| dc.contributor.author | اکبری, مهرداد | fa_IR | 
| dc.contributor.author | معتمدی, عبدالله | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:13:30Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:13:30Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T03:13:30Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T03:13:30Z |  | 
| dc.date.issued | 2011-07-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1390-05-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2011-11-16 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1390-08-25 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | اکبری, مهرداد, معتمدی, عبدالله. (1390). بررسی ارتباط بین سبکهای یادگیری، ویژگیهای شخصیتی و شیوههای حل مسأله در دانشجویان. نوآوری های مدیریت آموزشی, 6(3), 26-11. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2008-1138 |  | 
| dc.identifier.uri | https://jmte.riau.ac.ir/article_775.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/236212 |  | 
| dc.description.abstract | چکیده: مطالعه حاضر با هدف بررسی رابطه بین سبکهای یادگیری، ویژگیهای شخصیتی و شیوههای حل مسأله در دانشجویان دانشگاه های دولتی و غیردولتی استان خوزستان انجام شد. 300 دانشجو که به صورت تصادفی چند مرحلهای انتخاب شده بودند، سه پرسش نامه ،سیاهه سبکهای یادگیری کلب، آزمون شخصیتی نئو (FFI-NEO) و پرسشنامه جهت گیری مقابل های مشکلات تجزیه شده (cope) را تکمیل نمودند. برای بررسی فرضیههای تحقیق از آزمونهای تحلیل واریانس چند راهه، آزمون تعقیبی توکی و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد که افراد دارای سبکهای یادگیری جذب کننده و همگرا در ویژگی روان رنجور خویی با هم تفاوت معناداری داشتند. همچنین افراد دارای سبک یادگیری همگرا و واگرا از یک سو سبک یادگیری جذب کننده و همگرا از سوی دیگر دارای تفاوت معناداری دارند. یافته دیگر این تحقیق تفاوت معنادار در شیوه حل مسأله در بین دانشجویان دارای سبک یادگیری جذب کننده و همگرا بود. نتیجه نهایی این تحقیق وجود ارتباط معنادار بین شیوههای حل مسأله با ویژگیهای شخصیتی بود، به گونه ای که افراد روان رنجورخو از شیوههای ناسالم حل مسأله و افراد برون گرا و دارای و دارای ویژگی شخصیتی توافق پذیری و وجدانی بودن از شیوههای سالم حل مسأله استفاده می کنند. | fa_IR | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن | fa_IR | 
| dc.publisher | Rudehen Islamic Azad University | en_US | 
| dc.relation.ispartof | نوآوری های مدیریت آموزشی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | The Journal of Modern Thoughts in Education | en_US | 
| dc.subject | واژه های کلیدی: سبکهای یادگیری | fa_IR | 
| dc.subject | شخصیت | fa_IR | 
| dc.subject | شیوههای حل مسأله | fa_IR | 
| dc.title | بررسی ارتباط بین سبکهای یادگیری، ویژگیهای شخصیتی و شیوههای حل مسأله در دانشجویان | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | عغضوهیات علمی | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 6 |  | 
| dc.citation.issue | 3 |  | 
| dc.citation.spage | 26 |  | 
| dc.citation.epage | 11 |  |