نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیزدان‏ شناس, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorباباخانی, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:17:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:17:51Z
dc.date.available1399-07-09T03:17:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:17:51Z
dc.date.issued2020-03-20en_US
dc.date.issued1399-01-01fa_IR
dc.date.submitted2017-12-20en_US
dc.date.submitted1396-09-29fa_IR
dc.identifier.citationیزدان‏ شناس, مهدی, باباخانی, سعید. (1399). تاثیر رفتار شبکه ای بر رضایت شغلی و تعهد سازمانی. مطالعات مدیریت (بهبود و تحول), 29(95)doi: 10.22054/jmsd.2020.25311.2436fa_IR
dc.identifier.issn2251-8037
dc.identifier.issn2476-5988
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jmsd.2020.25311.2436
dc.identifier.urihttp://jmsd.atu.ac.ir/article_11128.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/237730
dc.description.abstractتعهد سازمانی و رضایت شغلی نمایندگان فروش و عملکرد آن‏ها در هر صنعت و عرصه‏ای یکی از عاملان اصلی و تاثیرگذار در موفقیت سازمان‏ها است. رفتار شبکه‏ای به عنوان مفهومی جدید در ادبیات رفتار فردی و سازمانی، مورد بررسی برخی از محققان قرار گرفته و رابطه این نوع از استراتژی رفتاری در میان کارکنان و نمایندگان فروش با تعهد سازمانی و رضایت شغلی آن‏ها مورد ارزیابی قرار گرفته است. از همین‏رو و به منظور غنی‏تر کردن تحقیقات در این رابطه و همچنین جهت توسعه مفهوم رفتار شبکه‏ای و تاثیرات آن، این تحقیق با هدف بررسی تاثیر رفتار شبکه‏ای نمایندگان فروش بر رضایت شغلی و تعهد سازمانی آن‏ها صورت گرفته است. داده‏های تحقیق با استفاده از پرسشنامه و به روش نمونه‏گیری خوشه‏ای از میان نمایندگان فروش شرکت بیمه پارسیان گردآوری شده و با استفاده از تحلیل‏های آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان می‏دهد که رابطه معناداری بین انواع تعهد سازمانی (عاطفی، مستمر، هنجاری) است. همچنین رضایت شغلی نمایندگان فروش به عنوان متغیر میانجی، نقش تعیین کننده‏ای در رابطه میان انواع رفتار شبکه‏ای و انواع تعهد سازمانی آن‏ها دارد.fa_IR
dc.format.extent1057
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات مدیریت (بهبود و تحول)fa_IR
dc.relation.ispartofManagement Studies in Development and Evolutionen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jmsd.2020.25311.2436
dc.subjectرفتار شبکه‏ ایfa_IR
dc.subjectتعهد سازمانیfa_IR
dc.subjectرضایت شغلیfa_IR
dc.subjectاستراتژی‏های رفتاریfa_IR
dc.subjectشرکت بیمه پارسیانfa_IR
dc.titleتاثیر رفتار شبکه ای بر رضایت شغلی و تعهد سازمانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.department1. استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد رشته مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue95


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد