نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorگل آقاپور کامی, محبوبهfa_IR
dc.contributor.authorجعفرزاده, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorرابعی غلامی, اعتمادالدینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:15:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:15:25Z
dc.date.available1399-07-09T03:15:25Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:15:25Z
dc.date.issued2017-10-23en_US
dc.date.issued1396-08-01fa_IR
dc.date.submitted2015-01-22en_US
dc.date.submitted1393-11-02fa_IR
dc.identifier.citationگل آقاپور کامی, محبوبه, جعفرزاده, مصطفی, رابعی غلامی, اعتمادالدین. (1396). بررسی روشهای تصحیح سرعت اندازه گیری شده کشتی‌ها در آزمایشات دریانوردی. مجله علوم و فنون دریایی, 16(3), 125-135. doi: 10.22113/jmst.2016.15780fa_IR
dc.identifier.issn2008-8965
dc.identifier.issn2538-5380
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22113/jmst.2016.15780
dc.identifier.urihttp://jmst.sinaweb.net/article_15780.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/236876
dc.description.abstractعملکرد کلیه کشتیها پس از اتمام مراحل ساخت باید در آزمایشات دریانوردی مورد سنجش قرار گیرد. یکی از بخشهای مهم این آزمایشات، اندازه گیری سرعت شناور و انطباق آن با خواسته های مالک طبق قرارداد می‌باشد. لازم است این تست در شرایط آب عمیق، آرام، بدون باد و تحت بارگذاری از پیش تعیین شده صورت پذیرد، نظر به اینکه در عمل به ندرت امکان تست شناور در شرایط فوق الذکر میسر می‌باشد لذا لازم است سرعت بدست آمده کشتی در آزمایشات دریانوردی تصحیح گردد که در پاره ای موارد ممکن است اختلاف بدست آمده مقدار بزرگ و قابل توجهی باشد. پارامترهای متعددی نظیر مقاومت هوا، اثر عمق کم، اثر جریانات دریایی و مقاومت افزوده در اثر انکسار امواج نامنظم در تصحیح سرعت موثر می‌باشند. تاکنون روشهای تجربی متعددی برای تصحیح سرعت اندازه گیری شده شناورها در اثر پارامترهای مذکور ارائه شده است. در این مقاله با توجه به اهمیت پارامتر مقاومت افزوده در اثر انکسار امواج نامنظم، برای داده های سه کشتی هدف این پارامتر بوسیله روشهای تجربی محاسبه شده و با روش شرکت سازنده این شناورها (شرکت کشتی سازی هیوندای ) مورد بررسی قرار گرفته و نتایج تصحیح سرعت و علت اختلافات مابین این روشها تببین گردیده است. نتایج اختلاف قابل ملاحظه ای را نشان می دهد که مقدار تصحیح سرعت نهایی انجام شده در آزمایشات دریانوردی توسط شرکت هیوندای نیاز به بازنگری در محاسبه مقاومت افزوده و در نتیجه روش تصحیح سرعت دارد.fa_IR
dc.format.extent1230
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علوم و فنون دریاییfa_IR
dc.publisherKhorramshahr University of Marine Science and Technologyen_US
dc.relation.ispartofمجله علوم و فنون دریاییfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Marine Science and Technologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22113/jmst.2016.15780
dc.subjectآزمایشات دریانوردیfa_IR
dc.subjectمقاومت افزودهfa_IR
dc.subjectانکسارfa_IR
dc.subjectتصحیح سرعتfa_IR
dc.subjectفناوری دریاییfa_IR
dc.titleبررسی روشهای تصحیح سرعت اندازه گیری شده کشتی‌ها در آزمایشات دریانوردیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی کشتی سازی، دانشکده مهندسی دریا، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهرfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی کشتی سازی، دانشکده مهندسی دریا، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهرfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی کشتی سازی، دانشکده مهندسی دریا، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهرfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue3
dc.citation.spage125
dc.citation.epage135


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد