5627 | |
| dc.identifier.uri | http://jinev.iaut.ac.ir/article_522020.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254408 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر باهدف کلی، عملکرد سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی را بر مبنای مدل تعالی سازمانی ( (EFQM (الگوی تعالی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا) درسال 1386 مورد ارزیابی قرار داده است .این تحقیق با استفاده از روش تحقیق توصیفی پیمایشی انجام گرفته است. حجم نمونه مورد مطالعه از بین 76 نفر جامعه با استفاده فرمول کوکران به تعداد 38 نفر انتخاب گردید. ابزار تحقیق این پروژه که بوسیله پرسشنامه پیشرفته متغیرها را اندازه گیری می کند شامل 9 معیار و32 زیرمعیار که هر زیر معیار دارای نکات راهنما ومصادیق عینی است که براساس ویژگی های آموزش وپرورش تنظیم شده و سئوالات زیر معیارها بوسیله منطق رادار در مجموع 264 سئوال جزئی را شامل میشود در اختیار آزمودنی ها قرار گرفت و پس از یک دوره دو روزه و توجیه کارکنان در اختیار آزمودنی ها قرار گرفت و ارزیابی عملکرد سازمان به شیوه خود ارزیابی توسط خود کارکنان سازمان انجام پذیرفت. برای روایی پرسشنامه از نظر اساتید و متخصصان استفاده شده است و برای پایایی پرسشنامه از آزمون آلفای کرانباخ استفاده گردید که مقدار آن 96 / 0 بدست آمد. دراین پژوهش نه سوال مطرح شده بود که امتیاز عملکرد سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی بر مبنای مدل تعالی سازمانی ((EFQM برابر 468 از 1000 امتیاز بدست آمد و ریز امتیاز سازمان در 9 معیار: معیار رهبری47 درصد، معیار خطمشی و راهبرد44 درصد، معیار کارکنان47 درصد، معیار شراکتها و منابع46 درصد، معیار فرایندها 44 درصد، معیار نتایج مشتری54 درصد، معیار نتایج کارکنان45 درصد، معیار نتایج جامعه51 درصد، معیار نتایج کلیدی عملکرد 47 درصد بدست آمد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 706 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | fa_IR |
| dc.publisher | Tbriz Branch, Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Instruction and Evaluation | en_US |
| dc.subject | ارزیابی عملکرد | fa_IR |
| dc.subject | مدل تعالی سازمانی | fa_IR |
| dc.subject | بنیاد مدیریت کیفیت اروپا | fa_IR |
| dc.subject | معیارهای نه گانه | fa_IR |
| dc.subject | منطق رادار | fa_IR |
| dc.title | ارزیابی عملکرد سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بر مبنای مدل تعالی سازمانی ( (EFQM درسال 1386 | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 157 | |
| dc.citation.epage | 185 | |