نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسورتیجی اوکرکایی, علی اصغرfa_IR
dc.contributor.authorرستگارپور, حسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:39:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:39:54Z
dc.date.available1399-07-09T02:39:54Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:39:54Z
dc.date.issued2011-12-22en_US
dc.date.issued1390-10-01fa_IR
dc.date.submitted2016-07-20en_US
dc.date.submitted1395-04-30fa_IR
dc.identifier.citationسورتیجی اوکرکایی, علی اصغر, رستگارپور, حسن. (1390). رابطه‌ی آموزش هنر با رویکرد تربیت‌هنری و خلاقیت دانش آموزان پایه‌ی پنجم دبستان‌های ایران در سال تحصیلی 88-1387. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, 1(3), 1-27.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6640
dc.identifier.urihttp://journal.bpj.ir/article_523894.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/224462
dc.description.abstract<em>موضوع این پژوهش ارتباط هنر با رویکرد تربیت هنری و خلاقیت در بین دانش</em><em>‌</em><em>آموزان پایه‌ی پنجم دبستان‌های ایران بود. این پژوهش یک پژوهش همبستگی بود. آزمودنی</em><em>‌</em><em>های این پژوهش تعداد 168 نفر(70 پسر و 98 دختر) از دانش‌آموزان پایه‌ی پنجم دبستان‏های استانهای فارس، قزوین و یزد بودند که شامل دانش‏آموزان روستایی و شهری بودند و به روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‏ای از بین مدارس استان‏های فارس، قزوین، کردستان، یزد و آذربایجان شرقی که مجری طرح آزمایشی آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری در پایه‌ی پنجم در ایران بودند، انتخاب شدند.</em><em>در این پژوهش از آزمون خلاقیت تصویری تورنس (فرم ب ) استفاده شد. پس از تکمیل آزمون‏ها توسط آزمودنی‌ها و نمره‏گذاری به کمک راهنمای نمره‌گذاری تورنس، داده‌ها با روش ضریب همبستگی پیرسون مورد تحلیل آماری قرار گرفت</em><em>.</em><em> تجزیه و تحلیل داده‏ها نشان داد که بین آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری و خلاقیت، ضریب همبستگی (06/0</em><em>=</em><em>r</em><em>) وجود دارد. همچنین ضرایب همبستگی </em><em>(</em><em>049/0</em><em>=</em><em>r</em><em>)</em><em> در عنصر سیالی،</em><em> (</em><em>163/0</em><em>=</em><em>r</em><em>) در عنصر اصالت، (</em><em>078/0</em><em>=</em><em>r</em><em>) در عنصر انعطاف‌پذیری و (</em><em>092/0</em><em>=</em><em>r</em><em>) در عنصر بسط (توجه به جزییات) وجود دارد</em><em> که هیچ کدام در سطح آلفای 05/0 معنا‌دار نمی‌باشند. این پژوهش نشان داد، بین آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری و خلاقیت در بین دانش‌آموزان پایه‌ی پنجم دبستان‌های ایران، رابطه معنا‌دار وجود ندارد.</em> <em> </em>fa_IR
dc.format.extent305
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherباشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofابتکار و خلاقیت در علوم انسانیfa_IR
dc.subjectرویکرد‌های تربیت هنریfa_IR
dc.subjectتربیت هنریfa_IR
dc.subjectخلاقیتfa_IR
dc.subjectسایرfa_IR
dc.titleرابطه‌ی آموزش هنر با رویکرد تربیت‌هنری و خلاقیت دانش آموزان پایه‌ی پنجم دبستان‌های ایران در سال تحصیلی 88-1387fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسارشد تکنولوژی آموزشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد یار دانشگاه تربیت معلمfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue3
dc.citation.spage1
dc.citation.epage27


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد