نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمنتظر قائم, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorرئوف, مسعودfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:55:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:55:34Z
dc.date.available1399-07-09T03:55:34Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:55:34Z
dc.date.issued2018-06-22en_US
dc.date.issued1397-04-01fa_IR
dc.date.submitted2018-11-29en_US
dc.date.submitted1397-09-08fa_IR
dc.identifier.citationمنتظر قائم, مهدی, رئوف, مسعود. (1397). آسیب‌شناسی فرایند تولید برنامه در تلویزیون (مطالعۀ موردی: برنامه ماه عسل 1394). اسلام و مطالعات اجتماعی, 6(121), 170-198. doi: 10.22081/jiss.2018.66172fa_IR
dc.identifier.issn2345-5586
dc.identifier.issn2676-7783
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22081/jiss.2018.66172
dc.identifier.urihttp://jiss.isca.ac.ir/article_66172.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/250866
dc.description.abstractاز میان ابعاد سه‌گانه بررسی تلویزیون که شامل: تولید، محتوا و مخاطب است، به‌طور ویژه درباره بررسی آسیب‌شناسی فرآیندهای تولید برنامه ماه عسل از دیدگاه صاحب‌نظران حوزه فرهنگ و رسانه است. در این پژوهش از ادبیات مفهومی متناسب با حوزۀ فرایند تولید رسانه استفاده شد و روش تحقیق آن مطالعۀ کیفی است که با بهره‌گیری از تکنیک مصاحبۀ عمیق با متولیان تولید و صاحب‌نظران صورت گرفت. بر اساس یافته‌های تحقیق، به‌طورکلی نبود سیاست‌های شفاف و دستورالعمل‌های تولیدی مشخص، از جمله آسیب‌های اصلی در بخش تولید برنامه‌های تلویزیون است. به‌طور ویژه، در برنامه ماه عسل تکراری‌شدن موضوعات سوژه‌ها باعث جذابیت کمتر آن نسبت به سال‌های گذشته شده است. از سوی دیگر تأکید برنامه‌سازان به مخاطب‌پژوهی بر اساس نظرسنجی باعث توجه کمتر به سایر روش‌های مخاطب‌پژوهی و پژوهش‌های محتوایی همچون «تحلیل دریافت، تحلیل محتوا، تحلیل روایت، مصاحبه و سایر پژوهش‌های ضروری» برای ارزیابی از چنین برنامه‌هایی شده است. در مجموع به نظر می‌رسد که برنامۀ ماه عسل برای بهبود کیفیت برنامه‌سازی در سال‌های آینده در زمینۀ سیاست‌های تولید، مخاطب‌شناسی و پژوهش نیازمند بازنگری است.fa_IR
dc.format.extent501
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)fa_IR
dc.relation.ispartofاسلام و مطالعات اجتماعیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Islam and Social Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22081/jiss.2018.66172
dc.subjectتلویزیونfa_IR
dc.subjectفرایند تولیدfa_IR
dc.subjectبرنامۀ ماه عسلfa_IR
dc.subjectصاحب‌نظرانfa_IR
dc.titleآسیب‌شناسی فرایند تولید برنامه در تلویزیون (مطالعۀ موردی: برنامه ماه عسل 1394)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی ـ پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه ارتباطات دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی‌ارشد ارتباطات دانشکده صداوسیما - واحد قم (نویسنده مسئول)fa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue121
dc.citation.spage170
dc.citation.epage198


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد