نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطبرسا, غلامعلیfa_IR
dc.contributor.authorصادقی, احمدfa_IR
dc.contributor.authorطلایی شکری, شهابfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:47:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:47:56Z
dc.date.available1399-07-09T03:47:56Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:47:56Z
dc.date.issued2016-06-21en_US
dc.date.issued1395-04-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-05en_US
dc.date.submitted1395-03-16fa_IR
dc.identifier.citationطبرسا, غلامعلی, صادقی, احمد, طلایی شکری, شهاب. (1395). عوامل زمینه‌ای استقرار مدیریت دانش (مورد مطالعه سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران. فصلنامه مطالعات دانش شناسی, 2(7), 1-20. doi: 10.22054/jks.2016.7153fa_IR
dc.identifier.issn2476-387X
dc.identifier.issn2476-423X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jks.2016.7153
dc.identifier.urihttp://jks.atu.ac.ir/article_7153.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/248242
dc.description.abstractعوامل زمینه­ای، نقش کلیدی در استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش در سازمان ها دارد. این تحقیق با مفروض دانستن اینکه مهمترین عوامل زمینه ای استقرار مدیریت دانش در هر سازمان نظام فناوری اطلاعات، فرایند­های دانش و فرهنگ سازمانی است و بهره گیری از این مبانی منجر به استفاده هرچه کامل تر از دانش موجود در سازمان می­شود، در پی تبیین و سنجش وضعیت هر یک از این عوامل برای استقرار مدیریت دانش است.  این پژوهش با هدف شناسایی عوامل زمینه­ای مدیریت دانش در سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران انجام شد و پرسشنامه­ای در میان کارکنان سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در 22 منطقه شهرداری در مورد وضعیت و میزان اهمیت هرکدام از این عوامل در زمینه استقرار مدیریت دانش درجه بندی شده و با استفاده از نرم افزار SPSS و با توجه به آزمون فریدمن به رتبه بندی این عوامل پرداخته شد. بر اساس داده­های منتج شده بر اساس دیدگاه کارکنان سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران مهمترین عامل برای استقرار مدیریت دانش بودن فرهنگ سازمانی درست و حامی، برای استقرار آن است، چرا که در صورتی ما تمامی زیر ساخت های مرتبط با استقرار مدیریت دانش را در یک سازمان فراهم کنیم ولی فرهنگ سازمانی که شامل عناصر مشارکت در تصمیم گیری، حمایت مدیریت  و حس تعلق سازمانی می­باشد، در سازمان نباشد، مدیریت دانش مستقر نخواهد شد. به همین ترتیب و در ادامه اولویت بندی عوامل، نظام فناوری اطلاعات در جایگاه دوم و فراینده های مدیریت دانش در جایگاه سوم اولویت گذاری شده است. بنابراین قبل از راه اندازی و به کار گماری نظام فناوری اطلاعات، باید فرهنگ سازمانی در این زمینه که مدیران و کارکنان به راحتی دانش ضمنی خود را در اختیار سایرین قرار دهند به وجود بیاید چون هر چند که ما بتوانیم ساختار­های فناوری را به صورت صیحیح فراهم کنیم و فرایند­های مدیریت دانش را به صورت اصولی اجرا کنیم ولی فرهنگ سازمانی تقویت کننده این وضعیت نباشد به صورت قطع به یقین نظام مدیریت دانش سازمان نا­کارآمد خواهد بود.fa_IR
dc.format.extent606
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات دانش شناسیfa_IR
dc.relation.ispartofKnowledge Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jks.2016.7153
dc.subjectفرآیند‌های دانشfa_IR
dc.subjectفرهنگ سازمانیfa_IR
dc.subjectفناوری اطلاعاتfa_IR
dc.subjectمدیریت دانشfa_IR
dc.titleعوامل زمینه‌ای استقرار مدیریت دانش (مورد مطالعه سازمان مدیریت بحران شهرداری تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentرئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، ایران،fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی پژوهشکده سیاست پژوهی حکمت، دانشجوی دکتری مدیریت سیستم، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue7
dc.citation.spage1
dc.citation.epage20


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد