| dc.contributor.author | سورتیجی اوکرکایی, علی اصغر | fa_IR |
| dc.contributor.author | رستگارپور, حسن | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:39:54Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:39:54Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:39:54Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:39:54Z | |
| dc.date.issued | 2011-12-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1390-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-07-20 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-04-30 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | سورتیجی اوکرکایی, علی اصغر, رستگارپور, حسن. (1390). رابطهی آموزش هنر با رویکرد تربیتهنری و خلاقیت دانش آموزان پایهی پنجم دبستانهای ایران در سال تحصیلی 88-1387. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, 1(3), 1-27. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-6640 | |
| dc.identifier.uri | http://journal.bpj.ir/article_523894.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/224462 | |
| dc.description.abstract | <em>موضوع این پژوهش ارتباط هنر با رویکرد تربیت هنری و خلاقیت در بین دانش</em><em></em><em>آموزان پایهی پنجم دبستانهای ایران بود. این پژوهش یک پژوهش همبستگی بود. آزمودنی</em><em></em><em>های این پژوهش تعداد 168 نفر(70 پسر و 98 دختر) از دانشآموزان پایهی پنجم دبستانهای استانهای فارس، قزوین و یزد بودند که شامل دانشآموزان روستایی و شهری بودند و به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای از بین مدارس استانهای فارس، قزوین، کردستان، یزد و آذربایجان شرقی که مجری طرح آزمایشی آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری در پایهی پنجم در ایران بودند، انتخاب شدند.</em><em>در این پژوهش از آزمون خلاقیت تصویری تورنس (فرم ب ) استفاده شد. پس از تکمیل آزمونها توسط آزمودنیها و نمرهگذاری به کمک راهنمای نمرهگذاری تورنس، دادهها با روش ضریب همبستگی پیرسون مورد تحلیل آماری قرار گرفت</em><em>.</em><em> تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که بین آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری و خلاقیت، ضریب همبستگی (06/0</em><em>=</em><em>r</em><em>) وجود دارد. همچنین ضرایب همبستگی </em><em>(</em><em>049/0</em><em>=</em><em>r</em><em>)</em><em> در عنصر سیالی،</em><em> (</em><em>163/0</em><em>=</em><em>r</em><em>) در عنصر اصالت، (</em><em>078/0</em><em>=</em><em>r</em><em>) در عنصر انعطافپذیری و (</em><em>092/0</em><em>=</em><em>r</em><em>) در عنصر بسط (توجه به جزییات) وجود دارد</em><em> که هیچ کدام در سطح آلفای 05/0 معنادار نمیباشند. این پژوهش نشان داد، بین آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری و خلاقیت در بین دانشآموزان پایهی پنجم دبستانهای ایران، رابطه معنادار وجود ندارد.</em>
<em> </em> | fa_IR |
| dc.format.extent | 305 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی | fa_IR |
| dc.subject | رویکردهای تربیت هنری | fa_IR |
| dc.subject | تربیت هنری | fa_IR |
| dc.subject | خلاقیت | fa_IR |
| dc.subject | سایر | fa_IR |
| dc.title | رابطهی آموزش هنر با رویکرد تربیتهنری و خلاقیت دانش آموزان پایهی پنجم دبستانهای ایران در سال تحصیلی 88-1387 | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی - پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسارشد تکنولوژی آموزشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد یار دانشگاه تربیت معلم | fa_IR |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 27 | |