نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorایمان زاده, علیfa_IR
dc.contributor.authorپلنگی, کبریfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:47:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:47:58Z
dc.date.available1399-07-09T03:47:58Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:47:58Z
dc.date.issued2016-10-22en_US
dc.date.issued1395-08-01fa_IR
dc.date.submitted2016-04-03en_US
dc.date.submitted1395-01-15fa_IR
dc.identifier.citationایمان زاده, علی, پلنگی, کبری. (1395). بررسی رابطۀ بین اشتراک دانش و تعهّد سازمانی در کتابداران دانشگاه‌های دولتی شهر تبریز. فصلنامه مطالعات دانش شناسی, 2(8), 41-60. doi: 10.22054/jks.2017.18555.1119fa_IR
dc.identifier.issn2476-387X
dc.identifier.issn2476-423X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jks.2017.18555.1119
dc.identifier.urihttp://jks.atu.ac.ir/article_7407.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/248251
dc.description.abstract<strong>هدف کلی تحقیق حاضر بررسی رابطه بین اشتراک دانش و تعهّد سازمانی کتابداران شهر تبریز در سال‌ 95-1394 بوده است. برای این منظور اشتراک دانش در دو بعد؛ اشتراک ضمنی دانش و اشتراک آشکار دانش و تعهّد سازمانی در سه بعد؛ تعهّد عاطفی، تعهّد مستمر و تعهّد هنجاری تعریف گردیده است. جامعه آماری تحقیق حاضر کتابداران دانشگاه‌های دولتی شهر تبریز در سال‌ 95-1394 بود که تعداد آن‌ها 143 نفر است. کل اعضای جامعه به‌صورت سرشماری در تحقیق شرکت داده شدند که تعداد پرسشنامه‌های برگشتی برابر 136 معادل 95 درصد بود. ابزار جمع‌آوری اطلاعات دو پرسشنامه استاندارد؛ پرسشنامه 13 گویه‌ای اشتراک دانش وانگ و وانگ و پرسشنامه 24 گویه‌ای تعهّد سازمانی آلن و می‌یر بود. آلفای به‌دست‌آمده از این آزمون برای هر یک از متغیّرهای اشتراک دانش و تعهّد سازمانی به ترتیب برابر 81/0 و 72/0 به دست آمد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های آماری از روش‌های آماری توصیفی و استنباطی استفاده شده است. بدین ترتیب که برای طبقه‌بندی، تلخیص و تفسیر داده‌های آماری از روش آمار توصیفی و در سطح استنباطی برای بررسی نرمال بودن متغیّرها از آزمون کلموگروف-اسمیرنف، برای بررسی رابطه بین متغیّرها در متغیّرهای نرمال از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و در متغیّرهای غیر نرمال از آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن و برای مقایسه متغیّر اشتراک دانش با سطح متوسط از آزمون </strong>t<strong>-تک نمونه‌ای استفاده شده است. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد: (1) رابطه معنادار مثبت و مستقیم بین متغیّر اشتراک دانش و ابعاد آن با تعهّد سازمانی وجود دارد. (2) میانگین نمره اشتراک دانش بالاتر از حدّ متوسط است</strong>fa_IR
dc.format.extent543
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات دانش شناسیfa_IR
dc.relation.ispartofKnowledge Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jks.2017.18555.1119
dc.subjectاشتراک دانشfa_IR
dc.subjectتعهّد سازمانیfa_IR
dc.subjectکتابدارانfa_IR
dc.subjectدانشگاه‌های دولتیfa_IR
dc.subjectتبریزfa_IR
dc.subjectکتابخانه‌های دانشگاهیfa_IR
dc.titleبررسی رابطۀ بین اشتراک دانش و تعهّد سازمانی در کتابداران دانشگاه‌های دولتی شهر تبریزfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار فلسفه آموزش‌وپرورش، دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، دانشگاه آزاد عجب‌شیر، عجب‌شیر، ایرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue8
dc.citation.spage41
dc.citation.epage60


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد