| dc.contributor.author | اسماعیلی, مریم | fa_IR |
| dc.contributor.author | شکیبایی, فرشته | fa_IR |
| dc.contributor.author | یعقوبیان, فاطمه | fa_IR |
| dc.contributor.author | سبزیان, سعیده | fa_IR |
| dc.contributor.author | مهدوی, سعیده | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:23:12Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:23:12Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:23:12Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:23:12Z | |
| dc.date.issued | 2013-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-06-04 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-03-15 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | اسماعیلی, مریم, شکیبایی, فرشته, یعقوبیان, فاطمه, سبزیان, سعیده, مهدوی, سعیده. (1392). اثربخشی مداخله رفتاری- شناختی متمرکز بر تروما بر توانایی و مشکلات فرزندان نوجوان دختر (13-16 سال) شاهد و ایثارگر. فصلنامه روانشناسی نظامی, 4(14) | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2588-5162 | |
| dc.identifier.issn | 2645-517X | |
| dc.identifier.uri | https://jmp.ihu.ac.ir/article_201182.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/239544 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: هدف اصلی این پژوهش اثربخشی مداخله رفتاری-
شناختی متمرکز بر تروما بر توانایی و مشکالت فرزندان دختر
نوجوان شاهد و جانباز شهر اصفهان (13-16ساله) بود.
روش: پژوهش حاضر به شیوه نیمه آزمایشی و با طرح پیش
آزمون پس آزمون و پیگیری با گروه کنترل اجرا شد. جامعه
آماری پژوهش تمامی فرزندان نوجوان دختر شاهد و ایثارگر در
سال تحصیلی 1388-1389 در شهر اصفهان بود که از میان
آنان گروه نمونه به روش تصادفی خوشه ای انتخاب شدند.
ابزار اندازه گیری، پرسش نامه جمعیت شناختی و پرسش نامه
توانایی ها و مشکالت (SDQ) (گودمن، 1997) بود. پس از
اعمال مداخله، پس آزمون اجرا و 4 ماه بعد پیگیری اجرا شد.
یافته هابااستفاده از آمار توصیفی و استنباطی و نرم افزار SPSS19 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. مداخله رفتاری- شناختی متمرکز بر تروما بر اساس طرح درمان کوهن و همکاران(2001) بوده است.
نتایج:داده ها با استفاده از روش آماری تحلیل واریانس چند
متغیری بررسی شد.نتایج تحلیل نشان داد که تفاوت میان
گروه های آزمایش و کنترل در کاهش مشکلات رفتاری در
مرحله پس آزمون(P | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه جامع امام حسین(ع) | fa_IR |
| dc.publisher | Imam Hussein University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه روانشناسی نظامی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Military Psychology | en_US |
| dc.subject | مداخله رفتاری- شناختی متمرکز بر تروما | fa_IR |
| dc.subject | توانایی و مشکلات | fa_IR |
| dc.subject | فرزندان شاهد و ایثارگر | fa_IR |
| dc.title | اثربخشی مداخله رفتاری- شناختی متمرکز بر تروما بر توانایی و مشکلات فرزندان نوجوان دختر (13-16 سال) شاهد و ایثارگر | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد اصفهان واحد نجف آباد | fa_IR |
| dc.citation.volume | 4 | |
| dc.citation.issue | 14 | |