| dc.contributor.author | صنیعی نژاد, مهدی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:31:07Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:31:07Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:31:07Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:31:07Z | |
| dc.date.issued | 2015-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-08-23 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-06-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | صنیعی نژاد, مهدی. (1394). بررسی جامع عددی تفاوت میان ضرایب آیرودینامیکی یک ایرفویل کلاسیک متقارن با دو فرض جریان گذار و جریان تماماً آشفته در هر دو رژیم تراکم ناپذیر و تراکم پذیر. نشریه پژوهشی مهندسی مکانیک ایران, 17(2), 23-67. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2538-4775 | |
| dc.identifier.uri | http://jmep.isme.ir/article_25864.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/242331 | |
| dc.description.abstract | <em>در مقالة پیش رو دقت مدل آشفتگی دو معادلهای K-w SSTو مدل گذار K-w Transition در تسخیر فیزیک آیرودینامیک خارجی حول ایرفویل کلاسیک ناکای سری0012 یا در اصطلاح NACA0012در هر دو رژیم تراکم ناپذیر (با عدد رینولدز 6 میلیون) و تراکم پذیر زیرصوت (با اعداد ماخ 3/0 الی 9/0 و اعداد رینولدز 1 میلیون الی 100 میلیون) بررسی دقیق شده اند تا با مقایسة نتایج بتوان اختلاف میان فرض جریان تماماً آشفته با فرض جریان گذار (جریان ترکیبی تماماً آرام+ ناحیة گذار + جریان تماماً آشفته) برروی ضرایب آیرودینامیکی را به درستی مشخص نمود. در همین راستا تعداد قابل توجهی از حساسیت سنجیها مشتمل بر تغییر درعدد ماخ جریان آزاد (در رژیم تراکم پذیر)، عدد رینولدز جریان آزاد، تغییر در زاویة حملة جریان برخوردی، تغییر در تراکم شبکة محاسباتی و تغییر در شدت آشفتگی جریان آزاد هستند. در هر تحلیل سعی شده است تا حساسیت نقطة وقوع گذار و پارامترهای تاثیر گذار بر آن در نتایج عددی حاصله و میزان انطباق نتایج بر مبانی تئوریک منتشره در خصوص فیزیک گذار<strong>[1]</strong> و نیز پارامترهای تاثیرگذار بر روی اندازة برآ، پسا، شیب منحنی برآ، توزیع فشار و ضرایب برآ و پسای اصطکاکی و فشاری این ایرفویل مورد بررسی دقیق قرار گیرند. کلیة نتایج به دست آمده در این مقاله و استنتاج های به عمل آمده از روی نتایج عددی، با تعداد زیادی از نتایج منتشره در مقالات معتبر مقایسه دقیق شده اند</em><br /> <br clear="all" /><br /> <br /> [1] Transition <br /> تاریخ دریافت: 21/11/92، تاریخ پذیرش: 22/04/94 | fa_IR |
| dc.format.extent | 1125 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن مهندسان مکانیک ایران | fa_IR |
| dc.publisher | ISME | en_US |
| dc.relation.ispartof | نشریه پژوهشی مهندسی مکانیک ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه پژوهشی مهندسی مکانیک ایران | en_US |
| dc.subject | فرآیند گذار | fa_IR |
| dc.subject | ایرفویل کلاسیک متقارن | fa_IR |
| dc.subject | ضرایب آیرودینامیکی | fa_IR |
| dc.subject | جریان تراکمناپذیر | fa_IR |
| dc.subject | جریان تراکمپذیر | fa_IR |
| dc.title | بررسی جامع عددی تفاوت میان ضرایب آیرودینامیکی یک ایرفویل کلاسیک متقارن با دو فرض جریان گذار و جریان تماماً آشفته در هر دو رژیم تراکم ناپذیر و تراکم پذیر | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | پژوهشکده مبین | fa_IR |
| dc.citation.volume | 17 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 23 | |
| dc.citation.epage | 67 | |