نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشیخی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorفتح‌آبادی, جلیلfa_IR
dc.contributor.authorحیدری, محمودfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:04:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:04:20Z
dc.date.available1399-07-09T04:04:20Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:04:20Z
dc.date.issued2013-03-21en_US
dc.date.issued1392-01-01fa_IR
dc.date.submitted2015-06-02en_US
dc.date.submitted1394-03-12fa_IR
dc.identifier.citationشیخی, محسن, فتح‌آبادی, جلیل, حیدری, محمود. (1392). ارتباط اضطراب، خودکارآمدی و کمال‎گرایی با اهمال‎کاری در تدوین پایان‎نامه. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی, 9(35), 283-295.fa_IR
dc.identifier.issn1735-305X
dc.identifier.issn2251-9955
dc.identifier.urihttp://jip.azad.ac.ir/article_512224.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/253910
dc.description.abstractهدف این پژوهش تعیین نقش اضطراب، خودکارآمدی و کمال‎گرایی در پیش‎بینی اهمال‎کاری پایان‎نامه بود. با استفاده از روش نمونه‎برداری در دسترس 198 دانشجوی کارشناسی ارشد انتخاب شدند و به مقیاس‏های اهمال‎کاری پایان‎نامه (ماسزینسکی و آکاماتسو، 1991)، پرسشنامه ارزیابی پایان‎نامه (وارنی، 2003)، کمال‎گرایی چندوجهی (هویت و فلت، 1991)، و فرم خودگزارش‎دهی اضطراب پایان‎نامه (گریفین، 2002) پاسخ دادند. نتایج آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام نشان دادند که بین اهمال‎کاری تهیه پایان‎نامه با اضطراب پایان‎نامه و کمال‎گرایی جامعه‎مدار همبستگی مثبت معنادار و بین اهمال‎کاری پایان‎نامه با خودکارآمدی پایان‎نامه و کمال‎گرایی خودمدار همبستگی منفی معنادار وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نیز آشکار کردند که در مجموع سه متغیر اضطراب پایان‎نامه، خودکارآمدی پایان‎نامه و کمال‎گرایی جامعه‎مدار به ترتیب، بیشترین سهم را در پیش‎بینی اهمال‎کاری پایان‎نامه دارند. از آنجایی که متغیرهای مذکور نقش مؤثری در اهمال‎کاری پایان‎نامه دارند، ضروری است که دانشگاه‎ها توجه بیشتری به عوامل تأثیرگذار در کاهش اضطراب و کمال‎گرایی جامعه‎مدار و بالابرنده خودکارآمدی داشته باشند تا از این طریق اهمال‎کاری تهیه پایان‎نامه کاهش یابد.fa_IR
dc.format.extent807
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبfa_IR
dc.relation.ispartofروانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانیfa_IR
dc.subjectاضطرابfa_IR
dc.subjectپایان‎نامهfa_IR
dc.subjectکمال‎گراییfa_IR
dc.subjectاهمال‎کاریfa_IR
dc.subjectخودکارآمدیfa_IR
dc.titleارتباط اضطراب، خودکارآمدی و کمال‎گرایی با اهمال‎کاری در تدوین پایان‎نامهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentکارشناس ارشدروانشناسی تربیتیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue35
dc.citation.spage283
dc.citation.epage295


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد