نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجعفری, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorاخوان, پیمانfa_IR
dc.contributor.authorاسحقی, سید حجت اللهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:48:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:48:07Z
dc.date.available1399-07-09T03:48:07Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:48:07Z
dc.date.issued2018-10-23en_US
dc.date.issued1397-08-01fa_IR
dc.date.submitted2018-03-09en_US
dc.date.submitted1396-12-18fa_IR
dc.identifier.citationجعفری, مصطفی, اخوان, پیمان, اسحقی, سید حجت الله. (1397). تأثیر عوامل فردی و محیطی بر روی فرایند اشتراک دانش با نقش تعدیل گر تحصیلات. فصلنامه مطالعات دانش شناسی, 4(16), 21-46. doi: 10.22054/jks.2019.33889.1192fa_IR
dc.identifier.issn2476-387X
dc.identifier.issn2476-423X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jks.2019.33889.1192
dc.identifier.urihttp://jks.atu.ac.ir/article_9526.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/248300
dc.description.abstractموضوع اشتراک دانش یکی از چالش‌های مدیریت دانش است. با توجه به نظریه باندورا عوامل فردی و محیطی و رفتار در ارتباط متقابل با یکدیگر هستند، تأثیر عوامل محیطی و فردی بر نگرش اشتراک دانش و هم‌چنین، تأثیر متغیر تحصیلات به‌عنوان تعدیل گر بین نگرش اشتراک دانش و رفتار اشتراک دانش سنجیده شده است. از نوع کاربردی به روش پیمایشی- همبستگی است. جامعه پژوهش، کارکنان شرکت مهندسین مشاور اتحاد، 83 نفر به‌عنوان نمونه برحسب نمونه‌گیری ساده با استفاده از فرمول کوکران انتخاب شده است، روایی همبستگی سازه با شاخص‌های پژوهش از مدل روایی همگرا و واگرا با پایایی شاخص‌ها از بارهای عاملی با مقدار 0.8، ضرایب آلفا کرونباخ و پایایی ترکیب با مقدار 0.7 به دست آمده است. یافته‌ها نشان می‌دهد سازه‌های مستقل (عوامل محیطی و فردی) با مقادیر آماره‌ی t بالاتر از 1.96 بر روی سازه وابسته (نگرش اشتراک دانش) تأثیرگذار است؛ متغیر تعدیل گر تحصیلات به مقدار 0.408 GOF= نگرش اشتراک دانش با رفتار اشتراک دانش تأثیر معکوس داشته است. نگرش اشتراک دانش بر روی رفتار اشتراک دانش تأثیرگذار است و متغیر تحصیلات با توجه به علامت بارهای عاملی آن به‌طور معکوس به تعدیل رفتار می‌پردازد و نشان می‌دهد هر چه افراد تحصیلات بالاتری داشته باشند تمایل کمتری به اشتراک دانش دارند.fa_IR
dc.format.extent831
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات دانش شناسیfa_IR
dc.relation.ispartofKnowledge Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jks.2019.33889.1192
dc.subjectاشتراک دانشfa_IR
dc.subjectتحصیلاتfa_IR
dc.subjectرفتار اشتراک دانشfa_IR
dc.subjectعوامل فردیfa_IR
dc.subjectعوامل محیطی مدیریت دانشfa_IR
dc.titleتأثیر عوامل فردی و محیطی بر روی فرایند اشتراک دانش با نقش تعدیل گر تحصیلاتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار مدیریت مهندسی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایرانرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت‌علمی دانشگاه مالک اشترfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت مهندسی دانشگاه علم و صنعتfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue16
dc.citation.spage21
dc.citation.epage46


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد