| dc.contributor.author | علی پور, احمد | fa_IR | 
| dc.contributor.author | برادران, مجید | fa_IR | 
| dc.contributor.author | ایمانی فر, حمید رضا | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:46:25Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:46:25Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T03:46:25Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T03:46:25Z |  | 
| dc.date.issued | 2015-05-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1394-03-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2015-06-02 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1394-03-12 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | علی پور, احمد, برادران, مجید, ایمانی فر, حمید رضا. (1394). مقایسهی کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نارسایی توجه، ناتوانی یادگیری و کودکان بهنجار بر اساس مؤلفه های آزمون هوشی وکسلر کودکان(ویرایش جدید). ناتوانی های یادگیری, 4(3), 74-89. | fa_IR | 
| dc.identifier.uri | http://jld.uma.ac.ir/article_279.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247706 |  | 
| dc.description.abstract | <span style="font-size: medium;">هدف اساسی مطالعه حاضر بررسی تطبیقی آزمون هوشی وکسلر در کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نارسایی توجه، ناتوانی یادگیری (ناتوانی خواندن و ناتوانی ریاضی) و کودکان بهنجار می باشد. نمونه پژوهش متشکل از سه گروه 30 نفری (کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نارسایی توجه، ناتوانی یادگیری و کودکان بهنجار) بودند که با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از شهرستان رشت انتخاب شدند. جهت تحلیل داده های پژوهش از روش تحلیل واریانس چند متغیره و آزمون تعقیبی استفاده گردید. نتایج نشان داد که کودکان بهنجار در تمامی زیر مقیاسهای این آزمون (درک کلامی، استدلال ادراکی، حافظهی فعال و سرعت پردازش) از دو گروه کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نارسایی توجه و ناتوانی یادگیری عملکرد مطلوب تری داشتند. همچنین نتایج نشان داد که کودکان دچار ناتوانی یادگیری در</span><span style="font-size: medium;">  </span><span style="font-size: medium;">زیر مقیاس حافظهی فعال نسبت به کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نارسایی توجه، وضعیت مطلوب تری داشتند. نتایج مطالعهی حاضر مبتنی بر پیشینه مطالعاتی و نیز بر اساس اختلال در کارکرد اجرایی عصب شناختی در دو اختلال مذکور قابل تبیین است.</span> | fa_IR | 
| dc.format.extent | 210 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR | 
| dc.publisher | University of Mohaghegh Ardabili | en_US | 
| dc.relation.ispartof | ناتوانی های یادگیری | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Learning Disabilities | en_US | 
| dc.subject | آزمون هوشی وکسلر | fa_IR | 
| dc.subject | بیش فعالی/ نارسایی توجه | fa_IR | 
| dc.subject | ناتوانی یادگیری | fa_IR | 
| dc.subject | کودکان بهنجار | fa_IR | 
| dc.title | مقایسهی کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نارسایی توجه، ناتوانی یادگیری و کودکان بهنجار بر اساس مؤلفه های آزمون هوشی وکسلر کودکان(ویرایش جدید) | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نور، تهران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | مربی گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نور، تهران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | مربی گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نور، تهران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 4 |  | 
| dc.citation.issue | 3 |  | 
| dc.citation.spage | 74 |  | 
| dc.citation.epage | 89 |  |