| dc.contributor.author | عباس پور, عباس | fa_IR | 
| dc.contributor.author | کرامتی تولایی, محمدمهدی | fa_IR | 
| dc.contributor.author | رحیمیان, حمید | fa_IR | 
| dc.contributor.author | جهانگرد, اسفندیار | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:03:55Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:03:55Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T03:03:55Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T03:03:55Z |  | 
| dc.date.issued | 2019-09-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1398-07-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2019-06-22 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1398-04-01 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | عباس پور, عباس, کرامتی تولایی, محمدمهدی, رحیمیان, حمید, جهانگرد, اسفندیار. (1398). اعتباربخشی الگوی تامین مالی نظام آموزش عالی ایران. پژوهشنامه اقتصادی, 19(74), 165-200. doi: 10.22054/joer.2019.11249 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 1735-210X |  | 
| dc.identifier.issn | 2476-6453 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/joer.2019.11249 |  | 
| dc.identifier.uri | http://joer.atu.ac.ir/article_11249.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/232880 |  | 
| dc.description.abstract | <em>نگرانی گستردهای که در مورد تامین مالی آموزش عالی در کشورهای مختلف دنیا به وجود آمده است منجر به تحرکات زیادی در صحنه واقعیت شده است. سیاستگذاران برای هدایت این الگو ترجیحاتی دارند و تلاشهایی را آغاز کرده</em><em></em><em>اند و خود دانشگاه</em><em></em><em>ها نیز با درک شرایط جدید دست به ابتکاراتی زده</em><em></em><em>اند. هدف این پژوهش، تدوین الگوی مناسبی برای تامین مالی آموزش عالی ایران بود که با روش تحقیق ترکیبی صورت پذیرفت. در مرحله کیفی، پس از انجام مصاحبه و مراحل کدگذاری، الگوی مفهومی بر مبنای رویکرد سیستماتیک اشتراوس و کوربین ترسیم شد. در مرحله کمی نیز با طراحی پرسشنامه به عنوان ابزار سنجش الگو از مشارکت 155 نفر صاحب</em><em>نظر</em><em>که به روش نمونهگیری تصادفی طبقاتی انتخاب شده بودند، استفاده شد. برای آزمون پرسشنامه از سنجش بارهای عاملی، محاسبه آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی و روایی همگرا استفاده شد که نشان</em><em></em><em>دهنده نتایج قابل قبول بود و عمده گویه</em><em></em><em>ها از بار عاملی مناسبی برخوردار بودند. در مرحله بعد، ضرایب معناداری میان متغیرها و ضرایب استاندارد شده مسیرهای مربوط به فرضیه</em><em></em><em>ها محاسبه شد. از میان فرضیه</em><em></em><em>های پژوهش، رابطه معنادار میان پدیده محوری الگو که تنوع</em><em></em><em>بخشی درون</em><em></em><em>زای تامین مالی بود با شرایط علی استقلال دانشگاهی و طبیعی بودن و خودجوشی تایید شد، اما رابطه معنادار آن با دسترسی عادلانه به آموزش عالی و قابلیت اتکای منابع مالی رد شد. همچنین رابطه معنادار میان تنوع</em><em></em><em>بخشی درون</em><em></em><em>زای تامین مالی با راهبردهای شبکهسازی اطلاعات، تجهیزات، توانمندی</em><em>ها و تجربیات، انگیزش مالی و روانی و معنوی، تقویت ارتباط ذینفعان، تمهید قوانین و مقررات و آییننامههای مورد نیاز تایید، اما با افزایش تعاملات و همکاریهای بینالمللی رد شد. </em> | fa_IR | 
| dc.format.extent | 828 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR | 
| dc.publisher | Allameh Tabataba'i University | en_US | 
| dc.relation.ispartof | پژوهشنامه اقتصادی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Economics Research | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/joer.2019.11249 |  | 
| dc.subject | تامین مالی | fa_IR | 
| dc.subject | نظام آموزش عالی | fa_IR | 
| dc.subject | تنوعبخشی تامین مالی | fa_IR | 
| dc.subject | نظریه داده بنیاد | fa_IR | 
| dc.title | اعتباربخشی الگوی تامین مالی نظام آموزش عالی ایران | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه عالمه طباطبائی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار دانشکده اقتصاد،  دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 19 |  | 
| dc.citation.issue | 74 |  | 
| dc.citation.spage | 165 |  | 
| dc.citation.epage | 200 |  |