| dc.contributor.author | زروانی, مجتبی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:37:29Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:37:30Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:37:29Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:37:30Z | |
| dc.date.issued | 2003-07-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1382-05-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | زروانی, مجتبی. (1382). پدیدار شناسی دین و الیاده. مقالات و بررسیها(منتشر نمی شود), 36(1) | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1010-4968 | |
| dc.identifier.uri | https://jmb.ut.ac.ir/article_12116.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/244524 | |
| dc.description.abstract | میرسیا الیاده دین پژوهی است که از نقطه نظر روش در معرض انتقاد دیگر دین پژوهان قرار دارد بعضی به دلیل رویگردانی او از روش تاریخی و کسانی دیگر به دلیل آنکه او را متعهد به روش کلامی می دانند آرای وی را در دین پژوهی فاقد اعتبار دانسته و از نقطه نظر روش آثار او را غیر انتقادی خوانده اند بررسی آثار این دانشمند نشان می دهد که او به دلیل نوع دین شناسی خود که به فهم گوهر و ذات دین یا تجربه دینی نظر دارد به رهیافتی توصیفی و تجربی و پدیدار شناسانه متمایل گشته و به طور ضمنی به منتقدان خود پاسخ گفته است در نظر او دین پاسخ مناسب انسان به مقدس است و این پاسخ در یک فرایند تجربی و درجریان زندگی انسان دین ورز به دست می آید. | fa_IR |
| dc.format.extent | 355 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشکده الهیات و معارف اسلامی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مقالات و بررسیها(منتشر نمی شود) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Maqalat wa Barrasiha | en_US |
| dc.subject | انسان دین ورز | fa_IR |
| dc.subject | پدیدار شناسی | fa_IR |
| dc.subject | مقدس | fa_IR |
| dc.subject | نامقدس | fa_IR |
| dc.subject | هیروفانی | fa_IR |
| dc.title | پدیدار شناسی دین و الیاده | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.citation.volume | 36 | |
| dc.citation.issue | 1 | |