نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمود جانلو, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:12:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:12:39Z
dc.date.available1399-07-09T03:12:39Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:12:39Z
dc.date.issued2017-05-22en_US
dc.date.issued1396-03-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-05en_US
dc.date.submitted1395-03-16fa_IR
dc.identifier.citationمحمود جانلو, رضا. (1396). تدوین استراتژی منابع انسانی با استفاده از تئوری نقاط مرجع استراتژیک (مطالعه موردی: بندر امیرآباد). صنعت حمل و نقل دریایی, 3(1), 36-44.fa_IR
dc.identifier.urihttp://jmti.pmo.ir/article_54572.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/235900
dc.description.abstractهدف از این تحقیق تدوین استراتژی منابع انسانی با به‌کارگیری تکنیک تجزیه و تحلیل عوامل محیطی است. در این رابطه یک مدل اقتباسی از بامبرگر و مشولم طراحی و استفاده شد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع پیماشی است و جمع‌آوری اطلاعات به روش کتابخانه‌ای و میدانی می‌باشد. ابزار جمع‌آوری اطلاعات شامل مرور مقالات،کتاب‌ها، بانک‌های اطلاعاتی و اینترنت می‌باشد. در این تحقیق از پرسشنامه استفاده شد. روایی پرسشنامه توسط استاد راهنما، و پایایی آن با ضریب 84/0 از طریق روش همسانی درونی (آلفای کرونباخ) تأیید شد. جامعه آماری شامل100 نفر از کارشناسان و مدیران بندر امیر آباد می‌باشد. حجم نمونه آماری با استفاده از جدول  مورگان به‌طور تصادفی ساده 80 نفر انتخاب شد. روش‌های تجزیه‌ و تحلیل اطلاعات به‌ صورت توصیفی و استنباطی می‌باشد و وزن‌دهی به مؤلفه‌ها بر اساس نظریه نقاط مرجع استراتژیک انجام شده است. نتایج نشان می‌دهد که استراتژی مناسب برای مشاغل مدیریتی، اصلی و خدماتی در بندر امیرآباد، استراتژی متعهدانه و استراتژی مناسب برای مشاغل خدماتی، استراتژی ثانویه می‌باشد. استراتژی‌ای که برای مشاغل خدماتی بندر امیرآباد مناسب است ساده، تکراری و استانداردپذیر می‌باشد. نیروی کار مورد نیاز برای استراتژی ثانویه به میزان کافی در بازار کار بیرون از شرکت موجود است و نیازی به پرورش و نگهداری این کارکنان وجود ندارد.fa_IR
dc.format.extent666
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان بنادرو دریانوردیfa_IR
dc.relation.ispartofصنعت حمل و نقل دریاییfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Maritime Transport Industryen_US
dc.subjectاستراتژیfa_IR
dc.subjectنیروی انسانیfa_IR
dc.subjectمنابع انسانیfa_IR
dc.subjectتوسعه منابع انسانیfa_IR
dc.subjectنظریه نقاط مرجع استراتژیکfa_IR
dc.titleتدوین استراتژی منابع انسانی با استفاده از تئوری نقاط مرجع استراتژیک (مطالعه موردی: بندر امیرآباد)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشدfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue1
dc.citation.spage36
dc.citation.epage44


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد