نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهدی‌نژاد, زهراfa_IR
dc.contributor.authorغفاری, مجیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:03:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:03:16Z
dc.date.available1399-07-09T04:03:16Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:03:16Z
dc.date.issued2019-09-23en_US
dc.date.issued1398-07-01fa_IR
dc.date.submitted2019-10-30en_US
dc.date.submitted1398-08-08fa_IR
dc.identifier.citationمهدی‌نژاد, زهرا, غفاری, مجید. (1398). سبک‌های هویت و رفتار غیرمولد تحصیلی: نقش واسطه‌ای تعهد و خودنظم‌جویی رفتاری. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی, 16(61), 61-71.fa_IR
dc.identifier.issn1735-305X
dc.identifier.issn2251-9955
dc.identifier.urihttp://jip.azad.ac.ir/article_668719.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/253529
dc.description.abstractهدف این پژوهش تعیین نقش واسطه‌ای تعهد و خودنظم‌جویی رفتاری در رابطه بین سبک هویت و رفتار غیرمولد تحصیلی بود. طرح پژوهش از نوع همبستگی بود. تعداد 299 نفر دانشجوی دختر (میانگین سن: 71/2 ±17/21 سال، دامنه سن: 26-18 سال) دانشگاه مازندران با روش نمونه‌برداری خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش عبارت بودند از سیاهه سبک‌های هویت(برزونسکی، سوئننز، لوییکس، اسمیتس و پاپینی، 2013)، مقیاس رفتار غیرمولد تحصیلی (ریمکوس، 2012) و پرسشنامه کوتاه خودنظم‌جویی رفتاری (کاری، نیل و کالینز، 2004). نتایج برآورد حداکثر درست‌نمایی و فرایند خودگردان‌سازی نشان داد که الگوی مفهومی پیشنهادی، برازش مناسبی با داده‎های پژوهش دارد. بر اساس یافته‌ها، سبک‌های هویت اطلاعاتی و هنجاری از طریق تاثیر بر تعهد و خود‌نظم‌دهی رفتاری، با رفتار غیرمولد تحصیلی همبستگی منفی و با سبک هویت سردرگم/اجتنابی همبستگی مثبت دارد. به این ترتیب، نقش واسطه‌ای تعهد و خودنظم‌جویی رفتاری در رابطه بین سبک هویت و رفتار غیرمولد تحصیلی تأیید شد. در نتیجه، سبک‌ هویت فرد از طریق تأثیر بر تعهد و خودنظم‌جویی رفتاری، رفتار غیرمولد تحصیلی را پیش‌بینی می‌کند.<br />fa_IR
dc.format.extent760
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبfa_IR
dc.relation.ispartofروانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانیfa_IR
dc.subjectسبک هویتfa_IR
dc.subjectتعهدfa_IR
dc.subjectخودنظم‌جویی رفتاریfa_IR
dc.subjectرفتار غیرمولد تحصیلیfa_IR
dc.subjectروان‌ شناسی تحولیfa_IR
dc.subjectروان ‌شناسی تربیتیfa_IR
dc.titleسبک‌های هویت و رفتار غیرمولد تحصیلی: نقش واسطه‌ای تعهد و خودنظم‌جویی رفتاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روان‌شناسی تربیتی دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مشاوره خانواده دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue61
dc.citation.spage61
dc.citation.epage71
nlai.contributor.orcid0000-0001-9480-4576


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد