نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعباس پور, عباسfa_IR
dc.contributor.authorکرامتی تولایی, محمدمهدیfa_IR
dc.contributor.authorرحیمیان, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorجهانگرد, اسفندیارfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:03:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:03:55Z
dc.date.available1399-07-09T03:03:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:03:55Z
dc.date.issued2019-09-23en_US
dc.date.issued1398-07-01fa_IR
dc.date.submitted2019-06-22en_US
dc.date.submitted1398-04-01fa_IR
dc.identifier.citationعباس پور, عباس, کرامتی تولایی, محمدمهدی, رحیمیان, حمید, جهانگرد, اسفندیار. (1398). اعتباربخشی الگوی تامین مالی نظام آموزش عالی ایران. پژوهشنامه اقتصادی, 19(74), 165-200. doi: 10.22054/joer.2019.11249fa_IR
dc.identifier.issn1735-210X
dc.identifier.issn2476-6453
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/joer.2019.11249
dc.identifier.urihttp://joer.atu.ac.ir/article_11249.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/232880
dc.description.abstract<em>نگرانی گسترده‌ای که در مورد تامین مالی آموزش عالی در کشورهای مختلف دنیا به وجود آمده است منجر به تحرکات زیادی در صحنه واقعیت شده است. سیاست‌گذاران برای هدایت این الگو ترجیحاتی دارند و تلاش‌هایی را آغاز کرده</em><em>‌</em><em>اند و خود دانشگاه</em><em>‌</em><em>ها نیز با درک شرایط جدید دست به ابتکاراتی زده</em><em>‌</em><em>اند. هدف این پژوهش، تدوین الگوی مناسبی برای تامین مالی آموزش عالی ایران بود که با روش تحقیق ترکیبی صورت پذیرفت. در مرحله کیفی، پس از انجام مصاحبه و مراحل کدگذاری، الگوی مفهومی بر مبنای رویکرد سیستماتیک اشتراوس و کوربین ترسیم شد. در مرحله کمی نیز با طراحی پرسشنامه به عنوان ابزار سنجش الگو از مشارکت 155 نفر صاحب</em><em>نظر</em><em>که به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقاتی انتخاب شده بودند، استفاده شد. برای آزمون پرسشنامه از سنجش بارهای عاملی، محاسبه آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی و روایی همگرا استفاده شد که نشان</em><em>‌</em><em>دهنده نتایج قابل قبول بود و عمده گویه</em><em>‌</em><em>ها از بار عاملی مناسبی برخوردار بودند. در مرحله بعد، ضرایب معناداری میان متغیرها و ضرایب استاندارد شده مسیرهای مربوط به فرضیه</em><em>‌</em><em>ها محاسبه شد. از میان فرضیه</em><em>‌</em><em>های پژوهش، رابطه معنادار میان پدیده محوری الگو که تنوع</em><em>‌</em><em>بخشی درون</em><em>‌</em><em>زای تامین مالی بود با شرایط علی استقلال دانشگاهی و طبیعی بودن و خودجوشی تایید شد، اما رابطه معنادار آن با دسترسی عادلانه به آموزش عالی و قابلیت اتکای منابع مالی رد شد. همچنین رابطه معنادار میان تنوع</em><em>‌</em><em>بخشی درون</em><em>‌</em><em>زای تامین مالی با راهبردهای شبکه‌سازی اطلاعات، تجهیزات، توانمندی</em><em>ها و تجربیات، انگیزش مالی و روانی و معنوی، تقویت ارتباط ذی‌نفعان، تمهید قوانین و مقررات و آیین‌نامه‌های مورد نیاز تایید، اما با افزایش تعاملات و همکاری‌های بین‌المللی رد شد. </em>fa_IR
dc.format.extent828
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba'i Universityen_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه اقتصادیfa_IR
dc.relation.ispartofEconomics Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/joer.2019.11249
dc.subjectتامین مالیfa_IR
dc.subjectنظام آموزش عالیfa_IR
dc.subjectتنوع‌بخشی تامین مالیfa_IR
dc.subjectنظریه داده بنیادfa_IR
dc.titleاعتباربخشی الگوی تامین مالی نظام آموزش عالی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه عالمه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده اقتصاد، دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue74
dc.citation.spage165
dc.citation.epage200


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد