| dc.contributor.author | سیف نراقی, مریم | fa_IR | 
| dc.contributor.author | شریعتمداری, علی | fa_IR | 
| dc.contributor.author | نادری, عزت اله | fa_IR | 
| dc.contributor.author | ابطحی, معصومه السادات | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:05:36Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:05:36Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T04:05:36Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T04:05:36Z |  | 
| dc.date.issued | 2009-05-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1388-03-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2016-04-16 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1395-01-28 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | سیف نراقی, مریم, شریعتمداری, علی, نادری, عزت اله, ابطحی, معصومه السادات. (1388). بررسی میزان تقویت توانمندسازی شغلی در برنامه درسی دانش آموزان کم توان ذهنی، از دیدگاه کارشناسان ستادی، متخصصان برنامه ریزی درسی و دبیران ذیربط. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 2(5), 135-160. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2345-6299 |  | 
| dc.identifier.issn | 2476-5627 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jinev.iaut.ac.ir/article_521956.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254367 |  | 
| dc.description.abstract | هدف این پژوهش بررسی میزان تقویت توانمند سازی شغلی در برنامه درسی  دانش آموزان کم توان ذهنی است. جامعه آماری این پژوهش ،کلیه کارشناسان ستادی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، کلیه متخصصان برنامه ریزی درسی در مقطع متوسطه حرفه ای و کلیه دبیران مقطع متوسطه کم توان ذهنی استان قزوین میباشد که از بین آنان به ترتیب (40) ، (80)، (93) نفر به عنوان نمونه آماری و به شیوه تصادفی ساده و از طریق فرمول کوکران انتخاب شدند. ابزار پژوهش در این بررسی پرسشنامه محقق ساخته بود که پایایی آن بر اساس آلفای کرانباخ (=95/0) محاسبه و روایی آن بر اساس نظریه اساتید صاحبنظر مورد تأیید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل یافته ها نشان داد دبیران  بر خلاف کارشناسان ستادی و متخصصان برنامه ریزی درسی معتقدند برنامه های درسی دوره متوسطه حرفه ای با علایق و رغبتهای شغلی دانش آموزان دوره متوسطه حرفه ای تناسب کمتری دارد ،کمتر توانسته                  فارغ التحصیلان را به خودکفایی فردی برساند و در توانبخشی حرفه ای دانش آموزان کم توان ذهنی نقش کمرنگی ایفا نموده است. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 212 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | fa_IR | 
| dc.publisher | Tbriz Branch, Islamic Azad University | en_US | 
| dc.relation.ispartof | نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه) | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Instruction and Evaluation | en_US | 
| dc.subject | دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر | fa_IR | 
| dc.subject | مقطع متوسطه حرفه ای | fa_IR | 
| dc.subject | مهارتهای عمومی | fa_IR | 
| dc.subject | خودکفایی فردی | fa_IR | 
| dc.subject | توانبخشی حرفه ای | fa_IR | 
| dc.subject | رغبتهای شغلی | fa_IR | 
| dc.title | بررسی میزان تقویت توانمندسازی شغلی در برنامه درسی دانش آموزان کم توان ذهنی، از دیدگاه کارشناسان ستادی، متخصصان برنامه ریزی درسی و دبیران ذیربط | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات | fa_IR | 
| dc.contributor.department | - استاد دانشگاه تربیت معلم | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجوی مقطع دکترای تخصصی برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 2 |  | 
| dc.citation.issue | 5 |  | 
| dc.citation.spage | 135 |  | 
| dc.citation.epage | 160 |  |