نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسیف نراقی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorشریعتمداری, علیfa_IR
dc.contributor.authorنادری, عزت الهfa_IR
dc.contributor.authorابطحی, معصومه الساداتfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:05:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:05:36Z
dc.date.available1399-07-09T04:05:36Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:05:36Z
dc.date.issued2009-05-22en_US
dc.date.issued1388-03-01fa_IR
dc.date.submitted2016-04-16en_US
dc.date.submitted1395-01-28fa_IR
dc.identifier.citationسیف نراقی, مریم, شریعتمداری, علی, نادری, عزت اله, ابطحی, معصومه السادات. (1388). بررسی میزان تقویت توانمندسازی شغلی در برنامه درسی دانش آموزان کم توان ذهنی، از دیدگاه کارشناسان ستادی، متخصصان برنامه ریزی درسی و دبیران ذیربط. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 2(5), 135-160.fa_IR
dc.identifier.issn2345-6299
dc.identifier.issn2476-5627
dc.identifier.urihttp://jinev.iaut.ac.ir/article_521956.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254367
dc.description.abstractهدف این پژوهش بررسی میزان تقویت توانمند سازی شغلی در برنامه درسی  دانش آموزان کم توان ذهنی است. جامعه آماری این پژوهش ،کلیه کارشناسان ستادی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، کلیه متخصصان برنامه ریزی درسی در مقطع متوسطه حرفه ای و کلیه دبیران مقطع متوسطه کم توان ذهنی استان قزوین میباشد که از بین آنان به ترتیب (40) ، (80)، (93) نفر به عنوان نمونه آماری و به شیوه تصادفی ساده و از طریق فرمول کوکران انتخاب شدند. ابزار پژوهش در این بررسی پرسشنامه محقق ساخته بود که پایایی آن بر اساس آلفای کرانباخ (=95/0) محاسبه و روایی آن بر اساس نظریه اساتید صاحبنظر مورد تأیید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل یافته ها نشان داد دبیران  بر خلاف کارشناسان ستادی و متخصصان برنامه ریزی درسی معتقدند برنامه های درسی دوره متوسطه حرفه ای با علایق و رغبتهای شغلی دانش آموزان دوره متوسطه حرفه ای تناسب کمتری دارد ،کمتر توانسته                  فارغ التحصیلان را به خودکفایی فردی برساند و در توانبخشی حرفه ای دانش آموزان کم توان ذهنی نقش کمرنگی ایفا نموده است.fa_IR
dc.format.extent212
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.publisherTbriz Branch, Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofنشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)fa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Instruction and Evaluationen_US
dc.subjectدانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیرfa_IR
dc.subjectمقطع متوسطه حرفه ایfa_IR
dc.subjectمهارتهای عمومیfa_IR
dc.subjectخودکفایی فردیfa_IR
dc.subjectتوانبخشی حرفه ایfa_IR
dc.subjectرغبتهای شغلیfa_IR
dc.titleبررسی میزان تقویت توانمندسازی شغلی در برنامه درسی دانش آموزان کم توان ذهنی، از دیدگاه کارشناسان ستادی، متخصصان برنامه ریزی درسی و دبیران ذیربطfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.contributor.department- استاد دانشگاه تربیت معلمfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی مقطع دکترای تخصصی برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue5
dc.citation.spage135
dc.citation.epage160


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد