نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorلشگری, مهساfa_IR
dc.contributor.authorاکبری, علی اکبرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:15:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:15:39Z
dc.date.available1399-07-09T03:15:39Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:15:39Z
dc.date.issued2020-01-21en_US
dc.date.issued1398-11-01fa_IR
dc.date.submitted2018-06-09en_US
dc.date.submitted1397-03-19fa_IR
dc.identifier.citationلشگری, مهسا, اکبری, علی اکبر. (1398). بهینه‌سازی مسئله تخصیص ناوگان، مسیریابی و سوخت‌گیری در حمل و نقل دریایی. مجله علوم و فنون دریایی, 18(4), 33-48. doi: 10.22113/jmst.2019.135211.2174fa_IR
dc.identifier.issn2008-8965
dc.identifier.issn2538-5380
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22113/jmst.2019.135211.2174
dc.identifier.urihttp://jmst.sinaweb.net/article_81962.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/236953
dc.description.abstractحمل‌ونقل دریایی عمدتاً شامل مسائلی چون تخصیص ناوگان، مسیریابی کشتی و مسائل مربوط به سوختگیری کشتی‌ها هست. باید اشاره‌کنیم که مسئله تخصیص ناوگان، تعیین مسیر و برنامه‌ریزی کشتی‌ها با هدف حداقل سازی هزینه‌ها سروکار دارند. در سال‌های اخیر بیشتر شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی با شرایط بازاری دشواری ازلحاظ سوخت‌گیری و قیمت سوخت مواجه گردیده‌اند. با توجه به اینکه تقریباً 60 درصد هزینه‌های کشتی به سوخت آن اختصاص دارد، پس هزینه های سوخت ناوگان به‌عنوان عمده ترین هزینه حمل‌ونقل دریایی محسوب می گردد. با توجه به شرایط رقابتی و عدم قطعیت های مختلف موجود در چنین مسائلی، بررسی یکپارچه تخصیص ناوگان، مسیریابی و سوخت گیری امری ضروری است. بر این اساس در پژوهش حاضر مسئله حمل‌ونقل دریایی لاینر، که در آن تصمیمات مربوط به انتخاب ناوگان، تعیین مسیر بهینه هر شناور، انتخاب سرعت حرکت آن بین بنادر مختلف و سیاست سوخت گیری مربوطه در شرایط عدم قطعیت قیمت و مصرف سوخت به‌صورت یکپارچه اتخاذ می‌شود، موردمطالعه قرارگرفته است. وجود وابستگی سوخت‌گیری به مسیریابی و تخصیص با توجه به نیاز به سوخت‌گیری در طی مسیر کشتی اهمیت و ضرورت بررسی این دو موضوع به‌صورت یکپارچه را فراهم می‌سازد. بدین منظور مدل برنامه ریزی تصادفی عدد صحیح خطی بارو یکرد مبتنی بر سناریو توسعه داده‌شده است. حل و تجزیه‌وتحلیل‌های مربوطه در خصوص نمونه مسائل مختلف و مزیت های رویکرد یکپارچه و تصادفی بر حالتی که پارامترهای مدل قطعی فرض می‌شود؛ از طریق شبیه سازی و دیگر روش ها نشان داده است.fa_IR
dc.format.extent1120
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علوم و فنون دریاییfa_IR
dc.publisherKhorramshahr University of Marine Science and Technologyen_US
dc.relation.ispartofمجله علوم و فنون دریاییfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Marine Science and Technologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22113/jmst.2019.135211.2174
dc.subjectمسیریابی کشتیfa_IR
dc.subjectتخصیص ناوگانfa_IR
dc.subjectبهینه‌سازی سرعت کشتیfa_IR
dc.subjectسیاست موجودی (sfa_IR
dc.titleبهینه‌سازی مسئله تخصیص ناوگان، مسیریابی و سوخت‌گیری در حمل و نقل دریاییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوبfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوبfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue4
dc.citation.spage33
dc.citation.epage48


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد