نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهرنگی, محمد رضاfa_IR
dc.contributor.authorشبیری, سید محمدfa_IR
dc.contributor.authorسرمدی, محمد رضاfa_IR
dc.contributor.authorعرفانی نژاد, ابوالفضلfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:13:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:13:10Z
dc.date.available1399-07-09T03:13:10Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:13:10Z
dc.date.issued2013-05-22en_US
dc.date.issued1392-03-01fa_IR
dc.date.submitted2013-06-30en_US
dc.date.submitted1392-04-09fa_IR
dc.identifier.citationبهرنگی, محمد رضا, شبیری, سید محمد, سرمدی, محمد رضا, عرفانی نژاد, ابوالفضل. (1392). بررسی اثربخشی نظارت دبیر محور بر بهبود کیفیت یادگیری درس شیمی در بین دانش آموزان پسر دوم دبیرستان شهر قم و دبیران شیمی آنان. نوآوری های مدیریت آموزشی, 8(2), 52-40.fa_IR
dc.identifier.issn2008-1138
dc.identifier.urihttps://jmte.riau.ac.ir/article_835.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/236094
dc.description.abstractچکیده  هدف این پژوهش، بررسی اثربخشی نظارت دبیر محور بر بهبود کیفیت یادگیری شیمی دوم بوده است. برای این منظور نمونه‌ای به حجم 80 نفر از دانش‌آموزان پسر در درس شیمی دوم دبیرستان شهر قم و دبیران شیمی آنان، به صورت خوشه‌ای چند مرحله‌ای در قالب 4 کلاس انتخاب شده و در دو گروه مساوی کنترل و آزمایش تقسیم شدند. برای آزمون تأثیر چرخه سه مرحله‌ای نظارت دبیر محور بر گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل، از روش نیمه تجربی و طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون  در هر  دو گروه برای مدت 2 ماه و گردآوری داده‌ها با آزمون محقق ساخته استفاده شد. نتایج استخراج شده از نرم‌افزارSPSSنشان داد، بین عملکرد دو گروه در سطح کمتر از 05/0 تفاوت معنی‌داری وجود دارد، یعنی چرخۀ نظارت دبیر محور بر بهبود کیفیت یادگیری دانش‌آموزان (به عبارت دیگر عملکرد دبیران درس شیمی دوم)آنچنان تأثیر معناداری داشته‌است که می‌توان آن را برای اصلاح آموزش دبیران و بهبود کیفیت یادگیری دانش‌آموزان توصیه کرد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنfa_IR
dc.publisherRudehen Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofنوآوری های مدیریت آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of Modern Thoughts in Educationen_US
dc.subjectواژه‌های کلیدی: نظارت دبیر محورfa_IR
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.subjectاصلاح آموزشfa_IR
dc.titleبررسی اثربخشی نظارت دبیر محور بر بهبود کیفیت یادگیری درس شیمی در بین دانش آموزان پسر دوم دبیرستان شهر قم و دبیران شیمی آنانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue2
dc.citation.spage52
dc.citation.epage40


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد