| dc.contributor.author | مهدینژاد, زهرا | fa_IR |
| dc.contributor.author | غفاری, مجید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:03:16Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:03:16Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:03:16Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:03:16Z | |
| dc.date.issued | 2019-09-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-10-30 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-08-08 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | مهدینژاد, زهرا, غفاری, مجید. (1398). سبکهای هویت و رفتار غیرمولد تحصیلی: نقش واسطهای تعهد و خودنظمجویی رفتاری. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی, 16(61), 61-71. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-305X | |
| dc.identifier.issn | 2251-9955 | |
| dc.identifier.uri | http://jip.azad.ac.ir/article_668719.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/253529 | |
| dc.description.abstract | هدف این پژوهش تعیین نقش واسطهای تعهد و خودنظمجویی رفتاری در رابطه بین سبک هویت و رفتار غیرمولد تحصیلی بود. طرح پژوهش از نوع همبستگی بود. تعداد 299 نفر دانشجوی دختر (میانگین سن: 71/2 ±17/21 سال، دامنه سن: 26-18 سال) دانشگاه مازندران با روش نمونهبرداری خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش عبارت بودند از سیاهه سبکهای هویت(برزونسکی، سوئننز، لوییکس، اسمیتس و پاپینی، 2013)، مقیاس رفتار غیرمولد تحصیلی (ریمکوس، 2012) و پرسشنامه کوتاه خودنظمجویی رفتاری (کاری، نیل و کالینز، 2004). نتایج برآورد حداکثر درستنمایی و فرایند خودگردانسازی نشان داد که الگوی مفهومی پیشنهادی، برازش مناسبی با دادههای پژوهش دارد. بر اساس یافتهها، سبکهای هویت اطلاعاتی و هنجاری از طریق تاثیر بر تعهد و خودنظمدهی رفتاری، با رفتار غیرمولد تحصیلی همبستگی منفی و با سبک هویت سردرگم/اجتنابی همبستگی مثبت دارد. به این ترتیب، نقش واسطهای تعهد و خودنظمجویی رفتاری در رابطه بین سبک هویت و رفتار غیرمولد تحصیلی تأیید شد. در نتیجه، سبک هویت فرد از طریق تأثیر بر تعهد و خودنظمجویی رفتاری، رفتار غیرمولد تحصیلی را پیشبینی میکند.<br /> | fa_IR |
| dc.format.extent | 760 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی | fa_IR |
| dc.subject | سبک هویت | fa_IR |
| dc.subject | تعهد | fa_IR |
| dc.subject | خودنظمجویی رفتاری | fa_IR |
| dc.subject | رفتار غیرمولد تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | روان شناسی تحولی | fa_IR |
| dc.subject | روان شناسی تربیتی | fa_IR |
| dc.title | سبکهای هویت و رفتار غیرمولد تحصیلی: نقش واسطهای تعهد و خودنظمجویی رفتاری | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه مازندران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه مشاوره خانواده
دانشگاه مازندران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 16 | |
| dc.citation.issue | 61 | |
| dc.citation.spage | 61 | |
| dc.citation.epage | 71 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0001-9480-4576 | |