| dc.contributor.author | بهرنگی, محمد رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | شبیری, سید محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | سرمدی, محمد رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | عرفانی نژاد, ابوالفضل | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:13:10Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:13:10Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:13:10Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:13:10Z | |
| dc.date.issued | 2013-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2013-06-30 | en_US |
| dc.date.submitted | 1392-04-09 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | بهرنگی, محمد رضا, شبیری, سید محمد, سرمدی, محمد رضا, عرفانی نژاد, ابوالفضل. (1392). بررسی اثربخشی نظارت دبیر محور بر بهبود کیفیت یادگیری درس شیمی در بین دانش آموزان پسر دوم دبیرستان شهر قم و دبیران شیمی آنان. نوآوری های مدیریت آموزشی, 8(2), 52-40. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-1138 | |
| dc.identifier.uri | https://jmte.riau.ac.ir/article_835.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/236094 | |
| dc.description.abstract | چکیده هدف این پژوهش، بررسی اثربخشی نظارت دبیر محور بر بهبود کیفیت یادگیری شیمی دوم بوده است. برای این منظور نمونهای به حجم 80 نفر از دانشآموزان پسر در درس شیمی دوم دبیرستان شهر قم و دبیران شیمی آنان، به صورت خوشهای چند مرحلهای در قالب 4 کلاس انتخاب شده و در دو گروه مساوی کنترل و آزمایش تقسیم شدند. برای آزمون تأثیر چرخه سه مرحلهای نظارت دبیر محور بر گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل، از روش نیمه تجربی و طرح پیشآزمون و پسآزمون در هر دو گروه برای مدت 2 ماه و گردآوری دادهها با آزمون محقق ساخته استفاده شد. نتایج استخراج شده از نرمافزارSPSSنشان داد، بین عملکرد دو گروه در سطح کمتر از 05/0 تفاوت معنیداری وجود دارد، یعنی چرخۀ نظارت دبیر محور بر بهبود کیفیت یادگیری دانشآموزان (به عبارت دیگر عملکرد دبیران درس شیمی دوم)آنچنان تأثیر معناداری داشتهاست که میتوان آن را برای اصلاح آموزش دبیران و بهبود کیفیت یادگیری دانشآموزان توصیه کرد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن | fa_IR |
| dc.publisher | Rudehen Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | نوآوری های مدیریت آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | The Journal of Modern Thoughts in Education | en_US |
| dc.subject | واژههای کلیدی: نظارت دبیر محور | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری | fa_IR |
| dc.subject | اصلاح آموزش | fa_IR |
| dc.title | بررسی اثربخشی نظارت دبیر محور بر بهبود کیفیت یادگیری درس شیمی در بین دانش آموزان پسر دوم دبیرستان شهر قم و دبیران شیمی آنان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجو | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 52 | |
| dc.citation.epage | 40 | |