نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلی پور, احمدfa_IR
dc.contributor.authorبرادران, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorایمانی فر, حمید رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:46:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:46:25Z
dc.date.available1399-07-09T03:46:25Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:46:25Z
dc.date.issued2015-05-22en_US
dc.date.issued1394-03-01fa_IR
dc.date.submitted2015-06-02en_US
dc.date.submitted1394-03-12fa_IR
dc.identifier.citationعلی پور, احمد, برادران, مجید, ایمانی فر, حمید رضا. (1394). مقایسه‌ی کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نارسایی توجه، ناتوانی یادگیری و کودکان بهنجار بر اساس مؤلفه های آزمون هوشی وکسلر کودکان(ویرایش جدید). ناتوانی های یادگیری, 4(3), 74-89.fa_IR
dc.identifier.urihttp://jld.uma.ac.ir/article_279.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247706
dc.description.abstract<span style="font-size: medium;">هدف اساسی مطالعه حاضر بررسی تطبیقی آزمون هوشی وکسلر در کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نارسایی توجه، ناتوانی یادگیری (ناتوانی خواندن و ناتوانی ریاضی) و کودکان بهنجار می باشد. نمونه پژوهش متشکل از سه گروه 30 نفری (کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نارسایی توجه، ناتوانی یادگیری و کودکان بهنجار) بودند که با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از شهرستان رشت انتخاب شدند. جهت تحلیل داده های پژوهش از روش تحلیل واریانس چند متغیره و آزمون تعقیبی استفاده گردید. نتایج نشان داد که کودکان بهنجار در تمامی زیر مقیاس‌های این آزمون (درک کلامی، استدلال ادراکی، حافظه‌ی فعال و سرعت پردازش) از دو گروه کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نارسایی توجه و ناتوانی یادگیری عملکرد مطلوب تری داشتند. همچنین نتایج نشان داد که کودکان دچار ناتوانی یادگیری در</span><span style="font-size: medium;">  </span><span style="font-size: medium;">زیر مقیاس حافظه‌ی فعال نسبت به کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نارسایی توجه، وضعیت مطلوب تری داشتند. نتایج مطالعه‌ی حاضر مبتنی بر پیشینه مطالعاتی و نیز بر اساس اختلال در کارکرد اجرایی عصب شناختی در دو اختلال مذکور قابل تبیین است.</span>fa_IR
dc.format.extent210
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofناتوانی های یادگیریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Learning Disabilitiesen_US
dc.subjectآزمون هوشی وکسلرfa_IR
dc.subjectبیش فعالی/ نارسایی توجهfa_IR
dc.subjectناتوانی یادگیریfa_IR
dc.subjectکودکان بهنجارfa_IR
dc.titleمقایسه‌ی کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نارسایی توجه، ناتوانی یادگیری و کودکان بهنجار بر اساس مؤلفه های آزمون هوشی وکسلر کودکان(ویرایش جدید)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نور، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentمربی گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نور، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentمربی گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نور، تهرانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue3
dc.citation.spage74
dc.citation.epage89


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد