نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجمارانی, سهرابfa_IR
dc.contributor.authorحاجی‌زاده ذاکر, ناصرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:12:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:12:19Z
dc.date.available1399-07-09T03:12:18Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:12:19Z
dc.date.issued2017-02-19en_US
dc.date.issued1395-12-01fa_IR
dc.date.submitted2014-09-15en_US
dc.date.submitted1393-06-24fa_IR
dc.identifier.citationجمارانی, سهراب, حاجی‌زاده ذاکر, ناصر. (1395). مدل‌سازی امواج در خلیج نایبند. صنعت حمل و نقل دریایی, 2(4), 51-57.fa_IR
dc.identifier.urihttp://jmti.pmo.ir/article_58285.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/235788
dc.description.abstract<span style="line-height: 115%; font-family: 'B Mitra'; font-size: 11pt; mso-ansi-font-size: 10.0pt; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; mso-fareast-theme-font: minor-latin;" lang="FA" dir="RTL">شناسایی پارامترهای مربوط به موج به‌عنوان اولین قدم<br />در فرایند طراحی سازه­های ساحلی و همچنین برنامه­ریزی مناطق ساحلی از اهمیت ویژه­ای<br />برخوردار است. در این پژوهش، وضعیت امواج به‌خصوص در ساحل جنوبی خلیج نایبند (بخشی<br />از پارک ملی نایبند) بررسی شده است. این منطقه به لحاظ زیست‌محیطی به‌دلیل وجود آب‌سنگ‌های<br />مرجانی، جنگل‌های حرا، لاک‌پشت‌های دریایی و بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی<br />دیگر از اهمیت خاصی برخوردار است. بررسی وضعیت امواج کمک مؤثری به مطالعه و بررسی<br />تغییرات خط ساحلی می‌کند. اثر امواج بر روی خط ساحلی به‌دلیل تأثیر بر روی زیستگاه<br />پولیپ‌های مرجانی و آب‌سنگ‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین دلیل در این<br />مقاله با استفاده از مدل‌سازی عددی مدل مایک 21 ماژول </span><span style="line-height: 115%; font-family: 'Times New Roman',serif; font-size: 10pt; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; mso-bidi-font-size: 11.0pt; mso-bidi-font-family: 'B Mitra'; mso-fareast-theme-font: minor-latin;">SW</span><span style="line-height: 115%; font-family: 'B Mitra'; font-size: 11pt; mso-ansi-font-size: 10.0pt; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; mso-fareast-theme-font: minor-latin;" lang="FA" dir="RTL">، پدیده­هایی نظیر شکست و انکسار در مجاورت<br />بندر عسلویه مقایسه و صحت‌سنجی شده است.</span>fa_IR
dc.format.extent614
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان بنادرو دریانوردیfa_IR
dc.relation.ispartofصنعت حمل و نقل دریاییfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Maritime Transport Industryen_US
dc.subjectموجfa_IR
dc.subjectمدل‌سازیfa_IR
dc.subjectمایک 21fa_IR
dc.subjectخلیج نایبندfa_IR
dc.subjectعسلویهfa_IR
dc.titleمدل‌سازی امواج در خلیج نایبندfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مهندسی محیط‌زیست، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده محیط‌زیست، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue4
dc.citation.spage51
dc.citation.epage57


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد