نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorساروخانی, باقرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:07:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:07:03Z
dc.date.available1399-07-09T03:07:03Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:07:03Z
dc.date.issued1991-06-22en_US
dc.date.issued1370-04-01fa_IR
dc.identifier.citationساروخانی, باقر. (1370). مدل های علی. نامه علوم اجتماعی, 2(0)fa_IR
dc.identifier.issn-
dc.identifier.urihttps://jnoe.ut.ac.ir/article_15354.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/233974
dc.description.abstractابزار تحقیق در هر دانشی‘ از جمله دانشهای اجتماعی روبه تکامل دارند؛ دانشمندان در هر گوشه جهان در پی آنند تا پدیده ها را بهتر بشناسند و شناخت آنان با واقعیت نزدیکتر باشد و در تخمین حرکات و دگرگونیهای پدیده های مورد تحقیق توفیق بیشتری یابند. پس‘ برای تحقق این هدف باید با ابزار و شیوه هایی دقیقتر به کار پژوهش پراخت. یکی از مهمترین گرایشهای جدید در این جهت‘ دوری از علیت یک بعدی‘ است که خود به منزله طرد مکاتبی بسیار است‘ از جغرافیاگرایی گرفته تا روانشناسی گرایی. حال که هر پدیده چند یا چندین عامل دارد‘ باید تمامی آنان را بحساب آورد. سهم هر یک را در پیدایی یا تغییر در معلول شناخت و رابطه متقابل آنان را با یکدیگر دید و سنجید؛ این امر مقدمه تحقیقات چند متغیره است که در نهایت لزوم فراهم سازی مدلهای علی را در همه پژوهشهای اجتماعی مطرح می سازد. در این بحث‘ ابتدا سخن از علیت و ویژگیهای آن در پدیده های اجتماعی خواهیم راند و سپس دو نوع از مدلهای علی (سه متغیره) و چهار متغیره را در رابطه یکسویه (ساده) تشریح خواهیم کرد.fa_IR
dc.format.extent726
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده علوم اجتماعیfa_IR
dc.relation.ispartofنامه علوم اجتماعیfa_IR
dc.relation.ispartofSociological Reviewen_US
dc.titleمدل های علیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume2
dc.citation.issue0


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد