| dc.contributor.author | جمارانی, سهراب | fa_IR |
| dc.contributor.author | حاجیزاده ذاکر, ناصر | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:12:18Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:12:19Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:12:18Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:12:19Z | |
| dc.date.issued | 2017-02-19 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2014-09-15 | en_US |
| dc.date.submitted | 1393-06-24 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | جمارانی, سهراب, حاجیزاده ذاکر, ناصر. (1395). مدلسازی امواج در خلیج نایبند. صنعت حمل و نقل دریایی, 2(4), 51-57. | fa_IR |
| dc.identifier.uri | http://jmti.pmo.ir/article_58285.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/235788 | |
| dc.description.abstract | <span style="line-height: 115%; font-family: 'B Mitra'; font-size: 11pt; mso-ansi-font-size: 10.0pt; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; mso-fareast-theme-font: minor-latin;" lang="FA" dir="RTL">شناسایی پارامترهای مربوط به موج بهعنوان اولین قدم<br />در فرایند طراحی سازههای ساحلی و همچنین برنامهریزی مناطق ساحلی از اهمیت ویژهای<br />برخوردار است. در این پژوهش، وضعیت امواج بهخصوص در ساحل جنوبی خلیج نایبند (بخشی<br />از پارک ملی نایبند) بررسی شده است. این منطقه به لحاظ زیستمحیطی بهدلیل وجود آبسنگهای<br />مرجانی، جنگلهای حرا، لاکپشتهای دریایی و بسیاری از گونههای جانوری و گیاهی<br />دیگر از اهمیت خاصی برخوردار است. بررسی وضعیت امواج کمک مؤثری به مطالعه و بررسی<br />تغییرات خط ساحلی میکند. اثر امواج بر روی خط ساحلی بهدلیل تأثیر بر روی زیستگاه<br />پولیپهای مرجانی و آبسنگها از اهمیت ویژهای برخوردار است. به همین دلیل در این<br />مقاله با استفاده از مدلسازی عددی مدل مایک 21 ماژول </span><span style="line-height: 115%; font-family: 'Times New Roman',serif; font-size: 10pt; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; mso-bidi-font-size: 11.0pt; mso-bidi-font-family: 'B Mitra'; mso-fareast-theme-font: minor-latin;">SW</span><span style="line-height: 115%; font-family: 'B Mitra'; font-size: 11pt; mso-ansi-font-size: 10.0pt; mso-ascii-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-hansi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA; mso-fareast-theme-font: minor-latin;" lang="FA" dir="RTL">، پدیدههایی نظیر شکست و انکسار در مجاورت<br />بندر عسلویه مقایسه و صحتسنجی شده است.</span> | fa_IR |
| dc.format.extent | 614 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | سازمان بنادرو دریانوردی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | صنعت حمل و نقل دریایی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Maritime Transport Industry | en_US |
| dc.subject | موج | fa_IR |
| dc.subject | مدلسازی | fa_IR |
| dc.subject | مایک 21 | fa_IR |
| dc.subject | خلیج نایبند | fa_IR |
| dc.subject | عسلویه | fa_IR |
| dc.title | مدلسازی امواج در خلیج نایبند | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد مهندسی محیطزیست، دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشکده محیطزیست، دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 2 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 51 | |
| dc.citation.epage | 57 | |