| dc.contributor.author | نیکوگفتار, منصوره | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:04:01Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:04:01Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:04:01Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:04:01Z | |
| dc.date.issued | 2018-12-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-05-29 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-03-08 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نیکوگفتار, منصوره. (1397). تحلیل کانونی رابطه بازخوردهای ناکارآمد مادران با خودکارآمدی و سبکهای مقابلهای. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی, 15(58), 205-212. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-305X | |
| dc.identifier.issn | 2251-9955 | |
| dc.identifier.uri | http://jip.azad.ac.ir/article_665298.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/253803 | |
| dc.description.abstract | <span style="font-size: medium;"><span lang="FA">این پژوهش با هدف تعیین رابطه بین بازخوردهای ناکارآمد مادران با خودکارآمدی و سبکهای مقابله</span><span lang="FA" dir="LTR"></span><span lang="FA">ای دانشآموزان دختر انجام شد. 400 نفر (200 دانشآموز دختر پیشدانشگاهی رشته علوم انسانی در مناطق نوزدهگانه آموزش و پرورش شهر تهران و 200 نفر مادران همان دختران) به روش خوشهای تصادفی بهعنوان نمونه انتخاب شدند با تکمیل فرم بلند مقیاس بازخوردهای ناکارآمد (بک و وایسمن، 1978)، مقیاس خودکارآمدی عمومی (شرر و دیگران، 1982) و سیاهه سبکهای مقابلهای (بیلینگز و موس، 1981) در این پژوهش شرکت کردند. نتایج نشان داد بین بازخوردهای ناکارآمد مادران با خودکارامدی و راهبردهای مقابلهای دختران رابطه معنادار وجود دارد و نتایج تحلیل کانونی نشان داد که هر سه ریشه کانونی از لحاظ آماری معنادار بوده و 42درصد از تغییرات خودکارآمدی، 21درصد از تغییرات سبک مقابله</span><span lang="FA" dir="LTR"></span><span lang="FA">ای مسئله</span><span lang="FA" dir="LTR"></span><span lang="FA">محور و 19درصد از تغییرات سبک مقابله</span><span lang="FA" dir="LTR"></span><span lang="FA">ای هیجان</span><span lang="FA" dir="LTR"></span><span lang="FA">محور توسط بازخوردهای ناکارآمد تبیین می</span><span lang="FA" dir="LTR"></span><span lang="FA">شود. بر این اساس می</span><span lang="FA" dir="LTR"></span><span lang="FA">توان از بازخورد</span><span lang="FA" dir="LTR"></span><span lang="FA">های ناکارآمد مادران به منزله یکی از عوامل پیش</span><span lang="FA" dir="LTR"></span><span lang="FA">بینیکننده خودکارآمدی و راهبردهای مقابلهای دختران نام برد و در سطح سیاستگذاری، برنامهریزی و آموزشهای والدین مورد توجه قرار داد.</span></span> | fa_IR |
| dc.format.extent | 1138 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی | fa_IR |
| dc.subject | بازخوردهای ناکارآمد | fa_IR |
| dc.subject | خودکارآمدی | fa_IR |
| dc.subject | سبکهای مقابلهای | fa_IR |
| dc.subject | روان شناسی سلامت | fa_IR |
| dc.subject | روان شناسی تحولی | fa_IR |
| dc.title | تحلیل کانونی رابطه بازخوردهای ناکارآمد مادران با خودکارآمدی و سبکهای مقابلهای | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار روانشناسی دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.citation.volume | 15 | |
| dc.citation.issue | 58 | |
| dc.citation.spage | 205 | |
| dc.citation.epage | 212 | |