نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنیکوگفتار, منصورهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:04:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:04:01Z
dc.date.available1399-07-09T04:04:01Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:04:01Z
dc.date.issued2018-12-22en_US
dc.date.issued1397-10-01fa_IR
dc.date.submitted2019-05-29en_US
dc.date.submitted1398-03-08fa_IR
dc.identifier.citationنیکوگفتار, منصوره. (1397). تحلیل کانونی رابطه بازخورد‌های ناکارآمد مادران با خودکارآمدی و سبک‌های مقابله‌ای. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی, 15(58), 205-212.fa_IR
dc.identifier.issn1735-305X
dc.identifier.issn2251-9955
dc.identifier.urihttp://jip.azad.ac.ir/article_665298.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/253803
dc.description.abstract<span style="font-size: medium;"><span lang="FA">این پژوهش با هدف تعیین رابطه بین بازخوردهای ناکارآمد مادران با خودکارآمدی و سبک‌های مقابله</span><span lang="FA" dir="LTR">‎</span><span lang="FA">ای دانش‌آموزان دختر انجام شد. 400 نفر (200 دانش‌آموز دختر پیش‌دانشگاهی رشته علوم انسانی در مناطق نوزده‌گانه آموزش و پرورش شهر تهران و 200 نفر مادران همان دختران) به روش خوشه‌ای تصادفی به‌عنوان نمونه انتخاب شدند با تکمیل فرم بلند مقیاس بازخورد‌های ناکارآمد (بک و وایسمن، 1978)، مقیاس خودکارآمدی عمومی (شرر و دیگران، 1982) و سیاهه سبک‌های مقابله‌ای (بیلینگز و موس، 1981) در این پژوهش شرکت کردند. نتایج نشان داد بین بازخورد‌های ناکارآمد مادران با خودکارامدی و راهبردهای مقابله‌ای دختران رابطه معنادار وجود دارد و نتایج تحلیل کانونی نشان داد که هر سه ریشه کانونی از لحاظ آماری معنادار بوده و 42درصد از تغییرات خودکارآمدی، 21درصد از تغییرات سبک مقابله</span><span lang="FA" dir="LTR">‎</span><span lang="FA">ای مسئله</span><span lang="FA" dir="LTR">‎</span><span lang="FA">محور و 19درصد از تغییرات سبک مقابله</span><span lang="FA" dir="LTR">‎</span><span lang="FA">ای هیجان</span><span lang="FA" dir="LTR">‎</span><span lang="FA">محور توسط بازخوردهای ناکارآمد تبیین می</span><span lang="FA" dir="LTR">‎</span><span lang="FA">شود. بر این اساس می</span><span lang="FA" dir="LTR">‎</span><span lang="FA">توان از بازخورد</span><span lang="FA" dir="LTR">‎</span><span lang="FA">های ناکارآمد مادران به منزله یکی از عوامل پیش</span><span lang="FA" dir="LTR">‎</span><span lang="FA">بینی‌کننده خودکارآمدی و راهبردهای مقابله‌ای دختران نام برد و در سطح سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و آموزش‌های والدین مورد توجه قرار داد.</span></span>fa_IR
dc.format.extent1138
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبfa_IR
dc.relation.ispartofروانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانیfa_IR
dc.subjectبازخوردهای ناکارآمدfa_IR
dc.subjectخودکارآمدیfa_IR
dc.subjectسبک‌های مقابله‎ایfa_IR
dc.subjectروان ‎شناسی سلامتfa_IR
dc.subjectروان‌ شناسی تحولیfa_IR
dc.titleتحلیل کانونی رابطه بازخورد‌های ناکارآمد مادران با خودکارآمدی و سبک‌های مقابله‌ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار روان‌شناسی دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue58
dc.citation.spage205
dc.citation.epage212


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد