نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorناصح, اشکانfa_IR
dc.contributor.authorحیدری نسب, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorشعیری, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:03:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:03:45Z
dc.date.available1399-07-09T04:03:45Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:03:45Z
dc.date.issued2017-12-22en_US
dc.date.issued1396-10-01fa_IR
dc.date.submitted2018-04-07en_US
dc.date.submitted1397-01-18fa_IR
dc.identifier.citationناصح, اشکان, حیدری نسب, لیلا, شعیری, محمدرضا. (1396). اثربخشی مداخلة مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر نشانه‌های نارسایی توجه/ فزون‌کنشی زیر آستانة تشخیص و مشکلات برونی‌سازی نوجوانان. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی, 14(54), 187-201.fa_IR
dc.identifier.issn1735-305X
dc.identifier.issn2251-9955
dc.identifier.urihttp://jip.azad.ac.ir/article_539240.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/253710
dc.description.abstractاین پژوهش اثربخشی مداخلة مبتنی بر ذهن‌آگاهی را بر کاهش نشانه‌های نارسایی توجه/ فزون‌کنشی زیر آستانة تشخیص و مشکلات برونی‌سازی‌ نوجوانان بررسی کرد. فهرست رفتاری کودک و فرم خودگزارش‌دهی نوجوانان نظام سنجش مبتنی بر تجربة آشنباخ در نمونة 253 نفری از نوجوانان و مادران آن‌ها اجرا شد. 24 نفر از نوجوانانی که بنابر نتایج فهرست رفتاری کودکان، نمره‌های مرزی در زیرمقیاس مشکلات توجه و نمره‌های بالا در مشکلات برونی‌سازی‌ داشتند و نشانه‌های آن‌ها در فرم خودگزارش‌دهی نوجوانان نیز تأیید شده بود، به‌تصادف در دو گروه آزمایش (12 نفر) و کنترل (12 نفر) قرار گرفتند. گروه آزمایش 8 جلسة مداخلة مبتنی بر ذهن‌آگاهی در مدت 8 هفته دریافت کرد. گروه کنترل در این بازه زمانی هیچ مداخله‌ای دریافت نکرد. داده‌های کمّی با استفاده از آزمون تحلیل واریانس چندمتغیری تحلیل شد و یافته‌ها نشان داد که پس از مداخله نشانه‌های نارسایی توجه/ فزون‌کنشی و مشکلات برونی‌سازی‌ در نوجوانان گروه آزمایش در مقایسه با نوجوانان گروه کنترل کاهش معنادار داشته است. یافته‌های این پژوهش کاربرد بالینی در پیشگیری و درمانگری نشانه‌های نارسایی توجه/ فزون‌کنشی و مشکلات برونی‌سازی نوجوانان در فضاهای بالینی و مدارس دارد.fa_IR
dc.format.extent492
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبfa_IR
dc.relation.ispartofروانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانیfa_IR
dc.subjectمداخلة مبتنی بر ذهن‌آگاهیfa_IR
dc.subjectمشکلات برونی‌سازی‌fa_IR
dc.subjectنشانه‌های نارسایی توجه/ فزون‌کنشی زیر آستانة تشخیصfa_IR
dc.subjectنوجوانانfa_IR
dc.subjectروان ‎شناسی بالینیfa_IR
dc.subjectروان ‎شناسی سلامتfa_IR
dc.subjectروان‌ شناسی تحولیfa_IR
dc.titleاثربخشی مداخلة مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر نشانه‌های نارسایی توجه/ فزون‌کنشی زیر آستانة تشخیص و مشکلات برونی‌سازی نوجوانانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روان‌شناسی بالینی دانشگاه شاهدfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه شاهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه شاهدfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue54
dc.citation.spage187
dc.citation.epage201


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد