نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنصری, صادقfa_IR
dc.contributor.authorکریمی‌لیچاهی, رقیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:46:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:46:32Z
dc.date.available1399-07-09T03:46:32Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:46:32Z
dc.date.issued2016-08-22en_US
dc.date.issued1395-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-08-29en_US
dc.date.submitted1395-06-08fa_IR
dc.identifier.citationنصری, صادق, کریمی‌لیچاهی, رقیه. (1395). مقایسه‌ی اثربخشی آموزش به روش چند حسی و ادراکی- حرکتی در بهبود مهارت خواندن دانش‌آموزان نارساخوان. ناتوانی های یادگیری, 5(4), 123-140.fa_IR
dc.identifier.urihttp://jld.uma.ac.ir/article_436.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247745
dc.description.abstractهدف این پژوهش، مقایسه‌ی اثربخشی روش چند حسی و ادراکی- حرکتی در بهبود مهارت خواندن دانش‌آموزان نارساخوان پایه ی دوم ابتدایی بود. پژوهش از نوع آزمایشی با سه گروه (دو گروه آزمایش و یک گروه گواه) و با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون چند گروهی بود. جامعه آماری شامل کلیه ی دانش‌آموزان نارساخوان پایه ی دوم ابتدایی شهرستان رشت که در سال تحصیلی93-92 مشغول به تحصیل بودند و به مرکز مشکلات یادگیری این شهر مراجعه کرده بودند. از میان مراجعه کنندگان به مرکز نمونه ای به حجم60 نفر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و یک گروه گواه (20 دانش‌آموز روش ادراکی- حرکتی، 20 دانش‌آموز روش چند حسی و20 دانش‌آموزگروه گواه) جایگزین شدند. سپس‌آزمون تشخیصی خواندن نما و آزمون هوش وکسلر کودکان بر روی هر سه گروه اجراگردید. شرکت کنندگان گروه‌های آزمایش در 16 جلسه 60 دقیقه ای، توسط روش‌های چند حسی و ادراکی- حرکتی، آموزش دریافت کردند. در پایان آموزش آزمون تشخیصی خواندن بر روی هر سه گروه اجرا گردید و داده‌ها با نرم افزار spss<sub>19</sub> وآزمون تحلیل کوواریانس و آزمون تعقیبی توکی تحلیل شدند. نتایج تحلیل کوواریانس چند متغیری نمرات پس‌آزمون در آزمون خواندن بیانگر تفاوت معنی دار میان گروه‌ها است. نتایج تحلیل کوواریانس چند متغیره و آزمون تعقیبی توکی نشان داد که روش آموزش چند حسی موجب بهبود مهارت خواندن دانش‌آموزان نارساخوان نسبت به گروه ادراکی- حرکتی شده است (001/0>P).fa_IR
dc.format.extent254
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofناتوانی های یادگیریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Learning Disabilitiesen_US
dc.subjectروش چند حسیfa_IR
dc.subjectروش ادراکی- حرکتیfa_IR
dc.subjectمهارت خواندنfa_IR
dc.subjectنارساخوانیfa_IR
dc.titleمقایسه‌ی اثربخشی آموزش به روش چند حسی و ادراکی- حرکتی در بهبود مهارت خواندن دانش‌آموزان نارساخوانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار روان‌شناسی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue4
dc.citation.spage123
dc.citation.epage140


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد