نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاکبری, مهردادfa_IR
dc.contributor.authorمعتمدی, عبداللهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:13:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:13:30Z
dc.date.available1399-07-09T03:13:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:13:30Z
dc.date.issued2011-07-23en_US
dc.date.issued1390-05-01fa_IR
dc.date.submitted2011-11-16en_US
dc.date.submitted1390-08-25fa_IR
dc.identifier.citationاکبری, مهرداد, معتمدی, عبدالله. (1390). بررسی ارتباط بین سبک‌های یادگیری، ویژگی‌های شخصیتی و شیوه‌های حل مسأله در دانشجویان. نوآوری های مدیریت آموزشی, 6(3), 26-11.fa_IR
dc.identifier.issn2008-1138
dc.identifier.urihttps://jmte.riau.ac.ir/article_775.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/236212
dc.description.abstractچکیده: مطالعه حاضر با هدف بررسی رابطه بین سبک­های یادگیری، ویژگی­های شخصیتی و شیوه­های حل مسأله در دانشجویان دانشگاه های دولتی و غیردولتی استان خوزستان انجام شد. 300 دانشجو که به صورت تصادفی چند مرحله­ای انتخاب شده بودند، سه پرسش نامه ،سیاهه سبک­های یادگیری کلب، آزمون شخصیتی نئو (FFI-NEO) و پرسشنامه جهت گیری مقابل های مشکلات تجزیه شده (cope) را تکمیل نمودند. برای بررسی فرضیه­های تحقیق از آزمون­های تحلیل واریانس چند راهه، آزمون تعقیبی توکی و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد که افراد دارای سبک­های یادگیری جذب کننده و همگرا در ویژگی روان رنجور خویی با هم تفاوت معناداری داشتند. همچنین افراد دارای سبک یادگیری همگرا و واگرا از یک سو سبک یادگیری جذب کننده و همگرا از سوی دیگر دارای تفاوت معناداری دارند. یافته دیگر این تحقیق تفاوت معنادار در شیوه حل مسأله در بین دانشجویان دارای سبک یادگیری جذب کننده و همگرا بود. نتیجه نهایی این تحقیق وجود ارتباط معنادار بین شیوه­های حل مسأله با ویژگی­های شخصیتی بود، به گونه ای که افراد روان رنجورخو از شیوه­های ناسالم حل مسأله و افراد برون گرا و دارای و دارای ویژگی شخصیتی توافق پذیری و وجدانی بودن از شیوه­های سالم حل مسأله استفاده می کنند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنfa_IR
dc.publisherRudehen Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofنوآوری های مدیریت آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of Modern Thoughts in Educationen_US
dc.subjectواژه های کلیدی: سبک‌های یادگیریfa_IR
dc.subjectشخصیتfa_IR
dc.subjectشیوه‌های حل مسألهfa_IR
dc.titleبررسی ارتباط بین سبک‌های یادگیری، ویژگی‌های شخصیتی و شیوه‌های حل مسأله در دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمیfa_IR
dc.contributor.departmentعغضوهیات علمیfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue3
dc.citation.spage26
dc.citation.epage11


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد