| dc.contributor.author | پیری, رباب | fa_IR |
| dc.contributor.author | ادیب, یوسف | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:05:35Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:05:35Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:05:35Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:05:35Z | |
| dc.date.issued | 2009-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1388-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-04-16 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-01-28 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | پیری, رباب, ادیب, یوسف. (1388). الگوی بهینه برنامه درسی برای دوره پیش از دبستان. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 2(5), 53-82. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-6299 | |
| dc.identifier.issn | 2476-5627 | |
| dc.identifier.uri | http://jinev.iaut.ac.ir/article_521953.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254364 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی بهینه برنامه درسی برای دوره های آمادگی و مقایسه آن با وضع موجود انجام گرفته با توجه به این که در ایران برای دوره آمادگی الگوی نسبتا جامع که دارای چهارچوب و سرفصل های مشخصی باشد و بتواند به همه جوانب کودک توجه نماید وجود ندارد. در این پژوهش با ارائه یک الگو،با عنوان "الگوی برنامه درسی رشد گرا و خلاقیت محور" برای کودکان دو زبانه ی آذربایجان و منطبق ساختن آن با سر فصلهای دروس ابتدایی به رشد همه جانبه کودک و خلاقیت توجه بیشتر شده است روش تحلیلی و استنتاجی برای تعیین عناصر الگوی بهینه و روش پیمایشی برای اعتبار یابی الگو مورد استفاده قرار گرفت.
نتایج پژوهش:
1- عناصر الگوی بهینه برنامه درسی شامل:اهداف کلی و جزیی،محتوا،سازماندهی محتوا، فعالیت های یادگیری،روشهای آموزشی و پرورشی،ارزشیابی،نقش مربی، نقش مدیر، نقش والدین در الگوی پیشنهادی می باشد.
2- اعتباریابی الگوی پیشنهادی، بر اساس نظر اساتید مرتبط، 62/99./0می باشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 274 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | fa_IR |
| dc.publisher | Tbriz Branch, Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Instruction and Evaluation | en_US |
| dc.subject | آمادگی | fa_IR |
| dc.subject | پیش دبستانی | fa_IR |
| dc.subject | الگو | fa_IR |
| dc.subject | طراحی | fa_IR |
| dc.subject | عناصر | fa_IR |
| dc.subject | وضع مطلوب | fa_IR |
| dc.subject | وضع موجود | fa_IR |
| dc.subject | اعتبار یابی | fa_IR |
| dc.title | الگوی بهینه برنامه درسی برای دوره پیش از دبستان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه تبریز | fa_IR |
| dc.citation.volume | 2 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 53 | |
| dc.citation.epage | 82 | |